این خودرو که توسط تیمی از مهندسین MG مستقر در مرکز فنی SAIC اروپا و با کمک امجی موتور لانگ بریج بیرمنگام در بازه زمانی کوتاهی آماده شده است، از همان پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر بنزینی استاندارد که توسعه یافته بهره میگیرد. این موتور اکنون به لطف تنظیمات جدید و استفاده از توربو شارژر به قدرت 204 اسب بخاری و گشتاور 260 نیوتن متری دست مییابد.
برای این خودرو یک سیستم دیفرانسیل با لغزش محدود، تعلیق مک فرسون و میلههای ضد غلتش، اسپلیتر و اسپویلر قابل تنظیم در نظر گرفته شده است.
نهایتاً باید خاطرنشان کرد که این مدل MG3 یک مدل مطالعاتی و کانسپت میباشد و حضور آن در مسابقات یا خط تولید فعلاً اعلام نشده است. در اصل هدف این است که تقاضای بالقوه برای چنین خودرویی بررسی گردد.