مقایسه دنا و برلیانس H330

در میان سدان های تولیدی داخل کشور بسیاری از مردم هنگام خریدن لوکس ترین خودروی ملی یعنی ایران خودرو دنا و خودروی با کیفیت چینی یعنی برلیانس H330 به این موضوع فکر میکنند که کدام گزینه اتومبیل بهتری به شمار میرود . خودروی دنا حدودا دو سال است که بر روی خط تولید قرار دارد و برلیانس H330 هم یک سالی میشود که وارد بازار شده است . 

 دنا   برلیانس H330

خودرو دنا و برلیانس H330 هر کدام طرفداران بسیار زیادی دارند و فروش خوبی هم تجربه کرده اند . از این رو خیلی از نکات مثبت و منفی آنها در طول این زمان مشخص شده است و به بررسی دقیق تر ما بر روی خودرو دنا و برلیانس H330 کمک میکند .

 دنابرلیانس H330
 دنا  برلیانس H230 

Dena

دنا

BRILLIANCE H330

برلیانس H330

کیفیت سواری7کیفیت سواری8
 خدمات پس از فروش خدمات پس از فروش7
 طراحی  طراحی 7
 امکانات رفاهی8 امکانات رفاهی
 ویژگی های فنی ویژگی های فنی
 ارزش خرید ارزش خرید
 امتیاز کل42  امتیاز کل45

 

برلیانس H330

BRILLIANCE H330

برلیانس H330

 

برلیانس H330 یک خودروی خوش چهره چینی است که از کیفیت خوبی هم بهره میبرد . در طراحی بدنه برلیانس H330 به راحتی میتوان اثرات محصولات BMW را مشاهده کرد که با ظرافت به کار رفته در طراحی و رعایت نکات اصولی ، H330 در حال حاضر یکی از زیباترین خودروهای سگمنت خودش داخل کشور میباشد .گلگیر های پف کرده ، وجود خطوط تیز و ریز فراوان و طراحی زیبا و هوشمندانه چراغ ها در مجموع برلیانس H330 را به خودرویی با طراحی هماهنگ ، زیبا ، دلنشین و پویا تبدیل کرده است . درون کابین برلیانس H330 مبنای اصلی طراحی بر اساس سادگی است ولی در عین این سادگی طراحی اتاق زیبا میباشد که در ترکیب با رنگ بندی مشکی و کرم پرستیژ خاصی به کابین بخشیده است . برلیانس H330 در رنچ قیمت خودش کیفیت ساخت و مونتاژش بسیار بالاست و کیفیت متریال به کار رفته درون کابین هم نسبتا خوب میباشد . یکی دیگر از نقاط مثبت برلیانس H330 را صندلی های آن میتوان دانست که نرم و راحت هستند ، عریض هستند و صندلی راننده هم در 8 جهت به صورت برقی تنظیم میشود که در مجموع ارگونومی بسیار خوبی برای سرنشینان و علی الخصوص راننده به وجود میاورد . ابعاد داخلی کابین برلیانس H330 علی رغم ابعاد متوسط بدنه بسیار جادار میباشد و از همه مهم تر صندوق عقب بسیار جادار H330 است بسیار خوب طراحی شده است . از نظر امکانات رفاهی و ایمنی هم برلیانس H330 خودروی کاملی به نظر میرسد .

 

در بخش قوای فنی برلیانس H330 از یک پیشرانه 4 سیبندر خطی به حجم 1498 سی سی بهره میبرد . در دور موتور 5800 دور در دقیقه 103 اسب بخار حاصل میشود و در دور موتور 3800 دور در دقیقه هم گشتاور 138 نیوتن متر از پیشرانه برلیانس H330 استخراج میشود . کاربرد برلیانس H330 بر مبنای اقتصادی بودن میباشد اما شتابگیری روان و خوبی دارد و از همه مهم تر مصرف سوخت 6.7 لیتری اش با وجود گیربکس اتوماتیک میباشد که بسیار عالی به نظر میرسد . برلیانس H330 میزان استهلاکش هم پایین است و با وجود چینی بودن در مدت زمانی که  تا الان تولید شده است صاحبانش اصلا در مورد مشکلات و ایراد ها اصلا بحث و شکایتی نکرده اند و کسی هم اصلا به خرابی در بخش فنی این خودرو تا به حال اشاره نکرده است . پیشرانه برلیانس H330 با یک گیربکس 4 سرعته تیپ ترونیک کوپل شده است که هماهنگی خوبی با موتور دارد ، تعویض دنده هایش خوب است و کارکردش هم روان میباشد . به طور کلی برلیانس H330  در بخش فنی نمره بالایی را کسب میکند که نشان از کیفیت بالای این خودرو است .

