۱۵ نکته از کادیلاک CTS-V مدل ۲۰۱۶

این خودرو را شاید تا حدودی بشناسید؛‌ کادیلاک CTS-V سدان خودرویی است که می‌تواند به سرعت بالاتر از ۲۰۰ مایل بر ساعت (۳۲۱/۸ کیلومتر بر ساعت) برسد و مجهز به یک پیشرانه سوپرشارژر ۶۴۰ اسب‌بخاری است.

با این حال، شاید کمتر از قابلیت‌هایی که کادیلاک برای این مدل درنظر گرفته است خبر داشته باشید. به عبارت دیگر، در این مدل یک سدان لوکس ظاهراً نرمال، در مجموع، حال و هوایی شبیه به یک کوروت Z06 پیدا کرده است. در ادامه، در این رابطه جزئیات بیشتری را بررسی می‌کنیم.

2015 Cadillac CTS-V

2015 Cadillac CTS-V


۱) هیچ عنصری از طراحی به صورت تزئینی نیست.

همه عناصر بعد از ستون جلوی CTS-V به‌جز چراغ‌های نور بالا مختص این مدل هستند؛ از جمله کاپوت فیبرکربنی با دریچه‌ها، سپرهای عریض‌تر با دریچه‌های خروجی و تمام قطعات طراحی‌شده و البته کاربردی در جلوبندی و جلوپنجره ویژه مدل V.

Nothing about the styling is decorative

Nothing about the styling is decorative


۲) پیشرانه کوروت Z06

تمام اعضا و جوارح داخلی CTS-V به صورت مستقیم از شورولت کوروت Z06 مدل ۲۰۱۵ گرفته شده است. این موارد شامل یک موتور سورپوشارژر ۶/۲ لیتری LT4 V8 نیز می‌شود که قدرتی به اندازه ۶۴۰ اسب‌بخار و گشتاوری به اندازه ۸۵۴/۱ نیوتن‌متر برای خودرو تولید می‌کند. این قدرت تنها چند اسب‌بخار و نیوتن‌متر با نسخه Vette فاصله دارد.

Driveline by Corvette Z06

Driveline by Corvette Z06


Z06 همچنین دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی و همین‌طور گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک 8L90 خود را در اختیار CTS-V گذاشته است. تنها اختلاف عمده در این مدل، محفظه 8L90 است؛‌ زیرا در کادیلاک، این گیربکس با LT4 همراه است و نسبت محور عقب کوروت تفاوت دارد.
Driveline by Corvette Z06

Driveline by Corvette Z06


۳) تقویت صدای موتور

در مقایسه صدای ضبط شده ب‌ام‌و که در اسپیکرهای M5 پخش می‌شود، سمفونی صدای نویز LT4 که از طریق سیستم نویز CTS-V پخش می‌شود، بسیار واقعی است. البته، این صدا به صورت الکترونیکی تقویت شده است، ولی این صدا به شکلی زنده از میکروفن‌های زیر کاپوت پخش می‌شود.

2015 Cadillac CTS-V Interior

2015 Cadillac CTS-V Interior


۴) حرکتی پروانه‌وار، فرمانی تیز شبیه به یک سیستم فرمان الکترونیکی

مانند برادران CTS دیگر، CTS-V مدل ۲۰۱۶ از دستیار الکترونیکی برای سیستم فرمان استفاده می‌کند. کادیلاک در این مدل V، از نسبت واکنش سریع‌تری برای فرمان استفاده کرده است. در همین حال، در اینجا باید اشاره کنیم که سیستم فرمان استاندارد CTS یکی از سرزنده‌ترین و دقیق‌ترین فرمان‌ها در میان کلاس خودروهای سدان لوکس متوسط است. بنابراین امیدواری زیادی برای فرمان V نیز وجود دارد.

Dances like a butterfly, stings like it has electronic power steering

Dances like a butterfly, stings like it has electronic power steering


۵) قدرت ۶۴۰ اسب‌بخار یا سرعت حداکثر ۲۰۰ مایل بر ساعت بدون مالیات

برآوردهای نهایی سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای CTS-V هنوز اعلام نشده است. ولی کادیلاک اعلام کرده مصرف سوخت این سوپر سدان حتماً از میزانی که به خاطر مصرف بنزین به آن مالیات تعلق بگیرد، فاصله خواهد داشت.

No tax for 640 horsepower

No tax for 640 horsepower


۶) مبدّل‌های حرارتی برای مبدّل‌های حرارتی

کادیلاک موتور V8 را بدون تغییر در CTS-V استفاده نکرده است؛ نسبت به مدل‌های پایین‌تر CTS، مدل V از سیستم خنک‌کننده بیشتری بهره برده است. مخصوصاً اینکه نسبت به CTS با پیشرانه V6 تنفس طبیعی، تعداد ۵ مبدّل حرارتی بیشتر دارد. برای V6 با تنفس طبیعی، این مبدّل‌های حرارتی دو عدد هستند؛‌ یک رادیاتور و یک مبدّل مربوط به A/C. خنک‌کننده داخلی CTS-V را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. این خنک‌کننده در زیر سپر جلو قرار گرفته است.

