5 دلیل برای اینکه پژو پارس بخریم!

بازار خودرو ایران تاحدودی به لطف محصولات چینی دارای تنوع مختصری است و کاربران دست بازتری برای خرید محصولات دارند اما شاید فردی بیش از ظاهر بر روی پشتیبانی و وجود قطعات و… اهمیت دهد و چنین افرادی شاید بد نباشد که به سمت خودرو‌های داخلی و ایرانی بیاید. در میان خودرو‌های ایرانی نیز تنوع مختصری به چشم می‌خورد که در این میان می‌توان به محصولاتی نظیر پژو 206، پژو 405، پژو پارس، تندر، رانا، پراید، سمند و… اشاره کرد اما شاید در این میان تنها چند خودرو را بتوان بالارده و تقریبا لوکس نامید. در حال حاضر محصولاتی نظیر سمند سورن، پژو پارس و تندر قیمت به نسبت بالایی در بازار ایران دارند و اکنون در این مقاله تصمیم داریم به پژو پارس یا همان پژو پرشیا بپرداریم که در حال حاضر توسط ایران خودرو تولید می‌شود و در نسخه‌های مختلف در دسترس خریداران قرار دارد.

peugeot-pars-5

ظاهری زیبا و شکیل

اگر بخواهیم محصولاتی نظیر پژو پارس، سمند سورن و تندر را از لحاظ ظاهری به چالش بکشیم بدون شک اولین محصولی که در این بخش شکست خواهد خورد تندر 90 است و تنها سورن و پارس در رقابت باقی خواهند ماند که انتخاب بهتر ظاهر بستگی به سلیقه افراد دارد. اما پارس ظاهری مجلسی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که هم لوکس و هم زیباست. این ظاهر که توسط بدنه‌ای نسبتا قدرتمند ساخته شده در رنگ بندی‌های مختلف عرضه می‌شود.

طراحی داخلی

peugeot-pars-4

در سناریویی که در بخش قبلی برای رقابت با خودرو‌های روز بازار مطرح کردیم در این بخش نیز تندر 90 در مرحله اول شکست خواهد خورد و با ناراحتی تمام طراحی داخلی نه چندان زیبایش (زشت) را سرزنش خواهد کرد. اما پژو پارس طراحی داخلی زیبایی دارد. البته باید بدین نکته نیز توجه کنیم که ایران خودرو اخیرا طراحی داخلی خودرو را تاحدودی تغییر داده و شاید انقلابی را در طراحی داخلی این محصول شاهد بوده‌ایم. داشبورد، صفحه کیلومتر شمار، رو دری‌ها، فرمان و… تماما در نسخه جدید تغییر کرده‌اند و البته زیباتر از نسخه قبلی شده‌اند. اکنون شاهد یک فرمان زیبا با دکمه‌هایی برای کنترل سیستم صوتی و… هستیم که تقریبا در بین خودرو‌های داخلی چنین قابلیتی کم‌تر دیده شده و تنها محصولی نظیر سورن و گاها 206 چنین قابلیتی را داشتند.

peugeot-pars-2

طراحی داخلی نسخه جدید پژو پارس

peugeot-pars-1

طراحی داخلی نسخه قدیمی پژو پارس

موتور قدرتمند

peugeot-pars-3

پژو پارس در حال حاضر در چند نسخه عرضه می‌شود که می‌توان به نسخه عادی، نسخه LX و نسخه ELX با موتور XUM اشاره کرد که نوع موتور در آن‌ها متفاوت است (مصرف سوخت متفاوتی نیز دارند) و بدون شک میزان قدرت و شتاب خودرو براساس این موتور‌ها متفاوت است اما اگر بخواهیم بهتر و کلی‌تر بگوییم گران‌ترین و بهترین نسخه ELX است و محبوبیت زیادی نیز در بازار دارد.

پشتیبانی و قطعات

هرچه باشد این خودرو و اغلب قطعات آن درون ایران ساخته می‌شود (ایساکو) و این باعث خواهد شد اگر نیاز به قطعه‌ای داشته باشید (که حتما خواهید داشت) به سادگی و با مراجعه به نمایندگی‌های قطعات و یا فروشگاه‌های مربوطه قطعه مورد نظر خود را خریداری کنید.

تهویه اتوماتیک

peugeot-pars-6

اکنون خودرو‌های میان‌رده بازار اغلب سیستم تهویه دستی دارند اما این شرایط در بین خودرو‌های بالارده داخلی متفاوت است و خودرو‌هایی نظیر پارس و سورن از سیستم تهویه اتوماتیک بهره می‌برد و برای مثال کاربر می‌تواند دمایی را به عنوان دمای مطلوب به دستگاه وارد کند و سیستم با سنجش دما، در مواقع مورد نیاز کولر و یا بخاری را روشن خواهد کرد و یا تنها شاهد فعالیت تهویه خواهیم بود (گفتنی است که بخش‌هایی نظیر المنت شیشه عقب نیز در این سیستم قرار دارد).

 

منبع: سایت چرخان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...