در گام نخست، موتور شش سیلندر دیزلی 3.0 لیتری با توربوشارژر دوقلو که همان قدرت 258 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتن متر سابق را تولید میکند، با بهروزرسانی در نازلهای سوخترسانی و پمپ روغن و توربوهای کمفشار، 8.5 درصد در مصرف سوخت خودروی رنجروور و 5.7 درصد در مصرف سوخت رنجروور اسپرت صرفهجویی میکند.
موتور 3.0 لیتری دیزلی SD در رنجروور اسپرت هم با توربوشارژر موازی و کالیبراسیون بهتر، 14 اسب بخار نیروی بیشتر و 100 نیوتن متر گشتاور بالاتری تولید مینماید. بدین ترتیب نیروی خروجی آن به 306 اسب بخار و گشتاور خروجی آن به 700 نیوتن متر میرسد. در حالی که حتی مصرف سوخت آن بهتر شده و 7 درصد کاهش را نشان میدهد.
بهرهوری سوخت ر مدل شش سیلندر 3.0 لیتری SC هم تا 1.9 درصد بهتر شده درحالی که قدرت و گشتاور آن بدون تغییر و در حد 340 اسب بخار و 450 نیوتن متر باقی مانده است. شتاب صفر تا صد این مدل 7.4 ثانیه و در مدل اسپرت 7.2 ثانیه و بیشینه سرعت آن 210 کیلومتر بر ساعت میباشد.
یکی از تجهیزات جدید این خودروها نیز سقف پانورامای ثابت با پرده الکتریکی در طرحها و رنگهای مختلف میباشد.
اما تغییرات جذابتر در فنآوریهای بکار رفته میباشد. یک سیستم نمایشگر سربالای HUD بسیار جذاب، اطلاعاتی نظیر سرعت، موقعیت دنده، اطلاعات کروز کنترل، ترافیک و اطلاعات دیگر را از طریق یک پروژکتور به راننده نشان میدهد. دومین سیستم جذاب هم سیستم کنترل پیشرفته انواع مسیرها یا ATPC نام دارد که به راننده اجازه میدهد بدون استفاده از پدالها، روی مسیرهای ناهموار با بهترین کشش و کنترل ممکن حرکت کند، در حالی که تنها فرمان را در اختیار دارد. این سیستم در سرعتهای بین 1.6 تا 31 کیلومتر بر ساعت، عمل مینماید و باعث میشود تا راننده تنها روی مسیر و جهت تمرکز نماید.