هایما S7 توربو که در بازارهای جهانی با نام هایما NEW S7 عرضه میشود نمونهای فیسلیفت از نسخه فعلی این مدل به شمار میآید و برای نخستین بار، در ماه فوریه سال 2015 میلادی در بازار چین پا به عرصه وجود نهاد. در قیاس با نسخه فعلی، هایما S7 توربو از چراغهای کاملاً نوینی سود میبرد، چراغهایی که نواری از LED را در دل خود جای دادهاند. از طرفی جلوپنجره این خودرو نیز کاملاً تغییر کرده و یکسری از نوارهای کرومی عمودی را در دل خود جای داده است، نوارهایی که حالتی آبشارگون به خود گرفتهاند و چهره گیرایی را به ناحیه جلو هدیه دادهاند. سپر جلو نیز قالب جدیدی به خود گرفته و پیرامون مه شکنها را هم یک هوزینگ کرومی احاطه نموده است. در نیمرخ، رینگها چرخها به تمامی دستخوش تغییر شده و باربند سقفی نیز متحول گردیده است. در قسمت عقب هم سپر و دیفیوزر مربوطه کاملاً تعویض و فرم مدرنتری را به خود گرفتهاند و خروجی اگزوزها نیز فرم مستطیلی شکل را پذیرا شدهاند. تمامی این موارد در کنار یکدیگر چهره اسپرت و با صلابتی را برای نومولود شرقی به ارمغان آورده است، چهرهای که تااندازهای آدمی را به یاد همتایان ژاپنی آن میاندازد. هایما S7 توربو در بازارهای جهانی با رنگهای جدید و متنوعی عرضه میشود که ازجمله میتوان به سفید الماسی، قهوه طلایی، مشکی سیر، ارغوانی و…اشاره داشت. به امید آنکه چنین تنوع رنگی در نسخههای مونتاژ داخل نیز شاهد باشیم.
اما مهمترین تغییر در بخش فنی این خودرو رخ داده است، جایی که پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی 148 اسبی و 180 نیوتن متری نسخه فعلی، موضع خود را به یک پیشرانه 1.8 لیتری توربو 188 اسب بخاری با گشتاور 230 نیوتن متر تفویض نموده است. منبع پیشرانه 1.8 لیتری توربو از کمپانی میتسوبیشی ژاپن است و بنا به ادعای وبسایت شرکت هایما، پیشرانه مذکور 10 میلیون کیلومتر تست جادهای واقعی را برای تست کارایی و دوام از سر گذرانده و 40 ماه نیز صرف تحقیق و توسعه آن شده است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو از یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک بهره میبرد که قابلیت تعویض بهصورت دستی را نیز داراست، این گیربکس اساساً ساخت کشور کره جنوبی است.
هنوز قیمت و مشخصات نسخه تولیدی ایرانخودرو بهصورت دقیق منتشر نشده است. اما اگر هایما S7 به بهای مناسبی به دست مصرفکننده نوعی برسد میتواند خیلی از معادلات فعلی بازار را تغییر دهد.
منابع:
EN.HAIMA.COM
CARNEWSCHINA.COM
و…