برلیانس H330 هندلینگش خوب ارزیابی میشود و سواری رضایت بخشی را ارائه میدهد . البته سیستم تعلیق برلیانس H330 کمی خشک احساس میشود که البته از کوبش های آزار دهنده یاتکان های شدید خبری نیست . برلیانس H330 از سیستم فرمان برقی سود میبرد که دقیق است و فرمان پذیری H330 را خوب و لذت بخش کرده است . ترمز های برلیانس H330 هم مناسب است و به خوبی از پس این خودرو بر میایند .

برلیانس H330 یک خودروی چینی با کیفیت است که چهره ای زیبا دارد ، کیفیت ساختش مناسب است ، مصرف سوخت و استهلاک پایینی دارد و به همراه امکانات رفاهی مناسب ارائه میشود . برلیانس H330 در محدوده قیمتی خودش و در کلاس خودش گزینه ای مناسب به شمار میرود که اگر چینی بودن آن را  نا دیده بگیریم نقاط مثبت زیادی دارد که در دنا و دیگر رقبایش اصلا دیده نمیشود .

دنا

Dena  دنا

دنا مدل فیس لیفت شده سمند میباشد که در قالبی لوکس تر و مدرن تر به بازار عرضه میگردد . خودروی دنا دارای چهره ای به روز ، تهاجمی و خشن میباشد که البته چندان اصولی شکل نگرفته است . سایز رینگ و لاستیک با ابعاد بدنه خودرو دنا هماهنگ نیست ، دماغه بیش از حد کشیده است و فرم طراحی قسمت عقب دنا هم بسیار ساده است و  با قسمت جلو و جانب که  خشک و خشن شکل گرفته است هماهنگی ندارد اما در کل استایلش نسبتا به روز است و ظاهرش هم قابل قبول میباشد . از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ دنا کیفیت چندان بالایی ندارد ولی گویا دنا همانند تخم مرغ شانسی است زیرا درصد کمی از مالکان خودرو دنا از خودروی خود راضی میباشند . در میان خودروهای ایرانی دنا از تجهیزات رفاهی نسبتا کاملی بهره میبرد که قابل تحسین است . در خودرو دنا فرم صندلی ها خشک و اسپرت طراحی شده است اما راحت هستند و به خوبی بدن را در بر میگیرند . عایق بندی صدا هم در خودرو دنا خوب است و حداقل از سمند  به مقدار زیادی صدای نفوذی به داخل اتاق کمتر شده است .

موتوری که ایران خودرو بر روی دنا به کار برده است پیشرانه معروف EF7 میباشد . این پیشرانه 4 سیلندر است و 1646 سی سی حجم دارد . خودرو دنا با تکیه بر این پیشرانه 114 اسب بخار قدرت در دور موتور 6300 دور در دقیقه و 155 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 5000 دور در دقیقه تولید میکند . دنا مصرف سوخت نسبتا مناسبی دارد ولی بیش از نیمی از مالکان این خودرو از شتاب اولیه آن ناراضی هستند و ما هم  در حد متوسط آن را ارزیابی میکنیم .  در برخی از نمونه های تولیدی خودرو دنا سیستم برق این خودرو به شدت دارای مشکل است که با کمک خدمات پس از فروش حل میشود ولی به شدت مشکل سیستم برقی دنا برخی از مالکانش را اذیت کرده است . گیربکس کوپل شده با پیشرانه خودرو دنا گیربکس BE3 است که ایران خودرو بر روی بسیاری از محصولات خود استفاده کرده است . با توجه به قدرت پیشرانه دنا ضریب دنده های این گیربکس سنگین احساس میشود و قدرت دنا را به طور الکی هدر میدهد و علاوه بر این دنده 5 این گیربکس با پیشرانه هماهنگی ندارد و هنگام قرار گیری دنا در دنده 5 حالت گژکاری به وجود میاید و از صدای تولیدی پیشرانه هم این موضوع را میتوان متوجه شد .

هندلینگ خودرو دنا نسبت به سمند تا حد زیادی بهتر شده است و خوب ارزیابی میشود . سواری دنا هم نسبت به سمند اسپرت تر میباشد . خشک تر بودن سواری دنا نسبت به سمند کاملا مشهود است ولی از طرفی سواری دنا نرم است و حالت اسپرت بودنش هم خوب میباشد . فرمان خودرو دنا نرمی خوبی دارد و دقتش قابل قبول است و از سطح مسیر هم حس خوب و اطلاعات دقیقی به دستان راننده منتقل میکند . قدرت ترمزگیری در خودرو دنا خوب است و حس اعتماد به نفس در ذهن راننده به وجود میاورد .

در کل خودرو دنا برای خودروسازی کشورمان یک پیشرفت بزرگ حساب میشود و خودروی خوبی است . البته از نظر کیفیتی بسیار ضعیف است و باید به طور کامل تقویت شود . در صورت افزایش کیفیت این خودرو بسیاری از مشکلاتش هم به طور قطعی برطرف میگردد .

منبع :‌سایت ماشین 3

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...