6 دلیل برای اینکه تیگو 5 نخریم!

رشد صنعت خودروسازی چین به لطف بازار خوب در کشورهایی مانند ایران بر کسی پوشیده نیست. اما همه محصولات چینی قرار نیست با کیفیت و یا بی‌کیفیت باشند. بعضی از این خودروها کیفیتی برابر با خودروهای کره‌ای و بعضی از آن‌ها کیفیتی مایوس کننده دارند. 

chery-tiggo5-007


69
3117

 

خودروسازی چری یکی از برترین برندهای چین محسوب می‌شود که همیشه به دنبال رشد بوده است، مدیران خودرو به عنوان نمایندگی رسمی محصولات چری در ایران مدتی است که تیگو ۵ یکی از شاسی‌بلندهای جدید چری را وارد چرخه محصولات خود کرده است. این بار در سایت چرخان به سراغ شاسی‌بلند شهری چری رفته‌ایم تا نقاط ضعف این خودرو را باهم بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

البته، ذکر این نکته ضروریست که معایب گفته شده، بر اساس ایراداتی است که از سوی کاربران و خریداران این خودرو تا کنون بیان شده است.

chery-tiggo5-029

۱- شتاب ضعیف

پیشرانه تیگو پنج از نوع 4 سیلندر 16 سوپاپه است که دقیقاً 1971 سی‌سی حجم دارد و می‌تواند حداکثر 136 اسب‌بخار در 5750 دور در دقیقه و 182 نیوتن‌متر در 4540 دور در دقیقه را تولید کند. بله ۱۳۶ اسب بخار!!! طبیعتا این قدرت برای یک خودرو شاسی‌بلند کافی نیست. پس اگر شما با ۹۲ میلیون تومان بخواهید انتظار یک شتاب عالی و قدرت خوب را از این خودرو داشته باشید باید بگوییم سخت در اشتباه هستید. بنابراین در قسمت موتور شما با یک خودرو معمولی روبرو هستید. انتظار عملکرد ضعیف در سربالایی‌ها با توجه به وزن خودرو، دور از ذهن نیست. بد نیست کمی مقایسه در این خودرو بکار بگیریم، فاصله زمانی عرضه جک اس۵ با تیگو ۵ نزدیک به چند ماه است بنابراین ما اگر بخواهیم برای شما مثال بزنیم باید بگوییم جک اس۵ با همین حجم موتور و به لطف توروبو کوچک خود حدود ۱۷۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. از همین مقایسه کوتاه ضعف موتور تیگو ۵ مشخص می‌شود. البته هدف ما تبلیغ جک اس ۵ نیست چرا که این خودرو نیز نقاط ضعفی در خود دارد.

باید بخوانید:  چری تیگو 3X آماده عرضه در بازار چین شد

chery-tiggo5-009

۲- طراحی ظاهری قدیمی

شاید بعضی‌ها توقع نداشته باشند که ما از طراحی ظاهری چری تیگو ۵ به عنوان یک دلیل برای نخریدن آن یاد کنیم ولی باید بگوییم که این خودرو در قسمت جلوپنجره و چراغ‌های جلو ضعف طراحی دارد هرچند به ادعای شرکت سازنده طراحان این خودرو از جمله برترین طراحان خودرو در جهان هستند ولی این دلیل نمی‌شود که همه از چهره این خودرو رضایت داشته باشند. اگر ما سه انتخاب برای خرید یک خودرو شاسی بلند در ایران از لحاظ ظاهری داشته باشیم ( قیمت را نادیده بگیریم )، مسلما تیگو ۵ رتبه سوم را به خود اختصاص خواهد داد چرا که محصولاتی مانند جک اس ۵ و برلیانس V5 با اختلاف زیادی نسبت به تیگو ۵۵ در  رده اول و دوم قرار خواهند گرفت. در کل نمای ظاهری این خودرو که یکی از دلایل مهم انتخاب ایرانیان است چنگی به دل نمی‌زند.

chery-tiggo5-033

۳- حذف بعضی از آپشن‌ها

نمونه اصلی این خودرو تجهیزات فراوانی دارد اما نمونه تولیدی (فول) در داخل ایران برخی آپشن‌ها مانند گرمکن و سرد کن صندلی، نشانگر باد لاستیک ها TPMS، آینه‌های تاشونده برقی را ندارد و این عملا کم فروشی محسوب می‌شود چرا که نام این آپشن‌ها در کاتالوگ تیگو ۵ وجود دارند. البته گفته می‌شود در کاتالوگ‌های جدید این خودرو نام این تجهیزات حذف شده‌اند که در این صورت این خودرو باید با قیمت کمتری عرضه شود. (در این مورد اگر پاسخی از سوی مدیران خودرو به دست ما برسد حتما آنرا منتشر خواهیم ساخت)

chery-tiggo5-030

۴- فضای کم سرنشینان عقب و عدم راحتی صندلی‌ها

باید بخوانید:  چری تیگو ۷ در نمایشگاه پکن رونمایی شد!

یکی از دلایل محبوبیت خودروهای شاسی‌بلند، فضای بیشتر در داخل کابین است، اما شما در تیگو ۵ فضای زیادی را در قسمت عقب مشاهده نخواهید کرد. شاید علت این باشد که طراحان فضای بیشتری را برای صندوق عقب در نظر گرفته‌اند. فضای کم صندلی‌های عقب یک‌طرف، صندلی‌های ناراحت این خودرو هم یک طرف دیگر که باعث نارضایتی سرنشیتان به خصوص آنهایی که در عقب مستقر شده‌اند، خواهد شد.

chery-tiggo5-040

۵- عملکرد ضعیف صفحه نمایش

برخی از مالکان این خودرو از کیفیت صفحه نمایش به‌خصوص سرعت عملکرد آن نارضایتی خود را اعلام کرده‌اند، بنابراین اگر قصد خرید این خودرو را دارید مبلغی هم برای تعویض این صفحه نمایش با یک مانیتور با کیفیت کنار بگذارید.

chery-tiggo5-011

۶- قیمت بالا

تیگو ۵ یک خودرو پرآپشن محسوب می‌شود ولی شما نباید توقع این سطح از تجهیزات را که تعدادی از آنها کلا در همه نمونه‌های تیگو۵ در ایران حذف شده‌اند، از مدل پایه داشته باشید. کمی روشن‌تر صحبت می‌کنیم، ۷۷ میلیون تومان برای مدل پایه این خودرو با کمترین سطح تجهیزات کمی زیاد محسوب می‌شود، همچنین ۹۲ میلیون تومان هم برای نوع فول کمی گران بنظر می‌رسد. چرا که در همین رنج قیمت جک اس۵ اتومات، سانگ یانگ تیوولی نیز وجود دارند که در خیلی از بخش‌ها از این خودرو برتر هستند. آمار فروش این خودروها، برتری آنها را نسبت به تیگو ۵ نشان می‌دهد. به‌نظر می‌رسد اگر تیگو ۵ حدود ۱۰ میلیون تومان از قیمت فعلی، کمتر قیمت‌گذاری می‌شد، ارزش بیشتری برای خرید داشت.

 
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...