نشریه آسیایی Nikkei میگوید نسل دوم توسان نسبت به نسل فعلی محدودهی حرکتی بهتر به میزان 30 درصد خواهد داشت. با این تفاسیر توسان سلول سوختی جدید با یک باک سوخت میتواند 560 کیلومتر را بپیماید. این میزان در نسل فعلی برابر با 426 کیلومتر است.
نسل جدید این خودرو در ژانویهی سال 2018 عرضه خواهد شد و تا زمانی که تویوتا برنامهای برای بهروزرسانی میرای نداشته باشد، توسان هیدروژنی، بیشترین میزان محدودهی حرکتی را در میان خودروهای سلول سوختی کنونی خواهد داشت.
طبق گفتههای یکی از مهندسان ارشد هیوندای، عرضهی توسان هیدروژنی جدید با میزبانی بازیهای المپیک زمستانی کرهی جنوبی در سال 2018 همزمان خواهد بود و همین امر فرصتی عالی برای معرفی تکنولوژی سلول سوختی پیشرفته را در اختیار هیوندای قرار خواهد داد.
اگرچه که تولید نسل دوم توسان هیدروژنی بر مبنای مدل کنونی کار سادهای است اما این احتمال وجود دارد که مدل جدید از پلتفرم جدیدی بهره ببرد. هرچه هست باید منتظر ماند و دید که این خودرو با استقبال خوبی مواجه میشود یا خیر.