به گفته جنرالموتورز، تکنولوژی سوپر کروز در یک کادیلاک جدید، در کلاس خودرویی که هنوز این برند در آن رقابت چندانی ندارد، معرفی خواهد شد. این شاید به معنای آن است که تکنولوژی جدید در یک مدل سطح بالای لوکس مانند کادیلاک LTS سدان عرضه میشود تا جوابی برای مرسدس کلاس S باشد. در ماه گذشته، رئیس بخش مهندسی کادیلاک، دیو لئونه در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت که LTS یکی از سبکترین و بهترین شرایط رانندگی را در کلاس خودش خواهد داشت و تأکید کرد که پیشرانه آن V8 خواهد بود.
کادیلاک به مدت چند سال است که بر روی تکنولوژی سوپر کروز تحقیقات و آزمایش انجام میدهد و این تکنولوژی در حال حاضر برای مرحله تولید آماده شده است. این سیستم به خودرو اجازه میدهد که در ترافیک بزرگراهها، خودش به صورت اتوماتیک، شتاب بگیرد، ترمز کند و فرمان را بچرخاند. دوربینها، حسگرهای راداری و نقشههای GPS به خودرو کمک میکنند تا مسیر خود را در جاده پیدا کرده و با استفاده از سیستم کنترل کامپیوتری، فرمان، ترمز و شتاب را تنظیم کند. البته یک نسخه پیشرفتهتر از سیستمهای «حفظ خودرو در بین خطوط» در برخی دیگر از مدلهای لوکس صنعت خودرو مانند اینفینیتی Q50 و مرسدسبنز کلاس S وجود دارد؛ امّا در عین حال، کادیلاک میگوید که سیستم سوپر کروز هم در ترافیک با توقفهای زیاد و هم در جادههای با مسیر باز کارایی خواهد داشت. نیسان و ولوو نیز هر دو استفاده از تکنولوژیهای مشابه دستیار ترافیک را به مشتریان خود ارائه میدهند، ولی در همین حال، هیچکدام از این سیستمها در حالت جادهها با مسیر باز عمل نمیکند. بارا در این زمینه میگوید:
انجام چنین کاری، شرایط واقعی یک خودروی لوکس را میرساند. ولی در همین حال، جای نگرانی در مورد کنترل خودرو وجود ندارد، سوپر کروز همیشه راننده را آگاه و درگیر نگه میدارد و اگر رانندهای بخواهد کنترل را به صورت کامل به دست بگیرد، واقعاً از رانندگی لذت خواهد برد.
بارا همچنین اشاره میکند که یکی از شرایطی که سوپرکروز کادیلاک میتواند کنترل را به دست گیرد، در ترافیکهای شلوغ بزرگراههاست. همچنین میتوانید در یک آزادراه، وظیفه رانندگی را به خود خودرو واگذار کنید. بااینحال، باید گفت که وسیله نقلیهای که بتواند به صورت خودکار در ترافیک شهری حرکت کند، تا دهه آینده میلادی از راه نخواهد رسید.
کادیلاک تکنولوژی جدید رانند خودکار خود را تکنولوژی سال ۲۰۱۴ کادیلاک نامیده است. به علاوه، کادیلاک CTS مدل ۲۰۱۷ تکنولوژی V2V را دریافت خواهد کرد که به خودرو کمک میکند تا حرکت خودروهای دیگر را تشخیص دهد. این سیستم که بهتازگی از طرف مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای امریکا به تأیید رسیده، میتواند تشخیص که وسیله نقلیه دیگر از چراغ قرمز رد شده و یا در بخشی از جاده توقف داشته است. در نتیجه، سیستم V2V میتواند به رانندگان هشدار داده و از تصادفات جلوگیری کند. در سطحی بالاتری از ارتباط با خودروهای دیگر، کادیلاک CTS مدل ۲۰۱۷ قادر خواهد بود تا از تکنولوژی V2I (ارتباط وسیله نقلیه با زیرساختها) برای ارتباط با چراغهای راهنما در ترافیک و تابلوهای محدود کننده سرعت استفاده کند. همانطور که در تصاویر نشان داده شده است، این هشدارها میتوانند در سیستم اطلاعات و سرگرمی یا نمایشگرهای رو به بالای خودرو نمایش داده شوند. بارا اضافه میکند که:
وقتی خودروها با هم ارتباط برقرار کرده و اطلاعات سرعت، جهتگیری، عملکرد و … را با هم به اشتراک بگذارند، جان انسانها حفظ میشود و در زمان و هزینه صرفهجویی میشود؛ موضوعی که همه آن را درک خواهند کرد.