کانسپت جدید Z از نسبتهای ابعادی مشابه کوپهی 370Z سود خواهد برد و طراحی ظاهری گوشهدار به همراه جلوپنجرهی جدید نیسان را خواهد داشت.
زیر پوست مدل جدید پلتفرم FR-L اینفینیتی Q60 قرار میگیرد اما با این تفاوت که فاصلهی بین محوری کوتاهتری خواهد داشت. سه نوع قوای محرکه نیز در این خودرو ارائه خواهند شد. اولین نمونه پیشرانهی بازنگری شدهی 6 سیلندر 3 لیتری با قدرت 304 اسب بخار است.
علاوه بر مدل پایه، اتواکسپرس فهمیده که نیسان در حال کار بر روی آلترناتیوی هیبریدی بوده که میتواند Z را به قویترین خودروی کلاس خود مبدل سازد. این نسخهی پرچمدار میتواند از همان پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری و واحد الکتریکی 160 اسب بخاری سود ببرد. خروجی کل این مجموعه به 500 اسب بخار میرسد.
کامل کنندهی مدلها پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری بای توربویی است که قدرت 405 اسب بخاری و گشتاور 475 نیوتون متری خواهد داشت. این قدرت از طریق گیربکس 7 سرعته ی دوکلاچه به چرخها انتقال خواهد یافت. این امر باعث خواهد شد نیسان Z رو در روی خودروهایی چون پورشه 718 کیمن S و ب ام و M2 قرار بگیرد.
همانگونه که در نسخهی فیس لیفت GT-R دیدیم، میتوان انتظار داشت که کابین این خودرو نیز تریم لوکستری داشته و از مواد باکیفیتتری استفاده شود. انتظار میرود نسخهی تولیدی نیسان Z با بهایی حدود 30 هزار پوند برای مدل پایه و در سال 2019 وارد بازار شود. همچنین تخمین زده میشود مدل مجهز به پیشرانهی توئین توربو بهای 55 هزار پوندی داشته باشد.