رانش تمام چرخها یک گزینه مهم برای کوپه و رودستر R میباشد که از موتور 550 اسب بخاری V8 سود میبرند. یک سیستم مدیریت هوشمند نیرو محرکه دینامیک IDD برای کنترل میزان گشتاور در چهار چرخ بکار گرفته شده است که در حالت عادی 100 درصد گشتاور را به چرخهای عقب منتقل میکند مگر اینکه نیاز به کشش در چرخهای جلو احساس شود. سومین تغییر نیز سیستم فرمان جدید الکتریکی دندانه ای است که دقت بیشتری را نسبت به فرمان هیدرولیکی به همراه دارد و در عین حال نیاز به انرژی کمتری دارد که باعث کاهش مصرف سوخت خواهد شد. اما احساس آن کمتر خواهد بود که برای یک رانندگی هیجانانگیز نکته ای منفی محسوب میگردد.
با این وجود این تغییرات به همه مدلها تسری نمییابند. گیربکس دستی شش سرعته ساخت ZF تنها برای مدلهای پایه شش سیلندر سوپرشارژر با قدرت 340 اسب بخار و مدل S با 380 اسب بخار و با انتقال نیرو به دیفرانسیل عقب قابل انتخاب میباشند. انتقال نیرو به هر چهار چرخ هم در حال حاضر برای مدلهای V6S و V8 Rقابل انتخاب میباشند.
دو سال پیش که اف تایپ تازه معرفی شده بود در سه نسخه به فروش میرسید و سال بعد این تعداد به شش نسخه افزایش یافت و اکنون با احتساب مدلهای کانورتیبل و AWD و گیربکس دستی، 14 مدل مختلف از جگوار اف تایپ موجود میباشند.
علاوه بر ارتقای فنی، تجهیزات استاندارد نیز بروز شدهاند و سیستم صوتی مریدین 770 وات با صدای فراگیر که قبلاً اختیاری بود، اکنون بدون پرداخت وجه اضافی به صورت استاندارد نصب میگردد. سیستم تشخیص نزدیک شدن راننده به خودرو، صندلیهای الکتریکی 14 وضعیته، رادیوی ماهواره ای و HD، سیستم ادغام با گوشیهای هوشمند اپل و اندرویدی که میتوان از طریق آنها خودرو را از راه دور روشن و خاموش کرد، سقف پانورامای شیشه ای در مدل کوپه، فرمان اسپرت با کف صاف، درب عقب مدل R الکتریکی بدون نیاز به دست، حالتهای قابل انتخاب اسپرت و پویا و سیستم فعال اگزوز با صدای دلنشین آن را در این خودرو خواهید یافت.
قیمتگذاری اف تایپ 2016 برای مدل V6 با گیربکس دستی در انگلستان معادل 51250 پوند میباشد و گرانترین مدل کانورتیبل V8 R با انتقال نیرو به چهار چرخ 97135 پوند میباشد. گیربکس دستی نیز 1800 پوند ارزانتر از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک است و انتقال نیرو به چهار چرخ نیز 4850 پوند هزینه بالاتری دارد.