نگاهی به پنج نسل از بیوک رگال

دقیقاً چهل سال پیش بیوک، مدل رگال خود را به عنوان یک خودروی متوسط لوکس برای آمریکای شمالی معرفی کرد. از آن زمان به بعد، به جز شکافی پنج ساله که بعد از سال ۲۰۰۰ و مربوط به تولید انحصاری در چین بود، رگال بدون وقفه و در طول پنج نسل،

 

 در خط تولید بیوک قرار گرفت. عنوان رگال اولین بار در مدل سال ۱۹۷۳ بیوک سنچوری رگال به کار رفت. این خودرو، مدلی سطح بالا از خط تولید خودروهای این شرکت به شمار می‌رفت و در واقع، اولین خودروی شخصی لوکس تولید جنرال موتورز بود.

1975 Buick Regal Coupe

1975 Buick Regal Coupe


رگال با موتور ۵/۷ لیتری V8 عرضه شد و برنامه‌های زیادی برای حرکت به سمت جلو داشت، امّا در همان ابتدا مجبور شد تا با مسائلی مانند تحریم بزرگ نفتی اعراب در دهه هفتاد میلادی دست و پنجه نرم کند. بنابراین، شرکت سازنده مجبور شد تا از موتور V8 به V6 سوئیچ کند و این وضعیت برای سال‌ها ادامه یافت. تا این‌که بیوک وارد عرصه موتورهای توربوشارژ شد و از رگال ۱۹۷۸ تا به حال، این تکنولوژی را در این مدل خودرو به کار برده است.

ولی برگردیم به بیوک رگال ۱۹۷۳ و ببینیم که هر کدام از پنج نسل بیوک رگال چه دستاوردی برای دنیای اتومبیل با خود داشته‌اند:

نسل اول: ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۷


اولین رگال با بدنه‌ای کشیده و شیشه‌های بزرگ و بسیاری از ویژگی‌های خودروهای لوکس آن زمان ارائه شد. رگال کوپه ۷۳ به تعداد ۹۱۵۵۷ دستگاه فروخته شد و رکورد فروش بیوک را از سال ‍۱۹۵۵ شکست. رگال ۱۹۷۵ تنها خودروی متوسط در ایالات متحده محسوب می‌شد که با موتور V-6 کار می‌کرد.

نسل دوم: ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۷


نسل جدید نسبت به نسل قبل کوچکتر شده بود و رگال ۱۹۷۸ با موتور ۳/۸ لیتری V6 توربوشارژ به بازار آمد. در عین‌حال، اولین خودروی بیوک با موتور توربو به شمار می‌آمد و سرآغازی برای خودروهای دهه ۸۰ بیوک مانند گرند نشنال و GNX شد.

نسل سوم: ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۶


کوچک‌شدن خودروهای تولیدی در امریکا ادامه یافت و نسل سوم رگال نیز از این قضیه بی‌نصیب نبود. رگال تغییرات عمده فنی را در این نسل تجربه کرد و از یک خوروی دیفرانسیل عقب به یک دیفرانسیا جلو تبدیل شد. نیرومحرکه نیز توسط موتورهای شش‌سیلندر از جمله موتور ۳/۸ لیتری V6 تأمین می‌شد.

نسل چهارم: ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴


مانند مدل سال ۱۹۷۳، رگال ۱۹۹۷ نیز یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بیوک شد. بیوک رگال GS مدل ۱۹۹۷ با اولین موتور V6 سوپرشارژر ساخت خودروساز به بازار آمد. این موتور، ۲۴۰ اسب‌بخار قدرت داشت و گشتاوری برابر ۳۷۹ نیوتن‌متر تولید می‌کرد.

نسل پنجم: ۲۰۰۹ تا کنون


بعد از یک دوره‌ی پنج ساله که بیوک، مدل رگال خود را فقط برای کشور چین تولید می‌کرد، نسل پنجم رگال، ابتدا در سال ۲۰۰۹ در چین عرضه و یک‌سال پس از آن در بازارهای امریکا عرضه شد. طراحی این نسل بر پایه اوپل اینسیگنیا بود. همچنین، رگال در سال ۲۰۱۲ مدل GS خود را با عملکرد بالا معرفی کرد.
2014 Buick Regal

2014 Buick Regal


مدل سال ۲۰۱۴ نیز در همین امسال ارائه شده که استفاده از سیستم دو دیفرانسیل را برای مشتریان پیشنهاد می‌کند. مدل کنونی رگال، از قدرتمندترین موتور استاندارد دنیای اتومبیل‌سازی استفاده می‌کند: موتور ۲ لیتری توربو چهار سیلندر. این موتور با قدرت ۲۵۹ اسب‌بخار، می‌تواند گشتاوری به اندازه ۴۰۰ نیوتن‌متر تولید کند.
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...