اما غیر از ظاهر اسپرت و تهاجمی، بدون شک مهمترین تغییر RS5 جدید، در زیر کاپوت آن رخ خواهد داد یعنی جایی که پیشرانهٔ خوشصدای 4.2 لیتری V8 تنفس طبیعی نسل کنونی RS5 بازنشست شده و در نسل جدید جای خود را به یک موتور جدید 2.9 لیتری V6 بایتوربو خواهد داد. طراحی و توسعهٔ این موتور توسط پورشه انجام گرفته است اما آئودی هم در توسعهٔ آن کمک کرده و نقش داشته است. این پیشرانه در حال حاضر در نسل دوم پورشه پانامرا 4S مورداستفاده قرار گرفته و 440 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. بااینحال هنوز خیلی زود است که بخواهیم بگوییم آیا این موتور در RS5 جدید هم با همین خروجی ارائه خواهد شد یا مهندسان آئودی توان تولیدی آنرا بهطور خاص برای استفاده در کوپهٔ عملکرد بالای خود افزایش خواهند داد.
یکی دیگر از تغییرات مهم نسل جدید RS5، استفاده از پلتفرم MLB مشترک با آخرین مدلهای A4/S4 و A5/S5 خواهد بود. این امر موجب کاهش وزن قابلتوجهی در خودروهای مذکور شده است بهگونهای نسل جدید سدان A4 تا 120 کیلوگرم سبکتر از قبل شده است؛ اما بااینوجود احتمالاً کاهش وزن RS5 جدید به زیادی کاهش وزن A4 نخواهد بود ولی قطعاً نسل جدید آئودی RS5 مقداری از وزن خود را از دست خواهد داد که این امر موجب بهبود عملکرد و مصرف سوخت آن میشود.
انتظار میرود بتوانیم نسل جدید پرچمدار خانوادهٔ A5 را سال آینده ملاقات کنیم. این رویداد ممکن از در نمایشگاه ژنو در ماه مارس (اسفند) رخ دهد یا در نمایشگاه فرانکفورت که در ماه سپتامبر (مهر) در خانهٔ آئودی برگزار میشود. فروش RS5 جدید هم تا پایان سال 2017 آغاز میشود تا نبرد سختی را با بامو M4 و مرسدس بنز C63 AMG کوپه آغاز کند درحالیکه سال 2018 نسخهٔ کابریولت آنهم معرفی خواهد شد. همچنین برخی میگویند آئودی احتمالاً قصد دارد برای اولین بار نمونهٔ اسپرتبک RS5 را هم تولید کند که هرچند امیدواریم این اتفاق روی دهد اما هنوز هیچ تأیید رسمی دراینباره اعلام نشده است.