مقایسه سمند LX با پژو 206 تیپ 2 + 206 بهتر است یا سمند؟

در این صفحه از وب سایت اخبار روز دنیای خودرو به نقل از finds.ir وب سایت فایندز  قایسه دو خودروی محبوب و پرفروش ایرانی ها می پردازیم،  خودروهایی که بعد از پراید بیشترین تعداد اتومبیل ها را در جاده های ایران از آن خود کرده اند، شما هم می توانید در بخش نظرات به تکمیل این مقایسه کمک نمایید :

مقایسه سمند LX با  پژو 206 تیپ 2 + 206 بهتر است یا سمند؟

سمند طراحی موتور، بدنه و شاسی این خودرو توسط شرکتهای انگلیسی و فرانسوی انجام شده و قالبهای اصلی آن ژاپنی می‌باشدو جیگ و فیکسچرهای آن وهمچنین طراحی خط تولیدش کار شرکت کره‌ای ووشین می‌باشد.


سمند که خودروی ملی نیز نامیده می‌شود بر اساس پلتفورم پژو ۴۰۵ ساخته شده‌است. طراحی بدنه خودرو در شرکت فرست اتوموتیو که یک شرکت طراحی انگلیسی است صورت گرفته‌است، این طرح توسط ایران خودرو خریداری شد و تغییرات جزیی در آن صورت گرفت. موتور این خودرو نیز ساخت پژو است که البته موتور ۱۷۰۰cc توربوشارژر دوگانه سوز نیز برای آن توسط ایران خودرو با همکاری آلمان با نام EF7 ساخته شده‌است. قالب‌های اصلی بدنه خودرو (قطعات بیرونی یا به اصطلاح قالبسازان آتر) ساخت شرکت میازو ژاپن می‌باشد. این خودرو در سال ۱۳۸۵ به روسیه صادر شد. همچنین این خودرو با نام سنتا اورو (به معنی اسب تندرو) در کشور ونزوئلا به فروش می‌رسد.

اما 206 از سال 2001 در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که 206 ماشین زشتی است. با اینکه 206 پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.

سمند خودروی ست خانوادگی، اما 206 خودرویی اسپرت و خشک می باشد.
206 یک هاچبک کوچیک و سمند یک سدان متوسط می باشد.

مقایسه سمند LX با  پژو 206 تیپ 2 + 206 بهتر است یا سمند؟

برتری های 206 :

از لحاظ موتوری رقابت تنگاتنگی میان موتور 1.8 لیتری سمند با موتور 2 میل سوپاپ 1.6 لیتری 206 بر قرارست ولی بعد از بررسی جزئیات ، موتور 1.6 لیتری 206 ، موتوری برترست اما در مقایسه موتور سمند با موتور 1.4 لیتری پژو 206 توان مندی بیشتر موتور سمند از نکات میل به سمت آنست و به غیر از پر توان بودن این موتور 1.8 لیتری 100 اسبی تمامی موارد دیگر در بررسی میان دو موتور حاکی از برتری موتور 206 بوده و می توان امتیاز این بخش را برای گروه پژو 206 در نظر گرفت .

206 بدنه سبک و ورقه های نازکی دارد. سمند درهای سنگینی داره و زود از ریگلاژ خارج می شود.

مصرف سوخت کمتر نسبت به سمند : سمند LX در خارج شهر هر 100 کیلومتر 6.57 لیتر بنزین می‌سوزاند و در داخل شهر هم 12.07 لیتر بنزین نیاز دارد که 100 کیلومتر حرکت کند. این میزان مصرف‌ بنزین برای یک خودروی سدان خانوادگی کمی زیاد به نظر می‌آید. 206 صندوق‌دار اما برای صاحبش مقرون به صرفه‌تر است. این خودرو در مسیرهای خارج شهری هر 100 کیلومتر 5 لیتر بنزین می‌سوزاند و در داخل شهر هم هر 100 کیلومتر حرکتش ۸.۹ لیتر بنزین می‌خورد.مسلما مصرف سوخت پارامتر مهمی‌است و این موضوع برای ۲۰۶ صندوق‌دار V20 امری مثبت و امیدوارکننده به حساب می‌آید.

