کادیلاک و گسترش خطوط تولید

کادیلاک در راه تجدید فرمانروایی خود است. از انتصاب یک مدیرعامل جدید تا انتقال مقر خود از دیترویت به نیویورک، نشان‌دهنده این هستند که این خودروساز در حال ایجاد تغییرات بزرگ در داخل شرکت می‌باشد.

 مدیرعامل تازه منصوب کادیلاک Johan de Nysschen به‌تازگی اعلام کرد محصولات خیلی بیشتری تا سال 2020 در راه‌اند، ازجمله محصولی به‌عنوان رقیب مرسدس بنز کلاس S؛ اما اگر کادیلاک واقعاً می‌خواهد بازی با پسر بزرگ آلمانی را شروع کند آن‌چنان که می‌گوید، ما انتظار داریم رئیس بزرگ بیشتر آستین خود را بالا بزند.

Cadillac Sixteen Concept

Cadillac Sixteen Concept


آقای Nysschen به رویترز گفته است که ما شاهد گسترش محصولات با 5 الی 10 مدل جدید تا 6 سال دیگر خواهیم بود. یکی از این مدل‌های مذکور سدان CT6 پرچم‌دار آینده که به‌زودی از راه می‌رسد، رقیب احتمالی کلاس S مرسدس خواهد بود. در ابتدا اعتقاد بر این بود که CT6 بالاترین مدل در خط تولید کادیلاک خواهد بود، اما Nysschen اخیراً اوضاع را متفاوت اعلام کرد و گفت این مدل که در راه است قرار نیست در برابر بنز بزرگ و به‌عنوان رقیب مستقیم آن مانند BMW سری 7 و یا آئودی A8 قرار گیرد. در عوض، CT6 ترکیبی مشابه از تکنولوژی بالاتر، با ابعاد بدنه کوچک‌تر از کلاس S ارائه خواهد داد، که این گفتهٔ او ما را به این باور می‌رساند که این خودرو می‌تواند بیشتر رقیب BMW سری 6 گرن کوپه و پورشه پانامرا باشد که بر روی پلتفرم جدید امگا قرار گیرد. اطلاعات در مورد CT6 در اوایل این هفته توسط کادیلاک چنان از راه رسید که این ماشین وزن کمتری نسبت به CTS کنونی دارد و همراه با یک گزینه پلاگین هیبریدی می‌تواند به مصرف سوختی در حد چیزی بیش از 70 مایل (112 کیلومتر) با یک گالن (3.78 لیتر در صد کیلومتر) دست یابد.
Cadillac Artist Rendering

Cadillac Artist Rendering


بدین ترتیب شاید سدان پرچم‌دار واقعی CT9 یا CT8 شود و مطابق گفته‌های رویترز چراغ سبز تولید آن در پایان این دهه در حدود سال 2020 روشن می‌شود. پس چه مدل‌هایی در توسعه کادیلاک شرکت خواهند داشت؟ بهترین حدس ما این است که برنامه عددی کادیلاک مشابه همان روشی است که در آئودی بکار گرفته شده است؛ اعداد زوج برای سدان ها و اعداد فرد برای کوپه‌های 2 در و 4 در. اگر قضیه این چنین باشد، جای تعجب ندارد که مدل بعدی CTS کوپه و کانورتیبل اسم CT5 را اتخاذ کند و CTS سدان که CT4 نام بگیرد. ATS کوپه و کانورتیبل احتمالاً به‌عنوان CT3 و سدان آن با اسم Ct2. بر اساس حدس و گمان، یک رقیب هم برای CLA / A3 تحت عنوان CT1 همراه قافله محصولات جدید کادیلاک خواهد بود.
Cadillac Ciel sedan

Cadillac Ciel sedan


کادیلاک دیدگاه‌های خود را در زمینه بازیکنان بزرگ جهان خودروهای لوکس جا انداخته است. در نتیجه، پس از آن، یک مدل کوپه / روداستر تحت عنوان CT7 می‌تواند با مرسدس بنز کلاس SL شاخ‌به‌شاخ شود. برای این مدل، کادیلاک می‌تواند یک مدل GT کانورتیبل بر مبنای C7 کوروت با ساختار موتور جلو شبیه به آنچه در XLR بود اما با کیفیت و اجرای بسیار بهتر توسعه دهد. همچنین می‌تواند با یک کوپه بزرگ مبتنی بر پلتفرم امگا با طراحی سرمشق گرفته از Elmiraj وارد میدان شود. اگر همه چیز بر وفق مراد کادیلاک و در مسیری که کادیلاک در پیش‌گرفته، می‌توانیم شاهد یک مدل اسپرت که امثال آئودی R8 و AMG GT را هدف قرار می‌دهد باشیم. ما پیش از این گفتیم که یک کوروت موتور وسط در راه است و GM ممکن است تصمیم به استفاده مجدد از برخی از این تکنولوژی‌ها در سوپرکار کادیلاک برای کاهش هزینه‌های توسعه این دو مدل داشته باشد. این مدل در اصل گل سرسبد محصولات کادیلاک خواهد بود، همانند R8 در سبد محصولات آئودی.

همان‌طور پیش از این گفتیم، نام‌گذاری کادیلاک برای خودروهای سواری با پیشوند “CT”، و برای SUV ها و کراس اورها پیشوند “XT” انجام خواهد گرفت. از آنجا که سدان XTS در راه نام‌گذاری جدید SUV ها قرار می‌گیرد، ما انتظار داریم که کلاً از مجموعه محصولات کادیلاک محو شود. از آنجا که تمام آلمانی‌ها SUV های کوپه اسپرت به بازار عرضه می‌کنند، تعجب نکنید اگر کادیلاک هم این کار را بکند. اگر این‌گونه باشد، SRX می‌تواند تبدیل به XT4 شود، درحالی‌که یک SUV با سه ردیف صندلی می‌تواند XT6 نام بگیرد. همچنین یک کراس آور کامپکت کوچک می‌تواند تحت عنوان XT2 روی نسل بعدی پلتفرم دلتا تولید و نه تنها نیازهای مشتریان آمریکایی را بر آورده می‌کند، بلکه برآورده‌کننده نیاز مردم در اروپا و چین نیز خواهد بود.

شما در مورد این پیشگویی‌ها چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما صف گسترش‌یافته آیندهٔ محصولات کادیلاک این‌چنین خواهد بود؟

ترجمه: فریا سهرابی

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...