در نگاه اول نمیتوان تغییری در ظاهر خودرو یافت. با دقت بیشتر در مدل S اندکی تفاوت را خواهید یافت. از جمله ضربه گیرهای جدید سپر، اسپویلر بزرگ سقفی عقب و لبه مشکی زیر سپر عقب. در عوض چرخهای آلیاژی 18 اینچی با تایرهای 225/35 منحصر به فرد اند.
ورود به فضای داخلی با هیجان بیشتری همراه است. صندلیهای مسابقه ای ریکارو و روکش چرم قرمز رنگ فرمان، دسته دنده و ترمز دستی و علامتهای S درج شده در جای جای کابین، پوشش خاکستری گرافیتی کابین و نمایشگرهای اسپرت از موارد توجهاند اند.
اما آنچه که آدام S را داغ و هیجان انگیز میکند، در زیر کاپوت قرار دارد. یک موتور 1.4 لیتری چهار سیلندر توربو که اکنون 51 اسب بخار نیروی بیشتری تولید میکند و قدرت آن به 148 اسب بخار رسیده است. گشتاور نیز با افزایش 90 واحدی به 220 نیوتن متر بالغ گردیده است. با اینکه اُپل از شتاب این ماشی ریزه میزه خود سخنی نگفته اما نهایت سرعت آن را 220 کیلومتر بر ساعت اعلام کرده است.
برای کنترل قدرت بیشتر خودرو، شاسی با تنظیمات ویژه ای تقویت شده و ترمزها نیز به همین منوال در جلو از دیسکهای 16 و در عقب 15 اینچی بهره میبرند.