بیوک کسکادا کانورتیبل، هدیهای از سوی اوپل
بیوک کسکادا خودروی جدید محسوب نمی شود و در نگاه نخست و بدون توجه به نشان آن، با اوپل کسکادا مو نمیزند و ممکن است حتی اشتباه گرفته شود.
درحالیکه ویژگیهای اوپل کسکادا در نسخه بیوک آن تقریباً دستنخورده باقی ماندهاند، خروجی موتور برای تطابق با نیازهای بازار آمریکا کمی افزایش را نشان میدهد. در سینه این خودرو یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو انجام وظیفه میکند که 200 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر (در حالت اوربوست تا 300 نیوتن متر) گشتاور، خروجی آن است.
در حال حاضر این موتور ویژه تنها در نسخه بیوک کسکادا استفاده میشود. این خودروی دیفرانسیل جلو با گیربکس شش سرعته اتوماتیک ارائه میشود. سیستم تعلیق هایپر استروت جنرال موتورز در محور جلو برای مقابله با گشتاور بالای خودرو بکار گرفته شده است. چرخهای 20 اینچی آلومینیومی این خودرو نیز برای جلب توجه کافی هستند.
کسکادا و سدان ورانو از یک پلتفرم استفاده میکنند. در حالی که هیچ نقطه اشتراکی در ظاهر ندارند. کسکادا البته کمی کشیدهتر و عریضتر است. چهار صندلی برای چهار سرنشین تعبیه شده اما در مقایسه با کرایسلر 200 کانورتیبل، صندلیهای عقب برای بزرگسالان فضای کمتری دارند.
سقف نرم پارچه ای کسکادا را میتوان در 17 ثانیه باز کرد. حتی در زمان حرکت خودرو تا سرعت 50 کیلومتر بر ساعت نیز، مکانیزم بازشونده الکتریکی سقف، عمل میکند اما در سرعتهای بیش از آن برای جلوگیری از آسیب ساختار سقف، این مکانیزم از کار میافتد.
فضای داخلی بیوک اندکی لوکستر و مرغوبتر از نسخه اوپل آن میباشد. تغییرات جزئی در چراغها و استفاده از LED در لامپهای روزتاب آنها نیز صورت گرفته است.
سیستم تهویه ویژه و صندلی و فرمان گرم شونده، اجازه میدهند تا در فصول سرد سال هم بتوان سقف خودرو را باز نمود. یک سیستم ایمنی در هنگام واژگونی نیز در این خودرو وجود دارد که هر زمان زاویه جانبی خودرو بیش از حد استاندارد رسید، دو ستون بهصورت فوری در قسمت عقب خود از جای خود خارج شده و از برخورد سر سرنشینان با زمین جلوگیری میکنند.
فروش بیوک پس از دوره ای طولانی از رکود، در سال گذشته با 14 درصد رشد همراه بود و انتظار میرود در سال 2015 با ورود مدلهای هیجانانگیزی نظیر کسکادا، یک شروع دوباره در انتظار این برند پیر باشد.