اما چندی پیش که طبق معمول به سایت CarScoops برای بررسی اخبار جدید خودرو سر زدم با نکتهٔ جالبی مواجه شدم. این سایت پس از چند سالی که از ساخت این خودرو در ایران گذشته است، مطلبی در مورد آن منتشر کرده است. با توجه به اینکه شخصاً پرداختن به این خودروی دستساز ایرانی در یک سایت خارجی برایم جالب بود برگردان فارسی مطلب CarScoops را در اینجا بیان خواهم کرد.
این خودرو توسط یک مالک ایرانی به شکلی افراطی تغییر ظاهر داده است. هرچند ما بههیچعنوان نمیدانیم که در زیر این پوسته چه خودرویی قرار گرفته است، اما واضح است که طراحی آن با الهام از بامو i8 صورت گرفته و طراحی پیشروی این سوپراسپرت آلمانی در قالب یک سدان جعبهای شکل پیاده شده است. شاید چشمنوازترین عنصری از i8 که در این خودرو دیده میشود، طراحی طرفین عقب آن باشد که از طریق خطوطی به سقف متصل شده و چراغهای عقب نیز بهصورت یکپارچه درون آن قرار گرفتهاند. این یکی از برجستهترین نکات طراحی نسخهٔ کانسپت بامو i8 بود که در کمال تعجب در نسخهٔ تولیدی هم ارائه شد.
این طرفدار ایرانی بامو i8 سعی کرده است این ویژگی منحصربهفرد طراحی i8 را از طریق اجزایی سفیدرنگ که از دو طرف شیشهٔ عقب آغاز شده و بهصورت منحنی تا پایین سپر میرسد، در خودروی خود اعمال کند؛ اما بخش دیگری از این خودروی عجیب ایرانی که با الهام از i8 طراحی شده است، بخش میانی سپر عقب و درِ صندوق بار است که به رنگ سفید بوده و نمایی شبیه به بامو i8 دارد.