البته طراحی نمایشگر به این شکل تا حدودی قانعکننده است و ارزش زیادی دارد. ولی شرایطی را درنظر بگیرید که بتوان بهتر از این به اطلاعات خودرو دست یافت؛ مثلاً شیشه جلو تبدیل به یک نمایشگر مجازی مانند بازیهای کامپیوتری شود و تصاویری مانند خطرات احتمالی، اطلاعات راهبری ماهوارهای، مسیر احتمالی خودروی جلویی را نشان دهد. اگر هم راننده مسابقه باشید، در پیست چیزهایی مانند «شبح خودرو» (اگر در بازیها برای کمترین زمان در طول پیست، تلاش کرده باشید، حتماً با این شبح آشنا هستید)، نقاط ترمزگیری، مخروطهای مجازی و خط ایدهآل حرکت در پیست نشان داده شود.
اگر کارها در جگوار لندروور به خوبی پیش برود، بازی گرند توریسمو ۶ در داخل خودروی شما به صورت یک واقعیت مجازی درخواهد آمد. بنابر اعلام این کمپانی بریتانیایی، این تکنولوژی، کارایی خود را نشان داده است.
JLR از این سیستم در مرکز توسعه گیدون در انگلستان رونمایی کرده و همینطور اشاراتی به تکنولوژیهای آینده این کمپانی مانند استفاده از لیزرها داشته است.
لیزرها به زودی جایگزین لامپهای LED در جلوی خودروها میشوند و خودروسازانی مانند بامو و آئودی، همین الان نیز از سیستمی خبر دادهاند که از لیزرها برای روشنایی سطح جاده استفاده میکند. استفاده از این نوع لامپها با ابعاد بسیار کوچک که در حدّ چند میکرون هستند، برای طراحان این امکان را فراهم میکند که برای طراحی خودروهای آینده، آزادی عمل داشته باشند. در نتیجه، از لحاظ تئوری میتوانیم انتظار تغییری قابلتوجه در زیبایی طراحی خودروها داشته باشیم.
البته جگوار لندروور هیچ اشارهای به زمان رسیدن این تکنولوژی به مرحله تولید نکرده است؛ ولی چیزی که جالبتوجه است، داشتن یک صفحه نمایش مجازی در شیشه جلوی خودرو است؛ چیزی که هنوز فاصله زیادی با زندگی روزمره دارد، ولی میتواند تأثیر زیادی بر آن داشته باشد. تصور کنید که رانندگان مسابقه در پیست، از یک مربی مجازی بهرهمند باشند و لیزرها نیز بتوانند وضعیت افراد پیاده یا حیوانات را ردیابی کرده و مسیر حرکت آنها و خطرات احتمالی را به راننده نشان دهند. در حال حاضر، سیستم هشدار برخورد در خودروهای امروزی در دسترس قرار دارند؛ ولی سیستم جدید میتوانند دقت بیشتری داشته باشد و در هشدارها بهتر عمل کند.
سیستم جدید نمایشگر مجازی شیشه جلو چیزی شبیه به «روبو کوپ» بدون اسلحه است. همچنین میتوان گفت که چیزی مانند عینک گوگل است؛ البته با دردسر کمتر.