توماس نئومن، میدر عامل اوپل به اتونیوز اروپا میگوید:
در حالت کلی، حرکت ما به سمت کلاس خودروهای کراسآور خواهد بود؛ زیرا تمایل خریداران خودرو به این سمت کشیده شده است.
وی همچنین اضافه میکند که مینیونهای مریوا و زفیرا هر دو برای سال ۲۰۱۶ به صورت کراسآور ارائه خواهند شد. این دو مدل با همکاری پژو- سیتروئن (PSA) و بر اساس پلتفرم PSA و با موتورهای این شرکت ساخته میشوند.
مطابق گفته نئومن، همکاری توسعه مدلها و تولید به اوپل این امکان را میدهد که سودآوری بیشتری داشته باشد:
تمام خودروهای پرفروش ما، از جمله: کورسا، آستارا، اینسیگنیا و موکا بر اساس پلتفرم بزرگ جهانی جنرالموتورز هستند. تنها دو خودرو را نمیتوان بر اساس این پلتفرم قرار داد که مینیونهای ما هستند.
زفیرای جدید در کارخانه PSA واقع در شهر سوشوی فرانسه ساخته خواهد شد و این در حالی است که مدل جدید مریوا که جایگزین مدل قبلی میشود، در یک کارخانه اوپل در ساراگوسای اسپانیا مونتاژ خواهد شد.
با اینحال، آقای مدیرعامل نخواست که توضیح بیشتری از کراسآور بزرگ اوپل بر اساس کانسپت مونزا در سال ۲۰۱۷ عرضه میشود، ارائه کند. این خودرو قیمت اولیهای برابر با ۳۵ هزار و ۸۶۴ دلار خواهد داشت که اندکی بیشتری از گرانترین مدل کنونی اوپل، یعنی سدان متوسط اینسیگنیا است.
سال گذشته اوپل اعلام کرد که به عنوان بخشی برنامه تحولش تا سال ۲۰۲۲، ۲۳ مدل یا طراحی جدید خودرو ارائه خواهد داد و از ۱۳ موتور جدید نیز رونمایی خواهد کرد. جنرال موتورز قصد دارد که از سال ۲۰۱۶ سودآوری بیشتری در اروپا داشته باشد.