پرونده لوتوس اسپریت بسته شد

مدیرعامل لوتوس در جدیدترین مصاحبه خود با Auto Express رسما اعلام کرد که پروژه لوتوس اسپریت به بن بست رسیده و کمپانی دیگر علاقه ای برای ادامه دادن روند توسعه و ساخت این محصول ندارد . . .

 

 

Lotus Esprit Concept 2010

Lotus Esprit Concept 2010

پروژه لوتوس اسپریت که چهار سال پیش در زمان مدیریت دنی باهار (Dany Bahar) کلید خورد، به نظر می رسد که در جلب نظر مثبت مدیرعامل فعلی لوتوس، توفیقی نداشته طوریکه آقای ژان گالس درباره احتمال به خط تولید رسیدن اسپریت می گوید:

جواب منفی است! نباید روی گذشته تمرکز کنیم. البته برخی تکنولوژی های بکار رفته در این پروژه بعنوان دستاورد در سال های آتی و در پروژه های دیگری استفاده می شود.

Lotus Esprit Concept 2010

Lotus Esprit Concept 2010

آقای ژان گالس درباره ساختن انجین های بومی لوتوس مانند انجین V8 اسپریت نیز نظر مثبتی ندارد و معتقدست:

ما هم نمی توانیم و هم نباید انجین خودروهایمان را خودمان بسازیم چراکه اکثر خودروسازان کوچکی که در این مسیر رفتند (حالا) ناپدید شده اند! ولی همچنان انجین ها را از تویوتا تامین کنیم چون معتبرند و ما هم به آنها اعتماد داریم.

Jean-Marc Gales

Jean-Marc Gales

هچنین ناگفته نماند که آقای ژان مارک گالس (Jean-Marc Gales) از می 2014 به ریاست گروه لوتوس معرفی شد. گالس که اصالتا اهل لوکزامبورگ است، هم فارغ التحصیل مدیریت از کالج سلطنتی لندن بوده و هم کارشناس ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه Karlsruhe آلمان است.

آقای ژان گالس در کنار Aslam Farikullah مدیر اجرایی لوتوس.

آقای ژان گالس در کنار Aslam Farikullah مدیر اجرایی لوتوس.

آقای گالس تاقبل از آمدن به لوتوس، هرچند به مدت 2 سال مدیر انجمن تولیدکنندگان خودروی اروپا (CLEPA) بود اما شهرتش را در PSA یا همان پژو/سیتروئن بدست آورد چراکه در فاصله سال های 2009 تا 2012 با مدیریت خوب او PSA توانست رکورد فروش جدیدی را در سالهای 2009 و 2010 تجربه کند. علاوه بر این موضوع، برند Citroen DS نیز در زمان مدیریت او معرفی شد. در کارنامه کاری آقای گالس عناوین مدیریتی دیگری هم به چشم می خورد که سمت معاونتی در کمپانی هایی مانند جنرال موتورز، فولکس واگن و دایملر از مهم ترین آنهاست.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...