فاصلهٔ محوری نسل سوم کیا پیکانتو 15 میلیمتر نسبت به قبل افزایش پیدا کرده و در حال حاضر به 2.4 متر رسیده است درحالیکه طولش تغییری نداشته و همان 3.59 متر نسل قبلی را حفظ کرده است. علاوه بر این، چرخها نیز بیشتر به سمت گوشههای خودرو کشیده شدهاند که این امر موجب ایجاد اوورهنگهای کوتاه و ظاهری اسپرت در این خودروی کوچک شده است.
کیا نسل جدید کوچکترین محصول خود را با عنوان «پرجنبوجوشتر از همیشه» توصیف کرده است و کابین آنرا نیز بهطور کامل نوسازی کرده است بهگونهای که در این بخش هیچچیز مشترکی با نسل قبلی خود ندارد. کیا در کابین پیکانتو جدید آخرین تکنولوژیها، کنترل تهویهٔ اتوماتیک، فرمان چندمنظوره، گرمکن صندلیهای جلو، پورت AUX و USB، صندلیهای چرمی و… را ارائه کرده که بهصورت استاندارد یا سفارشی در دسترساند. همچنین برای این خودرو یک صفحهنمایش لمسی تبلت مانند به همراه یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید در نظر گرفته شده است درحالیکه یک صفحهنمایش دیجیتال دیگر نیز در میان صفحه آمپر تعبیه شده است. علاوه بر این تکنولوژیها و تجهیزات جدید، کیا میگوید که فضای داخلی و صندوق بار پیکانتو افزایش یافته و هماکنون جادارتر از رقبای خود شده است.
کیا هنوز اطلاعاتی از پیشرانههای نسل جدید پیکانتو منتشر نشده است اما اطلاعات قبلی نشان میدهند که در نسخهٔ پایهٔ این ماشین همان پیشرانهٔ 1 لیتری نسل قبلی به همراه یک واحد 1 لیتری سه سیلندر توربوی جدید ارائه خواهد شد که موتور دوم از مدل سید اقتباس شده است. گیربکس استاندارد نیز از نوع دستی خواهد بود اما تصویر منتشر شده از کابین، یک گیربکس اتوماتیک را هم نشان میدهد. قرار است کیا نسل جدید پیکانتو را رسماً در نمایشگاه ژنو آینده در ماه مارس معرفی کرده و به نمایش عمومی درآورد. جزئیات بیشتر این خودرو نیز همزمان با معرفی در نمایشگاه ژنو اعلام خواهد شد.