- جگوار XK از سال 1997 میلادی وارد بازار شد.
- آخرین سری تولید XK تنها 50 دستگاه است که فقط برای مشتریان آمریکایی عرضه شده.
- تولید 50 دستگاهی آخرین نسخه های باقیمانده از آن، صرفا برای ادای احترام به جگوار E-Type است؛ خودرویی که آخرین نسخه های آن به تعداد 50 دستگاه در سال 1974 روانه بازار شد.
مدلی که می بینید برپایه XKR ساخته شده و قرارست با پسوند Final Fifty از پاییز 2014 در 25 مدل کوپه و 25 مدل کانورتیبل تحویل مشتریان شود. همگی این مدل ها مزین به رنگ مشکی (Ultimate Black) اختصاصی بدنه و رینگ های 20 اینچی هستند؛ کاپوت آنها هم از مدل XKR-S GT قرض گرفته شده است.
همچنین پکیج های Dynamic و Performance نیز برای آنها قابل سفارش بوده که در اینصورت به کیت بدنه موارد مانند رکاب های جانبی، دیفیوزر و باله عقب افزوده می شود. کابین این مدل ها نسبت به XKR تفاوت چندانی نداشته جز در وجود صندلی های اسپرت، روکش جیر JET برای فرمان، پادری هایی که لوگوی Final Fifty روی شان حک شده و نهایتا سیستم صوتی حرفه ای Bowers & Wilkins .
پیشرانه این مدل ها تفاوتی با انجین های XKR ندارد؛ یک موتور 5.0 لیتری V8 سوپرشارژ که با قدرت 510 اسب بخار و گشتاور 624 نیوتن متر می تواند صفر تا 96 را در عرض 4.6 ثانیه طی کرده و در ادامه نیز به حداکثر سرعت 280 کیلومتر برساعت برسد.