پروژه لوتوس اسپریت که چهار سال پیش در زمان مدیریت دنی باهار (Dany Bahar) کلید خورد، به نظر می رسد که در جلب نظر مثبت مدیرعامل فعلی لوتوس، توفیقی نداشته طوریکه آقای ژان گالس درباره احتمال به خط تولید رسیدن اسپریت می گوید:
جواب منفی است! نباید روی گذشته تمرکز کنیم. البته برخی تکنولوژی های بکار رفته در این پروژه بعنوان دستاورد در سال های آتی و در پروژه های دیگری استفاده می شود.
آقای ژان گالس درباره ساختن انجین های بومی لوتوس مانند انجین V8 اسپریت نیز نظر مثبتی ندارد و معتقدست:
ما هم نمی توانیم و هم نباید انجین خودروهایمان را خودمان بسازیم چراکه اکثر خودروسازان کوچکی که در این مسیر رفتند (حالا) ناپدید شده اند! ولی همچنان انجین ها را از تویوتا تامین کنیم چون معتبرند و ما هم به آنها اعتماد داریم.
هچنین ناگفته نماند که آقای ژان مارک گالس (Jean-Marc Gales) از می 2014 به ریاست گروه لوتوس معرفی شد. گالس که اصالتا اهل لوکزامبورگ است، هم فارغ التحصیل مدیریت از کالج سلطنتی لندن بوده و هم کارشناس ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه Karlsruhe آلمان است.
آقای گالس تاقبل از آمدن به لوتوس، هرچند به مدت 2 سال مدیر انجمن تولیدکنندگان خودروی اروپا (CLEPA) بود اما شهرتش را در PSA یا همان پژو/سیتروئن بدست آورد چراکه در فاصله سال های 2009 تا 2012 با مدیریت خوب او PSA توانست رکورد فروش جدیدی را در سالهای 2009 و 2010 تجربه کند. علاوه بر این موضوع، برند Citroen DS نیز در زمان مدیریت او معرفی شد. در کارنامه کاری آقای گالس عناوین مدیریتی دیگری هم به چشم می خورد که سمت معاونتی در کمپانی هایی مانند جنرال موتورز، فولکس واگن و دایملر از مهم ترین آنهاست.