واکسهال VXR8 GTS مدل 2013
که به تازگی توسط HSV یا گروه سفارشی سازی محصولات هولدن بعنوان مدل 2014 معرفی شده اند . . .
بهتر از قبل از صحبت کردن در مورد واکسهال VXR8 به معرفی هولدن VF کومودور بپردازیم. تقریبا اواخر بهمن ماه 91 بود که فیس لیفت VE Commodore با نام جدید VF Commodore بعنوان مدل 2014 رسما رونمایی شد.
در کومودور جدید که البته بی شباهت به شورولت SS نیست، می توان دید که وجود صفحات کرومی در جلوپنجره، سپر جلو یا حاشیه شیشه ها به همراه گلگیرهای عضلانی، خروجی هوای پشت گلگیرهای جلو و نهایتا اسپویلر قرار گرفته در انتهای درب صندوق همه و همه نشان دهنده این نکته هستند که هولدن با حمایت های بسیار خوب مالکش – جنرال موتورز – برای نخستین بار توانست تلنگری به بازار سدان های اسپرت نیمه لوکس که در راس آنها بی ام و سری3 و C-classهای مرسدس بنز خودنمایی می کنند، بزند.
بنابه گفته های کمپانی، کومودور جدید نسبت به مدل های سابقش و به لطف وزن کمتر، بهبود سیستم فرمان (بانیروی کمکی الکتریکی برای نخستین بار) و با طراحی مدرن تر، حدود 10% کارایی بیشتری دارد.
هولدن برای آنکه از رقیبان اروپایی اش چیزی کمتر نداشته باشد امکاناتی مانند سیستم راهیابی، چندرسانه ای MyLink که از شورولت قرض گرفته شده، نمایشگر اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو (HUD)، پاور ویندوز و همچنین ترمز الکترونیکی هنگام پارک خودرو و … را بصورت استاندارد قرار داده و مشخصه های دیگری نظیر سیستم کمکی پارک، هشدار دهنده تغییر لاین، هشدار دهنده نقطه کور و سیستم پیشگیری از تصادف را نیز بصورت سفارشی برای مشتریان درنظر گرفته است.
اما برای آنهایی که خواهان هیجان بیشتری هستند هولدن نسخه های سفارشی GEN-F را پیشنهاد می کند که با کیت بدنه، سپرهای جدید، خروجی های اگزوز دوبل در طرفین و رینگ های مشکی رنگشان براحتی قابل تمایز با نسخه های استاندارد VF کومودور خواهند بود.
حال اگر همین خودرو که پیشرانه LSA V8 آن توسط مهندسین HSV یا Holden Special Vehicle ارتقا یافته را به بازار انگستان ببرید، حاصل کار چیزی نیست به جز واکسهال VXR8 GTS؛ خودرویی که اینبار نه با C63 AMG یا M3 بلکه باید با E63 AMG یا M5 آنرا مقایسه کرد؛ خودرویی که نسبت به مدل های سابق VXR8 که پیشرانه LS3 شورولت داشتند حدود 150 اسب بخار قدرت بیشتر و همچنین 190 نیوتن متر گشتاور بیشتری در اختیار راننده اش قرار می دهد.
سایر مشخصه های واکسهال VXR8 GTS را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:
- گیربکس شش سرعته دستی (یا شش سرعته اتومات سفارشی) برای انتقال قدرت به محور عقب.
- پیشرانه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ با قدرت 576 اسب بخار و گشتاور 738 نیوتن متر.
- امکان انتخاب سه حالت مختلف شامل Touring و Sport و Track برای سیستم تعلیق و همچنین چهار حالت مختلف رانندگی شامل Touring ، Sport ، Performance ، Track برای تنظیم همزمان کنترل پایداری و کشش با لانچ کنترل (برای گیربکس های دستی)، سیستم اگزوز و حساسیت فرمان.
- رینگ های 20 اینچی با تایرهای کانتیننتال 255/35 جلو و 275/35 عقب.
- قیمت پایه ای 54,999 پوند یا معادل تقریبی 83,300 دلار برای تحویل در اواخر 2013.