ونتیج GT3، برترین خودروی جاده‌ای آستون مارتین

هرکدام از نسخه‌های آستون مارتین ونتیج، بهتر از قبلی است. بنابراین جای تعجبی ندارد که ونتیج GT3 قوی‌ترین و کامل‌ترین خودروی این شرکت باشد.

 

Aston Martin Vantage GT3

Aston Martin Vantage GT3


آستون مارتین ونتیج GT3 را می‌توان پاسخی مستقیم به پورشه 911 GT3 دانست. در واقع این خودرو مابین دو خودروی ونتیج S و مدل مسابقه ای GT3 Racer جای می‌گیرد.
Aston Martin Vantage GT3

Aston Martin Vantage GT3


آستون مارتین با بهینه‌سازی موتور 12 سیلندر 6.0 لیتری این خودرو، 27 اسب بخار اضافی کمسب کرده و توان مجموع موتور را به 592 اسب بخار رسانیده است. گشتاور نیز با اندکی افزایش به 625 نیوتن متر می‌رسد. ارتقای موتور با تغییر منیفولدهای ورودی با هندسیه تجدیدنظر شده و سیستم اگزوز تیتانیومی حاصل گردیده است. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس هفت سرعته خودکار استفاده می‌شود که نیرو را به چرخهای عقب گسیل می‌دارد.
Aston Martin Vantage GT3

Aston Martin Vantage GT3

Aston Martin Vantage GT3

Aston Martin Vantage GT3

Aston Martin Vantage GT3

Aston Martin Vantage GT3


تلاش شرکت بریتانیایی برای کاهش وزن، در بدنه و قطعات فیبر کربنی، نمود بیشتری یافته است. پنجره‌های عقب از جنس پلی کربنات بوده و درب کاپوت و پوسته درها و باله‌ها و اجزای آئرودینامیکی از فیبرکربن می‌باشند. سقف فیبرکربنی هم به صورت آپشن ارائه می‌گردد. بدین ترتیب با کاهش 100 کیلوگرمی وزن، این خودرو 1565 کیلوگرم وزن خواهد داشت.
Aston Martin Vantage GT3 Interior

Aston Martin Vantage GT3 Interior

Aston Martin Vantage GT3 Interior

Aston Martin Vantage GT3 Interior


GT3 همچنین از تعلیق ارتقا یافته و ترمزهای کربن سرامیکی ساخت برمبو و چرخهای آلیاژی 19 اینچی منیزیومی همراه با تایرههای میشلن پایلوت سوپر اسپرت در اندازه 265/35 در جلو و 325/30 در عقب سود می‌برد.

طراحان آستون مارتین برای پنهان کردن ویژگی‌های مسابقه ای GT3 در لفافه‌های آئرودینامیکی یا پوسته‌های مختلف تلاشی انجام نداده‌اند. کنتراست رنگ‌های متضاد در بیرون و درون کابین به چشم می‌آید. درون اتاق نیز صندلی‌های اسپرت و فرمان مسابقه ای و پنل های فیبر کربنی و دکمه‌های لمسی جلب توجه می‌کنند.

هنوز از توانایی‌های این خودرو، اطلاعاتی منتشر نشده است. بنابراین برای این موضوع نیز تا نمایشگاه ژنو و رونمایی رسمی از آن، منتظر می‌مانیم.
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...