مقایسه تندر90 با پژو پارس و برلیانس H230

اگر در حدود 40 میلیون تومان بودجه داشته باشیم و یک ماشین سدان که انتخابی منطقی به نظر برسد را بخواهیم ، 3 ماشینی که پیش روی ما  میباشد و نسبتا در این رنج قیمتی به خودروهای دیگر ارجحیت دارند،  رنو تندر 90 ، پژو پارس ال ایکس و  برلیانس H230 میباشد . این 3 ماشین در بازار شناخته شده هستند و  رنو تندر 90 را میتوان ساده و کم استهلاک فرانسوی دانست ، پژو پارس ال ایکس که از قوای فنی  پژو 206 بهره میبرد در حال حاضر کم مصرف تر و فول آپشن تر شده است و برلیانس H230 هم ماشین ساده و کم استهلاک چینی است که از دو ماشین دیگر تازه وارد تر میباشد . با انجام مقایسه بین این 3 ماشین برای شما و دیگر دوستان انتخاب را راحت تر و کم دردسر تر میکنیم .
تندر 90 پژو پارس برلیانس H230
    
تندر 90  پژو پارس  برلیانس H230 

Tondar 90

تندر 90

Pars

پژو پارس

BRILLIANCE H230

برلیانس H230

کیفیت سواری
7کیفیت سواری7کیفیت سواری7
خدمات پس از فروش
7 خدمات پس از فروش خدمات پس از فروش
طراحی 7 طراحی  طراحی 
امکانات رفاهی6 امکانات رفاهی امکانات رفاهی
ویژگی های فنی8 ویژگی های فنی ویژگی های فنی
ارزش خرید
8 ارزش خرید ارزش خرید
امتیاز کل
43 امتیاز کل42  امتیاز کل41 
 
 
تندر 90

رنو تندر 90

رنو تندر 90 در واقع یک ماشین اقتصادی ، ساده و ارزشمند میباشد . نسبت به دیگر ماشین های کارخانه رنو  ،  ال 90 طراحی  ساده تر و عامه پسند تری را دارا میباشد که و کاملا در ظاهرش اقتصادی بودن این ماشین  را میتوان درک کرد .  .. رنو تندر 90  در قسمت جلوی خودرو جلو پنجره ای  هم رنگ بدنه دارد ، کاسه چراغش کریستالی است و به چهره جلو خودرو نمای زیبایی داده است  و  استفاده از رینگ های آلومینیومی 15 اینچی که سایزشان متناسب با ابعاد بدنه هستند  هم به بهتر شدن نمای کلی خودرو کمک شایانی کرده اند . رنو تندر 90 در بحث طراحی یک ماشین کاملا سلیقه ای میباشد بعضی آن را زیبا و هماهنگ میدانند و به چشم بعضی دیگر یک خودروی زشت و بد ترکیب میباشد . اما به طور کلی ماشین تندر 90 در بحث طراحی نمره قابل قبولی را کسب میکند . در داخل کابین رنو تندر 90  همه چیز  ساده و یکنواخت به نظر میرسد و مبنای اصلی طراحی کابین بر اساس اقتصادی بودن ، پایین آوردن قیمت نهایی و راحتی میباشد . در ساخت رنو تندر 90  کیفیت ساخت و مونتاژ بالایی به کار برده شده است ولی از نظر کیفیت متریال استفاده از پلاستیک خشک در بعضی نقاط آزار دهنده میباشد البته در بلند مدت کیفیت این قطعات تغییر چندانی نمیکند و این خود نکته مثبتی به حساب میاید و نشان از کم استهلاک بودن و قابل اعتماد بودن ماشین تندر 90 میباشد . از نظر آپشن رنو تندر 90 ماشینی ساده میباشد و امکانات چندان زیادی در آن مشاهده نمیگردد . . در کل ماشین رنو تندر 90  از نظر ارگونومی داخل کابین ، کیفیت ساخت و مونتاژ و راحتی سرنشینان با توجه به قیمتش عالی است  و انتخابی مناسب و کامل برای خانواده های ایرانی که به دنبال خودرویی  کم استهلاک و راحت برای  سفرهای درون و برون شهری هستند میباشد .

