طراحی خودروی اسپید 6 وامدار و منعکسکننده کانتیننتال GT است. اما در مقایسه با آن، EXP 10 سبکتر، کوچکتر و فرزتر میباشد. چراغهای جلو از الگوهای خاص اسلیمی بهره بردهاند. چراغهای روزتاب نیز، دایره ای شکل و از نوع LED میباشند. چراغهای عقب نیز الگویی همانند یک قطره دارند. شکافهای هواکش متعددی روی کاپوت و پشت گلگیرها به چشم میخورند. چرخهای غولپیکر خودرو درون گلگیرهای متورم آن نیز چهره ای عضلانی بدان بخشیدهاند.
اطلاعاتی رسمی در مورد پیشرانه و قوای فنی این خودرو منتشر نشدهاند. با این حال گمان میرود که پیشرانه V8نسخه مسابقه ای لمانز در سینه این ماشین بتپد. موتور هشت سیلندر با مهندسی آئودی که با کمک توربوشارژر عمل مینماید و روی طیفی از خودروها نظیر آئودی RS7 و بنتلی کانتیننتال نصب میشود. چنین پیشرانه ای، این خودرو را در موقعیت بهتری نسبت به آستون مارتین ونتیج قرار میدهد.
فضای کابین تنها شامل دو صندلی میگردد که به سنت بنتلی با بهترین جنس چرم، پوشیده شدهاند. یک کنسول باریک از جنس آلومینیوم همراه با یک نمایشگر 12 اینچی لمسی منحنی برای سیستم سرگرمی و دسته دنده کرومی، فضای کلاسیک و گرم درون خودرو را به آینده بردهاند. پوششها و تزئینات داخلی با رنگهای گرم، از جنس چرم، چوب درخت گیلاس، مس، آلومینیوم و کروم، ترکیبی خارقالعاده ایجاد نمودهاند. فضای پشت صندلیها نیز همراه با چند چمدان و ساک اختصاصی از جنس چرم میباشد.
اینکه این خودرو بتواند به تولید نهایی برسد، همچنان نامعلوم است. در عوض این خودرو نشان میدهد که بنتلی درحال برنامهریزی برای ورود به عرصه خودروهای اسپرت کوچکتر میباشد. به گفته ولفگانگ دورهیمر (Wolfgang Dürheimer) مدیرعامل بنتلی، این خودرو چشماندازی از آینده بنتلی است. یک خودروی مفهومی قدرتمند، نفیس و منحصربهفرد. خودرویی که با ویژگیهایی چون هیجان، عملکرد، محوریت راننده و علامت لوکس بنتلی، این توانایی را دارد تا به نقطه اوج جدیدی در کوپههای اسپرت لوکس مبدل شود.