رونمایی از سدان مجلل کادیلاک CT6

نمایشگاه خودروی نیویورک: کادیلاک به‌صورت رسمی از پیش‌آهنگ و گل سرسبد محصولات خود، CT6 سدان رونمایی کرد. خودرویی که امید کادیلاک برای رقابت و غلبه بر خودروهای لوکس آلمانی و ژاپنی محسوب می‌گردد.

  2016 Cadillac CT6

 

2016 Cadillac CT6

2016 Cadillac CT6


کادیلاک CT6 بزرگ‌ترین محصول سدان حال حاضر این شرکت است. با این وجود، این ابعاد بزرگ، چاق و فربه به نظر نمی‌آید. در واقع، توجه به ظرایف باعث شده تا در همان نگاه نخست، حضور خودرویی کلاس‌بالا و باشکوه و مجلل، جلوه‌گر باشد.

2016 Cadillac CT6

2016 Cadillac CT6


چراغ‌های جلو را می‌توان در امتداد چراغ‌های سایر محصولات سدان کادیلاک دانست. با این تفاوت که چراغ‌های LED روزتاب به صورت تیغه ای باریک، از آن آویزان گشته است. جلوپنجره مشبک بزرگ جلو نیز با انحنایی زیبا و خطوط افقی برجسته، زیباتر از سایر محصولات به نظر می‌رسد. سقف نیز با شیبی ملایم به سمت عقب امتداد می‌یابد تا به ستون باریک و چراغ‌های باریک عمودی عقب ختم گردد.

2016 Cadillac CT6

2016 Cadillac CT6


ابعاد کادیلاک CT6 بسیار بزرگ است. طول آن 5184، عرض آن 1897 و ارتفاع آن 1472 میلی‌متر و فاصله بین دو محور جلو تا عقب آن 3106 میلی‌متر می‌باشد که تقریباً مشابه با ابعاد یک ب‌ام‌و سری 7 است.

2016 Cadillac CT6 Interior

2016 Cadillac CT6 Interior


فضای داخلی این خودرو نیز بسیار مجلل و با کیفیت بالا می‌باشد. طراحی مدرن داخلی، از جذابیت‌های مدل‌های جدید کادیلاک به شمار می‌رود. در CT6 نیز از نمایشگرهای دیجیتال متعدد به خوبی استفاده شده است. نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی با اندازه 10.2 اینچ و وضوح بالا و نمایشگر داشبورد دیجیتالی با طراحی گرافیکی مطلوبی به نمایش اطلاعات مورد نیاز می‌پردازند. برای کنترل نمایشگر مرکزی، از یک صفحه لمسی در کنسول وسط بهره گرفته می‌شود. اتصال Wi-Fi و اینترنت OnStar 4G LTE همراه با شارژر بی‌سیم برای دستگاه‌های هوشمند موبایل، از دیگر ویژگی‌هایی است که در کابین خواهید یافت.

2016 Cadillac CT6 Interior

2016 Cadillac CT6 Interior


روکش‌های چرم، تزئینات چوبی پهن و قسمت‌های فیبر کربنی در عین سادگی، از دقت و کیفیت بالایی سود برده‌اند. برای کسانی که دنبال اِلمان های لوکس می‌گردند، باید صندلی‌های انفرادی عقب با کنترل‌های الکتریکی و ماساژور و دسته صندلی با ورودی HDMI و USB و سیستم سرگرمی انفرادی با نمایشگرهای 10 اینچی کشویی را نام برد.

2016 Cadillac CT6 Interior

2016 Cadillac CT6 Interior


سیستم صوتی کادیلاک CT6 همان گونه که قبلاً هم گفته شده، از نوع پیشرفته Bose با 34 عدد اسپیکر می‌باشد. یک سیستم تهویه مطبوع Quadzone نیز با امکان تنظیمات انفرادی به مسافران اجازه می‌دهد تا دما و جریان هوا را برای هر صندلی به صورت جداگانه تنظیم کنند.


در زیر کاپوت کادیلاک CT6 یکی از این سه پیشرانه را می‌توان یافت. موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری با توربوشارژر که قادر به تولید توان 265 اسبی می‌باشد. یا موتور شش سیلندر 3.6 لیتری با تنفس طبیعی که حدود 335 اسب بخار قدرت دارد و در نهایت پیشرانه شش سیلندر 3.0 لیتری توربو با قدرت حدود 400 اسب بخار و گشتاور 543 نیوتن متر. این موتورها با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جفت شده و می‌توانند نیرو را به هر چهار چرخ خودرو (آپشن) انتقال دهند.

2016 Cadillac CT6

2016 Cadillac CT6


کادیلاک CT6 از معماری جدید امگا با استفاده از آلومینیوم به عنوان پلتفرم و زیربنا استفاده می‌کند که باعث شده وزنان به 1678 کیلوگرم محدود گردد. بدین ترتیب، کادیلاک CT6 مبدل به یکی از سبک‌ترین و فرزترین خودروهای این کلاس یعنی خودروهای سدان فول سایز لوکس در جهان می‌گردد.

2016 Cadillac CT6

2016 Cadillac CT6


ایمنی کادیلاک CT6 نیز با انواع تکنولوژی نظیر فناوری دوربین 360 درجه، سیستم دید در شب با امکان تشخیص انسان و حیوانات، سیستم ترمز خودکار، جلوگیری از برخورد با عابر پیاده، پارک خودکار و سایر سیستم های ایمنی پیشرفته تضمین می‌گردد.

2016 Cadillac CT6

2016 Cadillac CT6


کادیلاک برای محصولات جدید و ایجاد وجهه ای تازه از یک تولیدکننده خودروهای لوکس مدرن، بودجه ای 12 میلیاردی را از جنرال موتورز بلعیده است. محصول جدید نیز با هدف رقابت با سدان های لوکسی نظیر ب‌ام‌و سری 5 و مرسدس کلاس E معرفی شده است. هرچند شاید بتوان آن را با محصولات یک رده بالاتر نیز مقایسه نمود. اما تحلیلگران، خطر واقعی برای کادیلاک را نه آلمانی‌ها و حتی ژاپنی‌ها، بلکه کره ای‌ها می‌دانند. جایی که یک جنسیس 3.8 با قیمت شوکه کننده 38 هزار دلاری، رقبایی چون کادیلاک CTS با قیمت پایه 45 هزار دلاری و BMW سری 5 با قیمت پایه 49 هزار دلاری را به چالش دعوت می‌کند (منظور مقایسه جنسیس با این خودروها نیست بلکه خطر قریب‌الوقوع ظهور یک لکسس کره ای می باشد). کادیلاک CT6 می‌تواند خنثی‌کننده بسیاری از این حملات باشد.


این خودرو، برخلاف ATS و CTS که تمرکز خود را بر راننده قرار داده‌اند، یک خودروی پرمیوم برای همه سرنشینان مخصوصاً سرنشینان عقب محسوب می‌شود. آخرین سؤال این است که خودروی بعدی رئیس‌جمهور آمریکا، آیا به سیلندرهایی کمتر از 8 قناعت می‌کند؟
[دانلود ویدئو]

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...