مقایسه پژو 206 و سمند

در این مطلب به بررسی و مقایسه دو خودروی پژو 206 و سمند EF7 پرداخته ایم که امیدوارم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد

مقایسه سمند LX با  پژو 206 تیپ 2 + 206 بهتر است یا سمند؟

کمپانی : هر دو خودرو ساخت داخل ، از محصولات شرکت ایران خودرو و هر دو با اصالت پژو فرانسه که  البته با تغییراتی در خودرو سمند مواجه می شویم طراحی بدنه : در مقایسه طراحی بدنه خودروی سمند با پژو 206 هاچ بک شاهد برتری در این بخش در پژو 206 بوده و همین طور در مدل 206 اس دی نیز این برتری با وجود روش های نوین  طراحی در خودرو 206 با افزایش آیرودینامیکی ، ایمنی ، جذابیت و زیبائی بر قرارست ، استفاده از طراحی نمیه عضلانی 206 با حداقل خطوط ، شیب تند در قسمت جلو و استفاده از چراغ هائی متناسب با طرح بدنه و با ابعاد بزرگ و کشیده و دید از سه زاویه امتیاز این بخش را متعلق به گروه پژو 206 می کند .

طراحی داخلی : می توان پژو 206 را صاحب سالنی با فضائی از هر جهت برتر از سمند دانست ، دید بیشتر ، ایمنی برتر که ناشی از روش های نوین طراحی در ادوات داخل سالن از جمله  داشبرد و فرمان می باشد و همین طور آسایش و زیبائی بیشتر در مجموع  پژو 206 را برتر و صاحب امتیاز این بخش می کند .

ایمنی : از حیث کارشناسی سمند در مجموع شرایط کسب 2 ستاره ایمنی و پژو 206 دارای 4 ستاره ایمنی از مجموع 5 ستاره Euroncap بوده و پژو 2066 صاحب امتیاز این بخش می باشد .

ارگونومی : پژو 206 در مقابل خودروی سمند از سطح ارگونومی بالاتری برخوردار بوده و تطبیق بیشتری با کاربر دارد و در جمع 2066 صاحب امتیاز این بخش می باشد .

موتور : رقابت تنگاتنگی میان موتور 1.8 لیتری سمند با موتور 2 میل سوپاپ 1.6 لیتری 206 بر قرارست ولی بعد از بررسی جزئیات ، موتور 1.6 لیتری 206 ، موتوری برترست اما در  مقایسه موتور سمند با موتور 1.4 لیتری پژو 206 توان مندی بیشتر موتور سمند از نکات میل به سمت آنست و به غیر از پر توان بودن این موتور 1.8 لیتری 100 اسبی تمامی موارد دیگر در بررسی میان دو موتور حاکی از برتری موتور 206 بوده و می توان امتیاز این بخش را برای گروه پژو 206 در نظر گرفت .

گیربکس : گیربکس های 5 سرعته دستی با سنکرونیزه و تطبیق مناسب با موتور در هر دو خودرو تقریبا در  یک سطح بوده و برتری خاصی بر یکدیگر ندارند .

ساسپنشن : تعلیق از حیث مکانیسم در این دو خودرو برابر بوده و در بخش جلو و عقب تنها با اختلاف  در ابعاد متفاوتند .

ترمز : در مجموع پژو 206 حتی در مدل هائی با ترمز ساده ، ترمزی برتر از سمند داشته و در تیپ های مجهز به ABS نیز در سطحی بالاتر از سمند های ABS دارست و می توان امتیاز  این بخش را برای پژو 206 در نظر گرفت .

سیستم های پایداری : پژو 206 و سمند هر دو فاقد سیستم های پایداری می باشد .

آپشن : سمند با داشتن سیستم گویای ایمنی ، دارای آپشنی اضافه بر 206 های فول می باشد و می توان آنرا از حیث آپشن در سطحی بالاتر از 206 دید و امتیاز این بخش متعلق به  سمند می باشد .

تست درایو : با وجود سطح ارگونومی بالاتر در پژو 206 تسلط بیشتر در هدایت خودرو برای راننده به وجود می آید ، در مسیر های شهری پژو 206 عملکرد بهتری داشته و کمتر باعث  خستگی راننده می شود . در پژو 206 با موتور 1600 با خودروئی فرز و پر تحرک با ترمزی قابل قبول رو به رو می شویم و با خارج شدن از شهر سمند محیط مناسب تری برای عرضه توانمندی های خود نسبت به پژو 206 پیدا می کند که البته در صورت پر تراکم بودن جاده و داشتن ترافیک بالا باز مقابله با پژو 206 برای سمند کار دشواریست . پایداری پژو دویست و شش در جاده های لغزنده و خصوصا در برف از نکات قابل توجه این خودرو بوده و از دیگر برگ های برنده آن نسبت به اتومبیل سمند می باشد . عملکرد ترمز نیز در پژو دویست و شش از حساسیت و دقت خاصی برخوردارست خصوصا در ترمزهای مجهز به ABS ، محل قرار گیری مجموعه محرکه و ساسپنشن و همین طور توزیع وزن خودرو با طراحی خاص بدنه و چیدمان کلی خودرو از جمله استفاده از وزن سرنشین برای بهبود توزیع وزن باعث تمرکز وزن جلوی خودرو روی نقطه اتصال تایرها بر روی زمین و در نتیجه ایجاد اصطکاک مفیدی که باعث حرکت پژو 206 در شیب های تند مخالف با سطوح لغزنده همچون برف می شود . سمند نیز با داشتن فضای بزرگ تر در قسمت عقب و صندوق عقب در قیاس با پژو 206 هاچ بک برای استفاده خانواده های پر جمعیت مناسب تر می باشد و همچنین از پایداری بیشتری در سرعت های بالا برخوردار است . مصرف سوخت و آلایندگی در دویست و شش پائین تر بوده اما هزینه نگه داری و قیمت قطعات در سمند منطقی ترست . طراحی بسیار مدرن 206 باعث مزیت های خاصی در این خودروی جمع و جور شده که نکات بسیاری را شامل می شود به طور مثال وجود کانال آب در کنار شیشه جلو که باعث هدایت آب روی شیشه به سمتی می شود که مشکلی برای راننده و سرنشینان ایجاد نکند . ایمنی بیشتر نیز پژو 206 را در نگاه ما محبوب تر می کند و این موضوع از اهمیت خاصی برخوردارست . در جمع انتخاب بنده بین این دو خودرو ، پژو 206 می باشد .

نویسنده : بهروز شریفیان

 

1 نظر

  1. SyloalfSyloalfsays:

    https://gcialisk.com/ - best place to buy generic cialis online