5 خودروی کُند ولی جذاب

اگر بودجه‌ی شما چندان دندان‌گیر نیست نگران نباشید. این خودروهای ارزان و لذت‌بخش شاید بتوانند نظر شما را به خود جلب کنند. همین الان خودروهایی با تعداد سیلندر بیشتر از 4 در محدوده‌ی قیمتی ممتازی قرار می‌گیرند.

fiat-stilo-abarth

 

خودرویی 5 سیلندر می‌خواهید که به گروه فولکس‌واگن تعلق داشته باشد؟ خب مدل بسیار گران‌بهای آئودی TT RS را می‌توان برگزید. خب نظرتان درباره‌ی ب‌ام‌و سری 3 6 سیلندر چیست؟ شرمنده، اگر پیشرانه‌ای بنزینی بخواهید باید مدل 340i و یا پسرعموی آن M3 را انتخاب کنید. تمام روز می‌توان از این مثال‌ها زد.

خوشبختانه بازار خودروهای کارکرده پر از خودروهایی لذت‌بخش با بهایی مناسب است بنابراین اگر مدلی ارزان و لذت‌بخش با صدایی زیبا می‌خواهید اما نگرانی‌ای از بابت شتاب گیری فوق‌العاده ندارید انتخاب‌های زیادی وجود دارد.

  • سئات تولدو V5

seat-toledo-v5
با بهایی کم می‌توانید تجهیزاتی زیاد و پیشرانه‌ای 5 سیلندر به دست بیاورید. پیشرانه‌ی 2.3 لیتری این خودرو با حذف یک سیلندر از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 2.9 لیتری قدیمی فولکس‌واگن به وجود آمده بنابراین یک پیشرانه‌ی V شکل واقعی نیست. این پیشرانه اساس یک نسخه‌ی 5 سیلندر خطی با زاویه‌ای اندک بوده که بلوکی مشابه با برادر 6 سیلندر دارد.

قدرت 170 اسب بخاری پیشرانه زیاد به چشم نمی‌آید اما صدای آن مخصوصاً با اگزوزی پر سر و صداتر عالی است.

  • ب‌ام‌و E36 320i

bmw-e36-320i
هم‌اکنون یافتن یک 328i ارزان کاری بسیار سخت است چراکه بسیاری از آن‌ها خودروی مخصوص دریفت شده و نسخه‌های سالم نیز بهایی بالا دارند.

اما اگر با قدرت 150 اسب بخاری مدل 320i کنار بیایید می‌توانید شتابی 9.8 ثانیه‌ای و معامله‌ی ارزان داشته باشید.

  • فیات استیلو آبارث

fiat-stilo-24-abarth
این خودرو در حقیقت بهترین ساخته‌ی فیات نیست و نسخه‌ی آبارث یک بی‌حرمتی به نشان عقرب با قدرت 170 اسب بخاری تولید شده از پیشرانه ی 5 سیلندر 2.4 لیتری به شمار می رفت.

ما چندین سال پیش هیچ‌گاه خرید این خودرو را توصیه نمی‌کردیم اما زمانی که با هزار پوند بتوانید یکی را بخرید ناگهان همه‌چیز خوب به نظر خواهد رسید.

  • لکسس LS400

Lexus LS400 1989
مدل‌های ابتدایی این خودرو قدرتی در حدود 250 اسب بخار و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 8.5 ثانیه‌ای داشته‌اند و البته این سدان نرم یک سوپرسدان نبوده است. هرچند پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری لکسس جدای از سیستم اگزوز نه‌چندان جالب صدایی دل‌چسب تولید می‌کرده است.

البته شما می‌توانید با تغییراتی در دیفرانسیل خودرویی دریفتی به وجود بیاورید. با بهایی هزار پوندی می‌توان یکی از این لکسس ها را پیدا کرد.

  • مزدا MX-3

mazda-mx-3
یک کوپه‌ی دیفرانسیل جلو با قدرتی در حدود 130 اسب بخار جذاب به نظر نمی‌رسد اما این مزدای کوچک یک نقطه قوت شگفت‌انگیز داشته: پیشرانه‌های 6 سیلندر کوچک.

MX-3 با پیشرانه‌ی 6 سیلندر 1.8 لیتری (!) در دسترس بوده و با استفاده از اگزوزهای افترمارکتی صدایی جذاب تولید می‌کرده است.

این پیشرانه‌های قوی و سبک‌وزن اغلب در MX-5 ها بکار می‌رفته‌اند اما اگر صدای تولیدی مدنظر شماست پس چرا MX-3 را انتخاب نکنیم؟ یک جست‌وجوی سریع و کوتاه می‌تواند شما را به گزینه‌هایی با بهای تنها 750 پوند برساند.

منبع: carthrottle

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...