در ماشین رنو تندر 90 از پیشرانه معروف K4M استفاده شده است که  بعد  از این ماشین هم بسیار بر روی دیگر محصولات خانواده لوگان و ساندرو به کار گرفته شده است . این پیشرانه 4 سیلندر است و 1598 سی سی حجم دقیق آن میباشد . K4M قابلیت تولید 105 اسب بخار قدرت و 148 نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد و دارای مزایایی چون شتاب و چالاکی خوب ، مصرف سوخت کم و استهلاک پایین میباشد . گیربکس دستی ماشین تندر 90 بسیار خوب ساخته شده است و دنده های این ماشین به نرمی و دقت هر چه تمام تر جا میروند  . گیربکس دستی ماشین تندر 90 ضریب هایش به نحوی تنظیم شده اند که شتاب بسیار خوبی برای تندر 90 رقم زده اند و کشش بالایی را برای این ماشین به وجود آورده اند .

 رنو تندر 90 یک ماشین سدان شهری است که با توجه به کلاسش ارتفاع قسمت عقب آن بالا میباشد ولی سیستم تعلیق ساده و توانمندی دارد که در پستی بلندی ها عملکرد خوبی را از خود نشان میدهد و سواری نرم و لذت بخشی را برای این ماشین رقم زده است .  . هندلینگ ماشین رنو تندر 90 خوب است و خودرویی در دست راننده میباشد . سیستم تعلیق رنو تندر 90 با وجود نقاط قوتش ضعف هایی دارد که باعث شده است تا پایداری این ماشین در سرعت های بالا چندان تعریفی نداشته باشد و احساس نا امنی را به اننده انتقال دهد . فرمان ماشین تندر 90 نرم است و عملکرد خوبی دارد و فرمان پذیری دقیقی برای تندر 90 مهیا کرده است .

در کل رنو تندر 90  ماشینی  است که ارزش خرید بالایی دارد ، ظاهر ساده و ، عامه پسند و اقتصادی  که همه سلیقه ها را در اکثریت گروه های سنی مخصوصا میانسالان جذب خود میکند ، ویزگی های فنی خوبی دارد و بسیار هم با استقبال بالایی مواجه شده است . ماشین رنو تندر 90 در میان ماشین های این مقایسه  یعنی پژو  پارس ال ایکس و برلیانس H230 از کیفیت ساخت بالاتر ، استهلاک پایین تر و ارزش خرید بالاتری بهره میبرد و در میان این 3 خودو انتخابی کامل تر و منطقی تر  میباشد .

پژو پارس

 

پژو پارس ال ایکس


از سال 1379  پژو پارس یا همان پرشیا  وارد کشور شد و سال 1389 بود که نخستین پژو پارس  LX با قوای فنی پژو 206 تیپ 5 و آپشنهای بیشتر پا به خیابان های کشور گذاشت و در حال حاضر یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین مدل های  پژو پارس  میباشد . ظاهر پژوپارس  به علت وفور این خودرو در سراسر کشور تکراری شده است اما هم چنان زیبا به نظر میرسد و جذابیت خاص خود را دارد . پژو پارس را میتوان موفق ترین تجربه خودروسازان کشور در بحث فیس لیفت دانست زیرا این خودرو فیس لیفتی موفق از پژو 405 میباشد  . ظاهر پژو پارس به گونه ای است که اکثریت اقشار جامعه در گروه های سنی متفاوت آن را میپسندند . یکی دیگر از نکات ظاهری پژو پارس  هماهنگ بودن طرح بدنه آن میباشد که نکته ای مثبت و پسندیده در طراحی خودرو به شمار میرود و  برای پژو پارس LX که با رینگ های 15 اینچی آلومینیومی عرضه میشود  ظاهری زیبا و چشمگیر را به وجود آورده است . در بحث ابعاد و جاداری کابین پژو پارس در خوب و مناسب میباشد و ابعادش برای یک خانواده کافی و  منطقی هم در بخش فضای سرنشینان و هم در بخش صندوق بار به نظر میرسد . کیفیت ساخت و مونتاژ پژو پارس LX خوب و راضی کننده میباشد ولی در بعضی از نمونه های تولیدی مالکان ماشین پارس LX از پایین بودن کیفیت ساخت و مونتاژ و وجود سر و صدای اضافی در داخل کابین شکایت دارند . از نظر آپشن و تجیزات پژو پارس ال ایکس با توجه به قیمتش خودرویی کامل به نظر میرسد و در مقایسه با ماشین تندر 90 و برلیانس H230 کامل ترین و مجهز ترین گزینه میباشد که البته در مدل های سفارشی و ... کامل تر هم میگردد .

