احتمال استفاده نسل بعدی تویوتا کرولا از پیشرانه‌ ب‌ام‌و

در دسامبر سال 2011 توافقنامه‌ای بین تویوتا و ب‌ام‌و برای کار روی برخی تکنولوژی‌های دوستدار محیط‌زیست امضا شد. بخشی از این توافقنامه شامل این بود که از ابتدای سال 2014 ب‌ام‌و پیشرانه‌های توربودیزل 1.6 و 2 لیتری خود را در اختیار تویوتا موتور اروپا قرار دهد. MPV ورسو و سدان میدسایز آونسیس با این پیشرانه‌ها به بازار آمده‌اند و حالا به نظر می‌رسد نسل بعدی کرولا نیز شانس استفاده از قوای محرکه‌ی ب‌ام‌و را پیدا کرده است.

2017-toyota-corolla-review

تا لحظه‌ی تنظیم این خبر جزئیات زیادی دراین‌باره منتشر نشده اما به نظر می‌رسد نسل آینده‌ی کرولا در تریم‌های بالاتر خود از پیشرانه‌ی ب‌ام‌و سود خواهد برد. هنوز مشخصات پیشرانه‌(ها) به بیرون درز نکرده اگرچه که پیشرانه‌ی موردبحث همان‌گونه که گفته شد دیزلی خواهد بود.

Toyota Verso  06
همان‌گونه که می‌دانید در ژانویه‌ی سال 2013 این دو خودروساز همکاری خود را با توسعه‌ی مشترک یک خودروی اسپورت عمیق‌تر کردند. تویوتا خودروی اسپورت خود را به عنوان مدل جدیدی از سوپرا ساخته و ب‌ام‌و نیز جانشینی برای مدل Z4 در نظر گرفته است. این دو خودرو در اواخر سال 2017 یا اوایل سال 2018 به بازار خواهند آمد.

BMW TwinPower Turbo 3-Cylinder Diesel motor
چنین همکاری خاصی بین دو خودروساز بسیار متفاوت شاید عجیب به نظر برسد اما فراموش نکنید که دایملر نیز همکاری مشابهی را با رنو-نیسان داشته و پیشرانه‌های 1.5 لیتری dCi این اتحاد نیروبخش تعدادی از مدل‌های مرسدس A و B کلاس است. در مقابل برند لوکس نیسان یعنی اینفینیتی نیز از برخی پیشرانه‌های بنز استفاده می‌کند.

toyota-corolla
اما برگردیم به کرولا! باید گفت دوازدهمین نسل این خودروی فوق‌العاده محبوب از معماری جدید جهانی تویوتا TNGA استفاده خواهد کرد. این پلتفرم در جدیدترین نسل پریوس و کراس اوور C-HR بکار رفته است. پرفروش‌ترین خودروی جهان احتمالاً تا پایان سال 2018 نسل جدید خود را در معرض دید عموم خواهد گذاشت.

منبع: motor1

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...