۱) پیشرانه V8 فولهیبرید
لکسس LS 600h وقتی در سال ۲۰۰۷ به بازار معرفی شد، اولین خودروی با موتور V8 تمامهیبریدی بود.
سیستم «محافظ آب و هوا» برای نسل کنونی LS600 آماده شده است. این اولین سیستم کنترل هوایی است که از حسگرهای اینفرا-رد برای پایش حالت چهره هر شخص نسبت به شرایط دمایی استفاده میکند.
۳) سیستم راهبری ماهوارهای استاندارد
LS 400 اولین خودرویی در دنیا بود که در سال ۱۹۹۸ سیستم راهبری ماهوارهای را به صورت استاندارد با خود به همراه داشت.
لکسس RC F که به زودی خواهد آمد، اولین مدل اسپورت موتور جلو و دیفرانسیل عقبی خواهد بود که از دیفرانسیل گشتاور برداری استفاده میکند. این سیستم از یک سری کلاجهای چند صفحهای برای توزیع گشتاور بین چرخهای عقب بهره میبرد.
۵) سیستم صوتی پرمیوم همراه با ™Clari-Fi
در لکسس NX 300h، یک سیستم صوتی مارک لوینسون همراه با Clari-Fi™ عرضه شده است. این سیستم، انواع فرمتهای فشرده و منابع موسیقی دیجیتال را آنالیز کرده و کیفیت آنها را ارتقا میدهد.
۶) خودروی هیبریدی لوکس با دیفرانسیل عقب
لکسس اولین تولید انبوه خودروی هیبریدی لوکس با دیفرانسیل عقب را با عنوان GS 450h را در سال ۲۰۰۷ آغاز کرد.
در لکسس LS 460 مدل ۲۰۰۶ اولین سیستم گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جهان معرفی شد.
۸) کارخانه تولید پیشرانه هیبریدی
کارخانه لکسس کاکورو در ژاپن، اولین و تنها کارخانهای که به ساخت پیشرانههای هیبریدی اختصاص دارد. خط مونتاژ این کارخانه دارای یک سیتم فشار مثبت هواست که از آلوده شدن هر کدام از قطعات پیشرانه هیبریدی به ذرات معلق در هوا جلوگیری میکند.
۹) محفظه دوقلو برای کیسه هوای مسافر جلو
در سال ۲۰۰۵، نسل دوم از IS تبدیل به اولین خودرویی در جهان شد که همراه با محفظه دوقلو برای کیسه هوای مسافر جلو ارائه شده است. در نتیجه، حفاظت بیشتری برای گردن شانهها در هنگام بروز یک برخورد ایجاد میشود.
۱۰) سیستم تعلیق گازی تنظیم شونده
سیستم تعلیق گازی تنظیم شونده اولین بار در LS 430 مدل ۲۰۰۰ معرفی شد. این سیستم فارغ از میزان بار یا تعداد سرنشین، ارتفاع رانندگی را در یک سطح ثابت حفظ میکند. در همین حال، میتواند برای مسیرهای ناهموار، ارتفاع رانندگی را تا ۲۰ میلیمتر بالاتر ببرد و یا در سرعتهای بالا به منظور ایجاد شرایط آیرودینامیک بهتر، آن را پایین بیاورد.
۱۱) شاسیبلند لوکس تمامهیبرید
لکسس RX 400h مدل ۲۰۰۵ اولین شاسیبلند لوکس تمامهیبرید لقب گرفت. در این خودرو، یک موتور ۳/۳ لیتری V6 بنزینی با یک موتور الکتریکی همراه شده بود که در مجموع ۲۶۹ اسببخار قدرت تولید میکردند.
CT 200h که در سال ۲۰۱۱ وارد عرصه هاچبکهای پرمیوم شد، اولین هاچبک لوکس تمامهیبریدی بود. در این مدل، یک موتور ۱/۸ لیتری بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی، پیشرانهای به اندازه ۱۳۴ اسببخار تولید میکردند. همچنین این خودرو در تولید کمتر آلودگی در کلاس خود سرآمد بود و در هر کیلومتر تنها ۸۷ گرم دیاکسید کربن تولید میکرد (در برخی مدلهای کنونی این مقدار به ۸۲ گرم در هر کیلومتر میرسد).
۱۳) صفحه «صدا خفهکن» برای پیشرانه هیبریدی
در دریچه ورودی سیستم هیبریدی لکسس در مدل CT 200h از یک متریال با تخلخل بالا همراه با اولین صفحه صدا خفهکن استفاده شده است. در نتیجه، عملکرد خودرو بسیار ساکتتر شده و در عینحال، صدای مکش هوا بسیار جالبتر شده است.
