جزئیاتی جدید از لکسس RC F کوپه

لکسس اطلاعات بیشتری از پیشرانه کوپه اسپرت RC F خود منتشر نموده است. بهینه‌سازی پیشرانه و توانایی‌های دینامیکی خودرو باعث می شوند تا به آینده این کوپه اسپرت به عنوان پرقدرت‌ترین لکسس حال حاضر، خوشبین باشیم.

 

 

Lexus RC F Coupe

Lexus RC F Coupe


پیشرانه هشت سیلندر V شکل این خودرو با تنفس طبیعی، دارای حجمی برابر با 4969 سی‌سی دارد و بسیاری از اجزای آن بهینه شده‌اند. بعلاوه بیشتر قطعات این موتور از جمله دریچه گاز، بدنه و سرسیلندر، سیستم تزریق سوخت D-4S، پیستون، شاتون، میل‌لنگ و سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها VVT-I و سوپاپهای تیتانیومی نیز جدید می‌باشند. شاتون هم برای تحمل نیروی بیشتر از مقاومت بالاتری برخوردار است.
Lexus RC F 5.0L V8 engine

Lexus RC F 5.0L V8 engine


بهره‌وری بیشتر پیشرانه با استفاده از چرخه اتکینسون مخصوصا در سرعت های کروز، خود را نشان می‌دهد. این پیشرانه با رشد 12 درصدی یا 54 اسبی در نیرو، 471 اسب بخار نیرو تولید می‌کند در حالی که خط قرمز موتور نیز از 6800 به 7300 دور بر دقیقه افزایش یافته است. گشتاور خروجی هم نهایتا به 530 نیوتن متر در دور موتور 4800 تا 5600 دور بر دقیقه می‌رسد. ضریب تراکم نیز به 12.3 به 1 رسیده است.

شتاب صفر تا صد کوپه RC F به 4.5 ثانیه می رسد. طی مسافت 400 متر نیز از سکون کامل 12.5 ثانیه طول می‌کشد. در حالی که بیشینه سرعت این خودرو به صورت الکترونیکی به 270 کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است.
Lexus RC F 2015

Lexus RC F 2015

2015 Lexus RC-F Interior

2015 Lexus RC-F Interior


مهمترین رقیب این خودروی 62 هزار دلاری، ب‌ام‌و M4 کوپه است که از موتور شش سیلندر 3.0 لیتری توربوی خود 424 اسب بخار و 549 نیوتن متر بیرون می‌کشد. اما صفر تا 96 کیلومتر آن 3.9 ثانیه است و بیشینه سرعت محدود شده آن نیز روی 250 کیلومتر بر ساعت قرار می‌گیرد.
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...