قلب تپنده پژو پارس ال ایکس که از پژو  206 تیپ 5 به عاریت گرفته شده است 4 سیلندر میباشد ،1578 سی سی حجم دارد و با کد فنی TU5/JP4 شناخته میشود . این پیشرانه معروف 110 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید میکند . شتابگیری این پیشرانه رضایت بخش و چالاک است و مصرف سوخت مناسبی هم دارد ولی نسبت به  تندر 90 و پیشرانه K4M   از استهلاک بالاتری برخوردار است . برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ ها از  گیربکس BE3 که اصلاحاتی در جهت کاهش مصرف سوخت بر روی آن انجام شده است استفاده میشود . پژو پارس ال ایکس گیربکسش همانند تخم مرغ شانسی میباشد زیرا برخی از مالکان پارس ال ایکس به علت زوزه کشیدن حتی تا چند بار اقدام به تعویض گیربکس ماشین خود کرده اند و برخی دیگر از نرمی و ساخت و بی سر و صدا بودن این گیربکس رضایت کامل دارند . در کل بخش فنی پژو پارس ال ایکس اگر خوب و با کیفیت ساخته  شود راضی کننده و چشمگیر میباشد اما اگر بی کیفیت و معمولی ساخته شده باشد اصلا قابل تعریف و  تمجید نمیباشد و بسیار تاثیر منفی بر روی پارس ال ایکس میگذارد .

در بحث سواری و هندلینگ پژو پارس  خوب است و ماشین  خوش دست و راحتی میباشد . از نظر نرمی سواری پژو پارس ماشین نرم و خانوادگی میباشد و در عین حال هم پایداری خوبی دارد . فرمان پژو پارس  نرم است و دقت قابل قبولی هم دارد ولی در بعضی مواقع در فرمان پذیری ضعف هایی از خود نشان میدهد . ترمز های پژو پارس ال ایکس هم 4 چرخ دیسک میباشد که خوب و پر قدرت عمل میکند .

در کل پژو پارسال ایکس  ماشینی است که مناسب خانواده میباشد ولی استهلاک نسبتا بالایی دارد ، به وفور در خیابان یافت میشود ، خدمات پس از فروش مناسبی دارد و لوازم یدکی اش در بازار فراوان است ولی نسبت به ماشین تندر 90 کیفیت ساخت  و مونتاژ پایین تری دارد ، استهلاکش بیش تر است و به نوعی هم خریدش ریسک پذیری محسوب میشود زیرا ممکن است نمونه های بی کیفیت آن نصیب شما گردد .

برلیانس H230

برلیانس H230

 

محصولات برلیانس همه از ظاهر خوبی بهره میبرند و H230 هم از این قاعده مستثنی نیست . H230 یک چینی خوش چهره است که البته به نوعی از لحاظ چهره گزینه جذابتری به نظر میاید زیرا تازه وارد است وچهره اش دلنشین و جدید میباشد .  بدنه برلیانس H230 ساده است و این موضوع با نگاه کردن به خودرو خصوصا نمای جلو H230 کاملا قابل لمس است . در نمای جانبی H230 یک خط سر تا سری از گلگیر جلو تا صندوق عقب کشیده شده است که به همراه گلگیر های پف کرده و خطوط دیگر بر روی بدنه H230 را جذابتر کرده اند و به بهتر و اسپرت تر دیده شدن این ماشین کمک بسزایی کرده اند . برلیانس H230 درون کابین طراحی اش بسیار اسپرت تر از ظاهرش میباشد و جوان پسند است . درون کابین H230 همه چیز ارگونومیک شکل گرفته است . برلیانس H230 کیفیت ساختش در سطح نسبتا خوب و قابل قبولی به نظر میاید و در این بخش با توجه به اینکه هر سه ماشین سطح متوسطی در ساخت دارند نمره یکسانی دریافت میکنند . . کیفیت متریال به کار رفته درون کابین برلیانس H230 خوب است و رضایت بخش میباشد و رنگ بندی کابین هم جذاب و اسپرت است . از نظر امکانات رفاهی برلیانس H230 خوب است و در سطحی بالاتر از ماشین رنو تندر 90 و پایین تر از پژو پارس ال ایکس جدید قرار میگیرد . از نظر ابعاد داخل کابین و راحتی سرنشینان هر سه خودرو در یک سطح به نظر میرسند ولی صدای نفوذی به داخل کابین برلیانس H230 کمتر از دیگر ماشین ها  احساس میشود . برلیانس H230 به طور کلی درون کابینش همان طور که اشاره شد با ماشین های دیگر در یک سطح قرار دارد و ماشین خوبی به چشم میاید ولی دو نکته وجود دارد آن هم اول اینکه در بلند مدت هنوز پاسخ نداده است که چگونه ماشینی میباشد و دوم هم اینکه طراحی کابین باب میل همه سلیقه ها و سنین نمیباشد.

