احتمال ساخت نسل جدید MR2 توسط تویوتا

تویوتا در سال‌های دور خودروهای اسپرت نسبتاً زیادی در سبد محصولات خود داشت اما رفته‌رفته تولید این محصولات بدون معرفی جایگزین خاتمه یافت تا طی سال‌های اخیر تویوتا هیچ خودروی اسپرتی در بین ساخته‌های خود نداشته باشد؛ اما در اولین تلاش برای تغییر این رویه، غول ژاپنی در سال 2012 یک خودروی اسپرت کامپکت دیفرانسیل عقب جدید را با نام GT86 معرفی کرد که با همکاری سوبارو توسعه پیدا کرده بود. سپس مشخص شد که تویوتا در حال کار بر روی ساخت نسل جدید مدل سوپرا خود است که این خودرو هم با همکاری ب‌ام‌و در حال توسعه قرار دارد و به‌زودی شاهد بازگشت سوپرا پس از چندین سال غیبت خواهیم بود.

نسل اول تویوتا MR2 تولید از 1984 تا 1989

نسل اول تویوتا MR2 تولید از 1984 تا 1989

اما حالا گزارشات جدیدی نشان می‌دهند که این شرکت ژاپنی قصد بازگرداندن یکی دیگر از خودروهای اسپرت تاریخ خود یعنی مدل MR2 را دارد تا محصولات اسپرت خود را به سه مدل برساند. این بخشی از طرح تویوتا مبنی بر حضور قدرتمند در بخش خودروهای اسپرت. این خبر را رئیس تیم مسابقه‌ای WRC تویوتا آقای «Tetsuya Tada» اعلام کرده است. وی گفته است که MR2 جدید به‌عنوان عضو تازه‌ای از نسل جدید خودروهای اسپرت تویوتا به GT86 و سوپرا جدید خواهد پیوست تا طی چند سال آینده خودروهای اسپرت تویوتا به سه مدل برسند.

نسل دوم تویوتا MR2 تولید از 1989 تا 1999
نسل دوم تویوتا MR2 تولید از 1989 تا 1999

آقای تادا ادامه داده است که با این کار سه برادر اسپرت در سبد محصولات تویوتا وجود خواهد داشت که بازگشتی به پیشینهٔ خودروهای اسپرت این شرکت محسوب می‌شود. خودروهایی که شامل مدل‌های سلیکا، سوپرا و MR2 در دههٔ 80 و 90 میلادی می‌شدند. تویوتا می‌گوید که امیدوار است بتواند این سه خودرو را هرچه زودتر در کنار هم تولید کند. MR2 یک کوپهٔ اسپرت سبک‌وزن موتور وسط بود که در سال 1984 به بازار آمد و طی سه نسل تا سال 2007 به تولید رسید. البته نسل سوم این ماشین که در سال 1999 معرفی شد فقط به‌صورت رودستر تولید گردید.

نسل سوم تویوتا MR2 از 1999 تا 2007
نسل سوم تویوتا MR2 از 1999 تا 2007

حال تویوتا قصد دارد در نسل جدید MR2 روح اصلی آن‌را حفظ نموده و همچنان آن‌را به‌عنوان یک رودستر بسیار سبک‌وزن با بسیاری از امضاءها و نشانه‌های قبل به بازار عرضه کند؛ بنابراین MR2 جدید درست مثل آخرین نسل خود، تا حد ممکن سبک و ساده خواهد بود. این اسپرت جدید همانند مزدا MX-5 یک رودستر جمع‌وجور دیفرانسیل عقب خواهد بود اما با پیشرانه‌ای که مثل سابق در میانهٔ نصب شده و نیروی خود را توسط یک گیربکس دستی به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. همچنین گزارشاتی نشان می‌دهند که ممکن است در این خودرو هم مثل نسل جدید سوپرا از نوعی از تکنولوژی هیبریدی استفاده گردد که احتمالاً از خودروی مسابقه‌ای لمانز LMP1 تویوتا گرفته خواهد شد. بااین‌حال موتور وسط بودن MR2 به نظر قطعی می‌رسد.

کانسپت تویوتا S-FR
کانسپت تویوتا S-FR

فعلاً اطلاعات بیشتری در مورد این پروژه در دست نیست اما گفته می‌شود که ممکن است طرح نهایی نسل جدید MR2 شبیه کانسپت S-FR باشد که در نمایشگاه توکیو 2015 رونمایی شد درحالی‌که اندازهٔ کلی آن نیز مشابه مزدا MX-5 خواهد بود. بااین‌حال هنوز تویوتا رسماً این پروژه را تأیید نکرده است اما تادا می‌گوید که این شرکت علاقهٔ زیادی به بازگرداندن MR2 داشته و بدین منظور سخت در حال کار است. در صورت تأیید، انتظار می‌رود بتوانیم این خودرو را طی یک یا دو سال آینده ببینیم.

toyota_mixed_26

 منبع :‌سایت پدال
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...