 It has heat exchangers for its heat exchangers

It has heat exchangers for its heat exchangers


سخن از مبدّل‌های حرارتی برای مبدّل‌های حرارتی در اینجا جدّی است. در هر کدام از محفظه‌های چرخ‌های جلو، یک مجرای اگزوز برای یک قطعه کمکی متفاوت گنجانده شده است. رادیاتور کمکی در محفظه چرخ سمت راست حاضر است و این در حالی است که در سمت چپ، یک خنک‌کننده داخلی کمکی استفاده شده است. هر دوی این سیستم‌ها از جریان هوای پرفشار از طریق مکنده‌های خارجی در جلوبندی CTS-V بهره می‌برند.
 It has heat exchangers for its heat exchangers

It has heat exchangers for its heat exchangers


البته وسواس کادیلاک در استفاده زیاد از مبدّل‌های حرارتی قابل‌درک است؛ چرا که دمای زیادی در CTS-V تولید می‌شود. در این خنک‌کننده روغن موتور را مشاهده می‌کنید.
 It has heat exchangers for its heat exchangers

It has heat exchangers for its heat exchangers


اینجا نمایی نزدیک از خنک‌کننده دیفرانسیل CTS-V است. در همین حال، در سمت چپ، یک لوله‌کشی را مشاهده می‌کنید که یک مدار مشترک خنک‌کننده دیفرانسیل با خنک‌کننده گیربکس را تشکیل می‌دهد. در نتیجه، مایع خنک‌کننده آن تا فاصله زیادی پمپاژ می‌شود. مبدّل‌های حرارتی که در این تصاویر دیده نمی‌شوند شامل خنک‌کننده داخلی اصلی، رادیاتور و کمپرسور A/C (کولر) هستند. همان‌طور که قبلاً نیز اشاره شد، مدل V در عمل یک مبدّل حرارتی متحرک است.
 It has heat exchangers for its heat exchangers

It has heat exchangers for its heat exchangers


۷) بدون آپشن ترمزهای کربن-سرامیکی گران‌قیمت

همان‌طور که از گفته‌های کمپانی پیداست، این خودرو یک پکیج آپشن برای پیست نخواهد داشت؛‌ چرا که CTS-V خودش یک پکیج پیست است. به‌جای آن، در مدل V از صفحه‌های ترمز فولادی با کالیپرهای برمبو ۶ پیستون در جلو و ۴ پیستون در عقب استفاده می‌کند.

There won't be a high-dollar carbon-ceramic brake option

There won’t be a high-dollar carbon-ceramic brake option


در مورد ترمزهای کربن-‌سرامیکی، داده‌های کادیلاک نشان می‌دهد که برای نشان داده شدن مزیت صفحه‌های ترمز کربن-‌سرامیکی نسبت به فولادی، ابعاد این صفحات به اندازه بزرگ باشد. در واقع، این ابعاد باید بسیار بزرگ باشد و در نتیجه، استفاده از پکیج بزرگ‌تر چرخ و تایر نیز موردنیاز خواهد بود؛ موضوعی که تیم توسعه کادیلاک از همان ابتدا مخالف سرسخت آن بوده‌اند. برای صفحات ترمز فولادی، سیستم خنک‌کننده مناسبی درنظر گرفته شده است. در اینجا، مجرای خنک‌کننده ترمز جلوی مدل V را مشاهده می‌کنید. این خنک کننده، با یک تیغه کنترل به سبک پورشه همراه شده که جریان هوای زیر بدنه را به ترمزها انتقال می‌دهد.
There won't be a high-dollar carbon-ceramic brake option

There won’t be a high-dollar carbon-ceramic brake option


۸) ایمنی عابران پیاده در حضور CTS-V

شاید این پرسش برای شما پیش بیاید که CTS-V چگونه بتوان تست‌های سخت ایمنی عابران پیاده در اروپا را انجام دهد. با توجه به کاپوتی که دربرگیرنده یک LT4 است، این نگرانی قابل‌توجیه خواهد بود. برای اروپا، مدل V از یک محرّک پایروتکنیک در پایه پنجره جلو استفاده می‌کند که در هنگام برخورد با عابر پیاده، پشت کاپوت را بالا می‌برد.

Pedestrians facing down this view of the CTS-V are safe

Pedestrians facing down this view of the CTS-V are safe


۹) انگلیسی‌ها شانسی برای داشتن CTS-V ندارند.