کیفیت و شتاب و عمر فنی و سرعت و مصرف سوخت و نمای 206 خیلی بهتر از سمند می باشد. سمند فقط خودروی جاداری ست و از کیفیت سواری و کابین خیلی پایینی سود می برد و اتاق سمند پس از مدتی شروع به سرو صدا می کند.

بطور کلی مزایای 206 نسبت به سمند : ترمز - شتاب - مصرف سوخت -راحتی رانندگی در داخل شهر نام برد که همه این موارد جزء معایب سمند میباشد.

از نظر ایمنی : سمند در مجموع شرایط کسب 2 ستاره ایمنی و پژو 206 دارای 4 ستاره ایمنی از مجموع 5 ستاره Euroncap بوده و پژو 206 صاحب امتیاز این بخش می باشد .

طراحی داخلی : می توان پژو 206 را صاحب سالنی با فضائی از هر جهت برتر از سمند دانست ، دید بیشتر ، ایمنی برتر که ناشی از روش های نوین طراحی در ادوات داخل سالن از جمله داشبرد و فرمان می باشد و همین طور آسایش و زیبائی بیشتر در مجموع پژو 206 را برتر و صاحب امتیاز این بخش می کند .

طراحی بدنه : در مقایسه طراحی بدنه خودروی سمند با پژو 206 هاچ بک شاهد برتری در این بخش در پژو 206 بوده و همین طور در مدل 206 اس دی نیز این برتری با وجود روش های نوین طراحی در خودرو 206 با افزایش آیرودینامیکی ، ایمنی ، جذابیت و زیبائی بر قرارست ، استفاده از طراحی نمیه عضلانی 206 با حداقل خطوط ، شیب تند در قسمت جلو و استفاده از چراغ هائی متناسب با طرح بدنه و با ابعاد بزرگ و کشیده و دید از سه زاویه امتیاز این بخش را متعلق به گروه پژو 206 می کند .

مقایسه سمند LX با  پژو 206 تیپ 2 + 206 بهتر است یا سمند؟

برتری های سمند :

از نظر راحتی سمند در صندلی های عقب فوم های محکمی کار گذاشته شده است که سرنشینان احساس راحتی تری نسبت به 206 دارند.

مزایای سمند می توان به امکانات جانبی آن - پایداری آن در سر پیچ ها - راحتی رانندگی در جاده -راحتی صندلی های عقب - صندوق نسبتا جادار -کارت طلایی- کمک بسیار بهتر از 206 (چون 206 در دست اندازها بسیار خشک عمل می کند) نام برد.

206 از پایه یک ماشین اسپرت دو نفره هستش و نفرات عقبی خیلی ناراحت هستند.

ترمز : در مجموع پژو 206 حتی در مدل هائی با ترمز ساده ، ترمزی برتر از سمند داشته و در تیپ های مجهز به ABS نیز در سطحی بالاتر از سمند های ABS دارست و می توان امتیاز این بخش را برای پژو 206 در نظر گرفت .

آپشن : سمند با داشتن سیستم گویای ایمنی ، دارای آپشنی اضافه بر 206 های فول می باشد و می توان آنرا از حیث آپشن در سطحی بالاتر از 206 دید و امتیاز این بخش متعلق به سمند می باشد .

درب های بسیار بزرگتر نسبت به 206، بطوری که درب عقبی 206 امکان جا داده یک جعبه یا یک مانیتور را به سختی دارد.

مقایسه سمند LX با  پژو 206 تیپ 2 + 206 بهتر است یا سمند؟

تشابهات هر دو خودرو :

گیربکس : گیربکس های 5 سرعته دستی با سنکرونیزه و تطبیق مناسب با موتور در هر دو خودرو تقریبا در یک سطح بوده و برتری خاصی بر یکدیگر ندارند .

پژو 206 و سمند هر دو فاقد سیستم های پایداری می باشد .
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...