رنو ساندرو یا برلیانس H220

رنو ساندرو و برلیانس H200 دو خودروی هاچ‌بک در رنج قیمتی ۳۵ تا ۵۰ میلیون تومان هستند. این دو تازه وارد باید برای جذب بازار با هم رقابت کنند. جالب اینجاست که هر دو در داخل ایران توسط پارس خودرو زیر مجموعه گروه سایپا هستند. برای مقایسه فنی و قیمتی این دو خودرو همراه ما باشید.

رنو ساندرو یا برلیانس H220؛ کدام خودرو هاچ بک پارس خودرو را بخریم؟

هر چند پارس خودرو در تولید تندر۹۰ یا همان لوگان، موفق‌تر از ایران خودرو عمل کرد و خودروهایش خواهان بیشتری دارد، در تولید ساندرو یک اشتباه استراتژیک داشته است. این اشتباه تولید نسل اول ساندرو است. در حالی که هم اکنون نسل دوم آن در اروپا تولید می‌شود.

ساندرو در اصل تولید شرکت داچیای رومانی زیر مجموعه رنو است. داچیای رومانی تولید محصولاتی چون ال۹۰ و داستر را بر عهده دارد و این محصولات در اروپا بیشتر با برند داچیا شناخته می‌شوند تا رنو. بهتر بود پارس خودرو برای تولید محصولی که در سال ۲۰۰۸ تولید شده اقدام نکند و حداقل مدل طراحی شده این خودرو در سال ۲۰۱۲ را تولید کند. 

به نظر می‌رسد که تصمیم پارس خودرو برای طراحی خودروی برلیانس H220 که در سال ۲۰۱۳ طراحی شده است، بسیار عاقلانه‌تر از تولید ساندروی نسل اول بوده است. در ادامه دو خودرو در بخش‌های مختلف را با هم مقایسه می‌کنیم.

مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H220 

پیشرانه

دو خودرو از پیشرانه‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. پیشرانه‌ی ۱۵۹۸ سی‌سی ساندرو این خودرو را در دسته ۱۶۰۰سی‌سی‌ها قرار می‌دهد اما H220 از پیشرانه‌‌ی ۱۵۰۰ سی‌سی استفاده می‌کند. با این حال پیشرانه H220 کمی قوی‌تر به نظر می‌رسد چون با حجم ۱۰۰ سی‌سی کمتر تنها ۳ اسب بخار توان خروجی کمتری دارد. H220 نهایت قدرت خروجی ۱۰۲ اسب بخار و ساندرو حداکثر توان خروجی ۱۰۵ اسب بخار دارد.

سرعت

نهایت سرعت برای خیلی از ماشین‌بازها و راننده‌های حرفه‌ای مهم است. این افراد دوست دارند نهایت سرعت خودرویشان بالا باشد تا در جاده‌ها و اتوبان‌ها کم نیاورند. در حالی که حداکثر سرعت H220 برابر با ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است اما حداکثر سرعت ساندرو دستی ۱۷۵ و ساندرو اتوماتیک ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت به شمار می‌رود. اطلاعات صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ساندرو نشان می‌دهد که این خودرو  پرشتاب نیست.

جعبه دنده

در نسخه دستی هر دو خودرو از جعبه دنده دستی ۵ سرعته استفاده می‌کنند ولی در نسخه‌ اتوماتیک ساندرو از جعبه دنده ۴ سرعته و H220  از جعبه دنده ۶ سرعته استفاده می‌کند. بدین ترتیب جعبه دنده اتوماتیک برلیانس H220 عملکرد بسیار بهتری نسبت به ساندرو اتوماتیک خواهد داشت.

مصرف ترکیبی

مصرف ترکیبی سوخت خودرو می‌توان یکی از دلایل اقتصادی مهم برای خرید اتومبیل باشد. مخصوصاً که بنزین ۱۰۰۰ تومانی رانندگان را به استفاده از وسایل نقلیه کم مصرف تشویق می‌کند. مصرف سوخت برلیانس H220 در نسخه دستی کمی بهتر از ساندرو و در نسخه اتوماتیک بسیار بهتر از ساندرو است. مصرف سوخت ترکیبی ساندرو دستی ۶.۷ و ساندرو اتوماتیک ۸.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است در حالی که برلیانس H220 دستی و اتوماتیک به ترتیب مصرف سوخت ترکیبی ۶.۴ و ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارند.

امکانات یا آپشن‌ها

در این بخش برلیانس اتوماتیک بهترین شرایط و ساندرو اتوماتیک و دستی بدترین شرایط را دارند.

قیمت

قیمت برلیانس در هر دو نسخه ارزان‌تر است.  H220 در نسخه دستی برلیانس حدود ۵ میلیون تومان و در نسخه اتوماتیک حدود ۶ میلیون تومان ارزان‌تر است. قیمت ساندرو دستی ۴۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان و قیمت ساندرو اتوماتیک ۴۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان است. قیمت H220 دستی ۳۸ میلیون و ۱۰ هزار تومان و قیمت H220 اتوماتیک ۴۳ میلیون و ۴۶ هزار تومان است.

جدول مشخصات نسخه‌های ساندرو و H220

مشخصاتساندرو دستیH220 دستیساندرو اتوماتیکH220 اتوماتیک
حجم موتور(سی‌سی)۱۵۹۸۱۵۰۰۱۵۹۸۱۵۰۰
تعداد سیلندر۴۴۴۴
تعداد سوپاپ۱۶۱۶۱۶۱۶
حداکثر قدرت خروجی(اسب بخار)۱۰۵۱۰۲۱۰۵۱۰۲
نوع فرمانهیدرولیکالکتریکیهیدرولیکالکتریکی
جعبه دندهدستی ۵ سرعتهدستی ۵ سرعتهاتوماتیک ۴ سرعتهاتوماتیک ۶ سرعته
مصرف ترکیبی(لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)۶.۷۶.۴۸.۳۶.۵
حداکثر سرعت(کیلومتر بر ساعت)۱۷۵۱۸۰۱۷۰۱۸۰
صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت(ثانیه)۱۰.۵موجود نیست۱۱.۵موجود نیست
حجم باک(لیتر)۵۰۴۲۵۰۴۲
طول(میلی‌متر)۴۰۲۰۴۱۷۰۴۰۲۰۴۱۷۰
عرض(میلی‌متر)۱۷۴۶۱۷۰۳۱۷۴۶۱۷۰۳
ارتفاع(میلی‌متر)۱۵۳۴۱۴۸۲۱۵۳۴۱۴۸۲
وزن خالص(کیلوگرم)۱۱۰۵۱۱۹۴۱۱۴۶۱۱۹۴
سانروف برقینداردنداردندارددارد
سنسور پارک یا دنده عقبنداردنداردندارددارد
صندلی عقب تاشونداردداردندارددارد
آینه‌های جانبی برقیدارددارددارددارد
سال طراحی خودرو(میلادی)۲۰۰۸۲۰۱۳۲۰۰۸۲۰۱۳
قیمت کارخانه‌ای(تومان)۴۳ میلیون تومان۳۸ میلیون تومان۴۹ میلیون تومان۴۳ میلیون تومان

گالری عکس برلیانس اچ220

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

گالری عکس رنو ساندرو

 
منبع : سایت زومیت
نویسنده: حامد قاسمی نراقی
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...