رولز رویس، مایباخ را رقیب خود نمی‌داند

چند سال پیش، ریچارد کارتر، مدیر ارتباطات جهانی رولز رویس گفته بود که خودروهای این شرکت را نباید با خودروهای سایر برندها مقایسه کرد بلکه باید با هلیکوپتر و قایق‌های لوکس مقایسه شوند!

  Rolls-Royce Ghost Series II

 

 

Rolls-Royce Ghost Series II

Rolls-Royce Ghost Series II


زمانی که مرسدس، مدل‌های مایباخ 57 و 62 خود را به عنوان رقبای مستقیم رولزرویس فانتوم وارد بازار کرد، رولز رویس این خودروها را تنها رقیبی برای مدل‌های دست دوم خود می‌دانست. حالا اوضاع فرق کرده و مرسدس مایباخ حتی نسبت به قبل از اشرافیت کمتری برخوردار است. به همین دلیل جری اسپان، مدیر آمریکای شمالی رولز رویس در مصاحبه با CarAdvice، این مدل‌ها را هنوز رقبایی در حد رولزرویس نمی‌داند.

Rolls-Royce Ghost Series II

Rolls-Royce Ghost Series II

Rolls-Royce Ghost Series II

Rolls-Royce Ghost Series II

Rolls-Royce Ghost Series II

Rolls-Royce Ghost Series II


به عقیده او خریداران رولز رویس برای یک قایق بادبانی 20 میلیون دلار صرف می‌کنند بنابراین ممکن است یک یا دو رولز رویس نیز داشته باشند. وقتی که از وی پرسیده شد چرا مرسدس مایباخ کلاس S با قیمت مشابه رولزرویس گوست را به عنوان یک رقیب قبول ندارد، وی گفت که قیمت برای مشتریانی در این حد، اهمیتی ندارد. خریداران به دنبال انحصار می‌گردند. در مقایسه با مایباخ و حتی بنتلی، رولزرویس های سفارشی بسیار منحصر به فرد و فراتر از رقبا هستند.

Rolls-Royce Ghost Series II

Rolls-Royce Ghost Series II

Rolls-Royce Ghost Series II

Rolls-Royce Ghost Series II


از دیدگاه شما، آیا انحصار و اشرافیت برای تمایز یک خودرو کافیست؟ جایگاه تکنولوژی، طراحی، ارزش در برابر پول پرداختی، امکانات ایمنی و مهندسی کجاست؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...