قلب تپنده کادیلاک ATS-V از یک موتور شش سیلندر 3.6 لیتری با توربوشارژر دوقلو، تشکیل شده که 450 اسب بخار نیرو و 603 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. انتقال نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته دستی و یا هشت سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میگردد.
شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت خیرهکننده 3.9 ثانیه ای و نهایت سرعت 298 کیلومتر بر ساعت نیز نتیجه عملکرد این قوای محرکه جدید است.
شاسی این مدلهای کادیلاک نیز تقویت شده و 25 درصد به استحکام پیچشی آن افزوده شده است. سیستم تعلیق نیز برای هماهنگی با ویژگیهای اسپرت خودرو ارتقا یافته است. دیفرانسیل با سیستم لغزش محدود به صورت استاندارد روی این مدلها قرار میگیرد. سیستم ترمز با عملکرد بالا با دیسکهای 14.5 اینچی در جلو و 13.3 اینچی در عقب با کالیپرهای 6 پیستونه برمبو در جلو و 4 پیستونه در عقب، نسل سوم سیستم کنترل سواری مغناطیسی (Magnetic Ride) با 40 درصد سرعت پاسخگویی بیشتر و سیستم مدیریت کشش همگی قابل تنظیم در پنج سطح و حالت مختلف بر اساس نیازهای راننده میباشند.
در مورد وزن خودرو هنوز رقم دقیقی اعلام نشده اما به لطف استفاده از فیبرکربن در حولوحوش 1680 کیلوگرم رسیده است.
طراحی بیرونی، شامل تغییراتی در هواکشها، جلوپنجره مشبک باریکتر، درب کاپوت با شیارها و شکاف تخلیه هوای فیبرکربنی، اسپویلر و دیفیوزر عقب و چرخهای آلیاژی 18 یا 19 اینچی همراه با تایرهای سوپراسپرت پایلوت میشلن میشود.
در داخل کابین، صندلیهای مسابقه ای ریکارو که به صورت الکتریکی در 16 وضعیت و حالت تنظیم میشوند، جلب توجه میکنند.
عملکرد ATS-V نشان میدهد که باید تهدید کادیلاک برای سدان های اسپرت آلمانی را جدی گرفت. اما علاوه بر اعداد و ارقام، باید تواناییهای آن را در پیست و جاده و در مقایسههای نزدیک هم ارزیابی نمود.