کادیلاک یک نسخه راست‌دست از CTS-V ارائه نخواهد داد. شاید هواداران انگلیسی این خودروی عضلانی امریکا باید خود را با جهت متفاوت رانندگی با این مدل وفق دهند.

U.K. fans are out of luck

2015 Cadillac CTS-V Interior


۱۰) فرصت استفاده از تایرهای زمستانی

دوستداران سدان‌های اسپورت با قدرت بالاتر از ۶۰۰ اسب‌بخار نگران نباشند؛‌ CTS-V می‌تواند از تایرهای برفی نیز استفاده کند. جنرال‌موتورز می‌گوید که چهار گزینه برای تایرهای V در هنگام عرضه‌اش در سال آینده درنظر گرفته است.

Winter tires will fit

Winter tires will fit


۱۱) درباره تایرها

وقتی صحبت از تایرهای استاندارد CTS-V می‌رسد، کادیلاک خساست را کنار می‌گذارد. تایرهای میشلین پایلوت سوپر اسپورت عریض و با درجه Y به صورت استاندارد در CTS-V استفاده شده‌اند که نوع آن‌ها در جلو 265/35-19 و 295/30-19 در عقب است. مطابق گفته کادیلاک، چسبندگی جانبی 1.00g برای این مدل مشاهده شده است.

Did somebody say "tires?

Did somebody say “tires


۱۲) میله دیفرانسیل‌های نامتقارن

مهندسان کادیلاک برای کنترل بیشتر محور، CTS-V با دیفرانسیل عقب را با میله دیفرانسیل‌های نامتقارن همراه کرده‌اند. قطر میله دیفرانسیل سمت چپ به صورت قابل‌توجهی از قطعه سمت راست بزرگ‌تر است. ولی در هر حال، هر دوی این میله دیفرانسیل‌ها نسبت به معادل‌های خود در مدل‌های عادی CTS از صلبیت بیشتری برخوردارند.
در این میله دیفرانسیل سمت چپ را مشاهده می‌کنید. دقت کنید که سطح مقطع آن بسیار باریک‌تر از قطعه نشان داده شده در تصویر قبلی است.

One side is not like the other

One side is not like the other


۱۳) صلبیت بیشتر در V

CTS به صورت معمولی نیز با یک ساختار بدنه مستحکم و شاسی بدون لغزش، صلبیت زیادی دارد؛ ولی کادیلاک برای مدل V چند گام فراتر نیز رفته است. مهارهای اضافی بسیار زیادی برای کمک به بدنه CTS-V به تحمل نیروی جانبی تولید شده توسط تایرهای میشلین پایلوت سوپر اسپرت استفاده شده است. بزرگ‌ترین و قابل‌توجه‌ترین مهار، یک پنل برشی است که راکرهای جلو را به محفظه موتور متصل می‌کند. در تصویری که در اینجا می‌بینید، پنل مورد اشاره، یک قطعه آبی‌رنگ بین چرخ‌های جلو قرار گرفته است.

Brace yourself—and your V

Brace yourself—and your V


علاوه بر مهار ساب‌فریم عقب و استحکام بیشتر در قسمت، صلبیت CTS-V با مهارهای V که از هر استرات تاور جلو به سمت فایروال امتداد یافته‌اند (لوله سیاه‌رنگ که در تصویر به صورت مورب قرار گرفته است) و همین‌طور مهار استرات تاور آلومینیومی بیشتر شده است.
Brace yourself—and your V

Brace yourself—and your V


۱۴) نسبت طلایی در پیشرانه

کادیلاک اعلام کرده که CTS-V مدل ۲۰۱۶ وزنی به اندازه ۱۸۸۰ کیلوگرم خواهد داشت. در نتیجه، با توجه به قدرت ۶۴۰ اسب‌بخاری در این سدان، نسبت قدرت به وزن خارق‌العاده ۲/۹۴۸ کیلوگرم برای هر اسب‌بخار به‌دست می‌آید. در نتیجه، این مدل کادیلاک در این زمینه از خودروهایی مانند ب‌ام‌و M6 با نسبت ۳/۵۳۸ کیلوگرم برای هر اسب‌بخار و مرسدس‌بنز E63 AMG با نسبت ۳/۶۲۹ کیلوگرم برای هر اسب‌بخار جلوتر خواهد بود.

Powered by a golden ratio

Powered by a golden ratio


۱۵) پرواز امریکایی به سرزمین آلمان‌ها

در حالی که زمان دور پیست نوربرگرینگ به صورت رسمی در آینده اعلام خواهد شد، ولی مسئولین کادیلاک گفته‌اند که CTS-V مدل ۲۰۱۶ تاکنون چهار بار با هواپیما به این پیست مسابقه معروف انتقال داده شده است.

2015 Cadillac CTS-V

2015 Cadillac CTS-V

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...