تغییرات زیادی در مدلهای کلاسیک انجام شده است. امّا شک نکنید که جیپ رنگلر ویلیز ۲۰۱۴ نیز یک خودروی کلاسیک است؛ طراحی «بدنه بر روی شاسی» نمادی از گذشته صنعت خودروسازی هستند و دو محور خودرو نیز به همین ترتیب. نیروی پیشرانه رانگلر از موتور ۳/۶ لیتری V6 تأمین میشود. سیستم فرمان ساچمهای گردان، باعث میشود که احساس فوقالعادهای در زمینهای گلی و لجنزارها داشته باشید؛ امّا انتظار زیادی از این سیستم بر روی سطوح سختتر مانند بتن نباید داشت.
رنگلر یک خودروی آفرود بسیار عالی است و در این موضوع هیچ شکی نیست. ولی علیرغم دینامیک تاریخ گذشتهاش، نوع خاص و منحصر بهفردی را از یک خودروی اسپورت نیز ارائه میکند. پنجره عقب را پایین بکشید، سقف را جمع کرده و درها را جدا کنید؛ اینجاست که رنگلر شما از یک اتاق ایمن زمستانی به یک خودروی تابستانی سبکبال تبدیل میشود و میتواند وسیلهای برای گردش و تفریح باشد.
قیمت ویلیز از 26 هزار و 990 دلار شروع می شود ( سیستم A/C مبلغ آن را ۲۱۰۰ دلار اضافه میکند) و البته در مدل پایه خبری از سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک مانند مدلهای گرانتر روبیکون نیست. در همین حال، طراحیهای سیاهرنگ زیادی در آن به کار رفته و حس یک آفرود واقعی را دارد. شاید کسانی که سن و سال بالایی دارند، آرزو کنند که رنگ سبز ارتشی نیز به عنوان یک آپشن عرضه شود.
مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب یا دیفرانسیل چهارچرخ متحرک، ۴ سرنشین، ۳ در کانورتیبل.
- قیمت مدل تست: ۳۰۹۸۰ دلار (قیمت پایه: ۲۶۹۹۰ دلار)
- نوع موتورDOHC 24-valve V-6، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۳۶۰۵ سیسی.
- قدرت: ۲۸۵ اسب بخار در 6۴۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۳۵۲/۵ نیوتنمتر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ دنده دستی.
ابعاد:
- فاصله دو محور چرخها: ۲/۴۲ متر.
- طول ماشین: ۳/۸۸ متر.
- عرض: ۱/۸۷ متر.
- ارتفاع: ۱/۸ متر.
- وزن کلی: ۱۸۳۳ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۶ ثانیه.
- صفر تا ۱۴۴/۸ کیلومتر بر ساعت: ۱۵/۳ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۴ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۵/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۴/۸ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۱۵۹/۳ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶۴/۰۱ متر.
مصرف سوخت:
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۳/۸ لیتر در شهر و ۱۱/۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۱۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.