معرفی ناامیدکننده‌ترین خودروهای سال 2016

سال 2016 با تمامی خوبی‌ها و بدی‌هایش به پایان رسید. در این سال نیز خودروسازان جهان محصولات جدید زیادی را معرفی کردند. خودروهای جدیدی که گاه علاقه‌مندان را بسیار به وجد آوردند. همواره خودروهای جدیدی که در دنیا معرفی می‌شوند عمدتاً نسبت به قبل پیشرفت داشته و بهتر شده‌اند اما گاهی اوقات ما را به‌شدت ناامید می‌کنند؛ بنابراین قصد داریم در این مطلب ناامیدکننده‌ترین خودروهایی که در سال 2016 راهی بازار شده‌اند را معرفی کنیم.

مازراتی کواتروپورته

maserati-quattroporte-2013-06

شاید ما را سرزنش کنید که مازراتی کواتروپورته را در لیست ناامیدکننده‌ترین خودروهای سال قرار داده‌ایم اما مازراتی، افسانه‌ای از عملکرد و لوکس گرایی است و این سدان بزرگ انتظارات بالای ما از ایتالیایی‌ها را برآورده نمی‌کند. در داخل کواتروپورته از قطعات پلاستیکی ارزان‌قیمتی استفاده شده که می‌توان آن‌ها را در یک کرایسلر هم پیدا کرد. همچنین بسیاری از تکنولوژی‌هایی که انتظار داریم در سدانی با قیمتی شش‌رقمی وجود داشته باشند، در کواتروپورته دیده نمی‌شوند. حتی این سدان لوکس ایتالیایی با استانداردهای ما برای خودروهای بسیار ارزان‌قیمت‌تر هم قدیمی و از رده خارج به نظر می‌رسد؛ اما خوشبختانه کواتروپورته برای سال 2017 مورد به‌روزرسانی قرار گرفته و بسیاری از ایرادات مدنظر ما در آن رفع شده است.

نیسان سنترا SR توربو

nissan-sentra_sr_turbo-2017-1024-02

هرکسی نیسان سنترا SE-R Spec V سال 2004 را به یاد داشته باشد ما را برای قرار دادن این نسخهٔ جدید توربوی سنترا در لیست خودروهای ناامیدکننده سرزنش نمی‌کند. البته این یک نسخهٔ نیسمو نیست و تنها بهبودی نسبت به نسخهٔ تنفس طبیعی سنترا محسوب می‌شود اما سنترا SR توربو حتی پایین‌تر از حد متوسط انتظارات ما قرار گرفت. 188 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور بر روی کاغذ به نظر خوب می‌رسد اما در عمل هرگز خوب نیست. پاسخ دریچهٔ گاز خودرو در بهترین حالت، متوسط بوده و پیشرانهٔ آن‌هم که از نیسان جوک اقتباس شده است هیچ کاری انجام نمی‌دهد تا این سنترا سبک‌تر و قدرتمندتر احساس شود؛ اما بدتر از این، نسخهٔ نیسموی سنترا است که هرچند در بیرون از قطعات اسپرت نیسمو استفاده می‌کند اما قدرت پیشرانهٔ آن هیچ تفاوتی با سنترا SR توربو ندارد.

شورولت کروز

chevrolet-cruze-2016-premie

در سگمنتی که پُر است از خودروهای جذابی مانند هیوندای الانترا، هوندا سیویک و مزدا 3، ما برای دیدن نسل جدید شورولت کروز بسیار هیجان‌زده بودیم اما پس از رانندگی با آن فهمیدیم که کروز جدید خودرویی یکنواخت، خسته‌کننده و کسل‌کننده است. البته ما نسخهٔ پایهٔ این خودرو را تست کردیم و بسیاری از شکایات ما در تیپ‌های بالاتر برطرف شد ولی ما حتی با وجود گیربکس دستی هنوز هم از رانندگی با کروز لذت نمی‌بریم. علاوه بر این، داخل کروز جدید هم احساس بسیار ارزان‌قیمتی دارد.

نیسان آرمادا

nissan-armada-2017-01

نسل جدید نیسان آرمادا کاملاً خودروی بدی نیست اما قطعاً یک گام رو به عقب برای نیسان محسوب می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین ناامیدی‌های سال 2016 بشمار می‌رود. به جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها، نیسان تصمیم گرفته است آرمادای قبلی که بر اساس پیک‌آپ فول سایز تایتان ساخته شده بود را کنار گذاشته و مدل پاترول خود را به‌عنوان نسل جدید آرمادا در ایالات‌متحده عرضه کند. پاترولی که در سراسر جهان به‌عنوان یک SUV قلدر و با قابلیت‌های آفرود بالا شناخته می‌شود. نیسان برای تبدیل پاترول به آرمادا بجای تغییر بدنه تنها از کروم و چرم‌هایی مشابه اینفینیتی QX80 استفاده کرده است. مسئلهٔ دیگر این است که داخل نسل جدید آرمادا 2017 بسیار شبیه به پاترول 2010 به نظر می‌رسد چراکه پاترول در طول این 6-7 سال تغییرات داخلی چندانی نداشته است. این باعث شده است که آرمادا با دکمه‌های پلاستیکی کوچک و داشبورد شبیه به کامپیوترهای زشت دههٔ 90 میلادی، احساسی قدیمی داشته باشد؛ اما هرچند نمی‌توان منکر این واقعیت شد که آرمادا به‌عنوان یک SUV بزرگ رانندگی نسبتاً خوبی دارد ولی آن چیزی که می‌توانست نبوده است.

میتسوبیشی میراژ

mitsubishi-mirage-2017-02

بدترین خودرویی که ما در سال 2016 سوار شدیم چه بود؟ پاسخ به این سؤال آسان است: میتسوبیشی میراژ. اگر می‌توانید با فضای داخلی خشن، فرمان بی‌حس و پیشرانه‌ای که دورهای بالا لرزش دارد کنار بیایید، قطعاً این میتسوبیشی میراژ هاچ‌بک فقط برای شما ساخته شده است.

کیا اپتیما

kia-k5-2016-optima-08

پس‌ازاینکه کیا نسل جدید مدل سورنتو را کاملاً متحول کرد، ما انتظار داشتیم که نسل جدید اپتیما هم تغییرات کاملی را در تمام قسمت‌ها تجربه کند اما اپتیما جدید همچنان شبیه محصولات قدیمی کیا به نظر می‌رسد. طراحی نسل جدید اپتیما بیشتر شبیه به یک فیس‌لیفت از نسل قبلی است تا یک نسل جدید و حتی بدتر از نسل قبلی به نظر می‌رسد. همچنین با وجود کیفیت و طراحی داخلی مناسب، در نسل جدید اپتیما سواری سنگین و رانندگی نامنظم همچنان وجود دارد درحالی‌که ما امیدوار به رفع آن‌ها بودیم.

منبع: AutoGuide

منبع :‌سایت پدال

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...