قلب تپنده برلیانس H230  4 سیلندر است و 1498 سی سی حجم دارد . برلیانس H230 با تکیه بر این پیشرانه قابلیت تولید 102 اسب بخار  در دور موتور 5200 دور در دقیقه  و 138 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4000 دور در دقیقه را دارا میباشد . برلیانس H230 شتابگیری خوبی  دارد و مصرف سوختش هم اقتصادی میباشد . به طور قطعی اما در مورد استهلاک H230 به علت تازه وارد بودن نمیتوان نظر داد اما تا به حال مشکل خاصی گریبان گیر مالکانش نشده است و دارندگان برلیانس H230 از انتخاب خود کاملا راضی هستند . البته قطعات این خودرو کم یاب است و یک نقطه ضعف به شمار میرود . برلیانس H230 با دو نوع گیربکس 5 سرعه دستی و 6 سرعته اتوماتیک کوپل شده است که گیربکس دستی نرم است و نسبت دنده هایش هم خوب میباشد و گیربکس اتوماتیک هم در کل عملکرد خوبی دارد اما خنگی که در اکثر اتومات های چینی وجود دارد به طور کمتر در H230 هم مشاهده میشود . در کل بخش فنی برلیانس h230 تا امروز قابل قبول است و برای خودرویی با این ابعاد و وزن هم کافی و مناسب میباشد .

برلیانس H230 سواری اش نسبتا نرم است و هندلینگ خوبی دارد . هم چنین برلیانس H230 سیستم فرمان نرم و دقیقی دارد که سواری با آن را لذت بخش تر کرده است . برلیانس H230 پایداری اش در کلاس خودش خوب ارزیابی میشود و تعادل خوبی دارد . وضعیت فرمان پذیری برلیانس H230 هم مناسب است و کم فرمانی یا بیش فرمانی غیر عادی در آن مشاهده نمیشود . برلیانس H230 ترمز هایش هم عملکرد خوبی دارد و به شما اطمینان حرکت با سرعت های بالا را میدهد . در کل نسبت به خودروهای چینی و هم رده خود برلیانس h230 از این نظر بهتر و قابل تامل تر میباشد .

در کل در میان ماشین های مقایسه شده یعنی رنو تندر 90 ، پژو پارس ال ایکس و برلیانس H230 رنو تندر 90 ماشینی قابل اطمینان تر ، اقتصادی تر ، کم استهلاک تر و ساده تر میباشد و بعد از این ماشین هم پژو پارس ال ایکس قرار  میگیرد که مجهز ترین  ماشین از نظر امکانات میباشد و با پیشرانه معروف TU5 اگر خوب ساخته شود انتخابی نسبتا منطقی به شمار میرود و در آخر هم برلیانس H230 قرار میگیرد که از بعضی لحاظ بسیار و بیش از حد اسپرت میباشد و معیار های یک خودروی خانوادگی در آن کمرنگ است .

منبع :‌سایت ماشین 3

1 نظر

  1. othellaothellasays:

    http://vskamagrav.com/ - kamagra oral jelly cvs