۱۴) صفحهنمایش عریض با وضوح بالای ۱۲/۳ اینچی
نسل کنونی GS 450h و GS 300h که به ترتیب در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ ارائه شدهاند از صفحهنمایش عریض با وضوح بالای ۱۲/۳ اینچی بهره میبرند در بین خودروهای تولید انبوه در دنیا «اولین» محسوب میشود.
مدلهای سری GS از ۲۰۱۲ تاکنون میتوانند با یک فرمان از جنس چوب بامبو همراه شوند.
۱۶) جو استیک برای کنترل راه دور لمسی
مدل RX 450h همراه نسل دوم از رابط کنترل از راه دور لمسی (RTI) بهره میبرد که برای نخستین بار در دنیای خودرو از مکانیزم جو استیک لغزنده استفاده میکرد. عملکرد این جو استیک شباهت زیادی به موس کامپیوتر دارد و ابزارهای چندرسانهای داخل کابین را کنترل می کند.
CT 200h اولین خودرویی است که موفق به کسب نشان معتبر سکوت (Quiet Mark) شده است. نشان سکوت توسط انجمن کاهش آلودگی صوتی (NAS) به خاطر بهبود صوتی فضا به این مدل داده شده است.
۱۸) فرمان مورب و تلسکوپی با کیسه هوای SRS
لکسس LS 400 مدل ۱۹۸۹ اولین خودرویی بود که از یک فرمان مورب و تلسکوپی (تنظیمشونده) همراه با کیسههای هوای SRS استفاده میکرد.
۱۹) شیشه جلو با انعکاس کم در LS 430 مدل ۲۰۰۰
نسل سوم از LS 430 از یک شیشه جلو با انعکاس کم استفاده میکرد. یک پوشش خاص که به شیشه اضافه شده بود، به کاهش درخشندگی آن در هنگام تابش آفتاب کمک میکرد؛ چیزی که در داشبوردهای با رنگ روشن، بیشتر دیده میشود.
۲۰) سیستم زمانبندی سوپاپ متغیر با کنترل الکترونیکی برای سوپاپهای مکش
VVT-iE اولین سیستم زمانبندی سوپاپ متغیر با کنترل الکترونیکی برای سوپاپهای مکش در دنیای خودرو بود که برای نسل چهارم LS 460 در سال ۲۰۰۷ میلادی عرضه شد. تفاوت این سیستم با سیستم هیدرولیکی قبلی در این بود که میتوانست در تمامی بازههای سرعت موتور و همین در تمامی حرارتها، حتی ۱۰۰۰ دور بر دقیقه کار کند. سیستم زمانبندی سوپاپ متغیر به صورت پیوسته زمان بالا آمدن یک سوپاپ را در محفظه احتراق موتور زیر نظر میگیرد تا عملکرد بهتری را ایجاد کند.
۲۱) استفاده از اتصال جوش لیزری در مرحله تولید
اتصال جوش لیزری یکی اولین تکنولوژیهای لکسسی بوده که از پرتوهای دقیق لیزر برای ایجاد جوشهای بینقص در اطراف پنلها استفاده کرده و در نتیجه سختی بهینهای برای بدنه خودرو به همراه داشته است. این روش اولین بار در آخرین مدل لکسس LS استفاده شده است.
۲۲) سیستم اتوماتیک تغییر سیدی با ظرفیت ۶ دیسک
لکسس LS 400 مدل ۱۹۹۵ اولین خودرویی بود که یک سیستم اتوماتیک تغییر سیدی با ظرفیت ۶ دیسک ارائه کرد. این سیستم به صورت یک آپشن عرضه شد.
صندلیهای نسل دوم LS 400 دارای کمکفنر و میلههای ضدّ لغزش در زیر خود بودند تا شرایط تکیهگاهی راحتتری را در طول سفرهای طولانی ایجاد کنند.
اولین خودروی تولیدی که از نوآوری ستون فرمان جداشونده استفاده کرده، یک لکسس با نام LS 400 است. در این سیستم، یک محور «موجدار» میتواند ضربههای اولیه و ثانویه یک تصادف را به خود جذب کند.
۲۵) تعداد عنوانهای بیسابقه در تحقیقات جی دی پاور
در سال ۲۰۱۴، لکسس اولین برندی در صنعت خودرو شد که توانسته ۱۲ بار به عنوان نخست رضایت مشتری جی دی پاور (وات کار) دست یابد.