پیشنمایشی از یک سامورایی، لکسس GS F
لکسس سلاح جدیدی برای رقابت با بامو M5، مرسدس بنز E63 AMG، جگوارXFR-S و کادیلاک CTS-V جدید را آماده کرده است. این خودرو GS F میباشد که یک نسخه با عملکرد بالا از سری GS است.
تغییرات ظاهری خفیفی شامل یک کیت بدنه اسپرت، تغییر سپرها، گلگیرهای پهنتر، دیفیوزر عقب با 4 خروجی اگزوز، درب صندوق فیبرکربنی، اسکرت یا دامنههای جانبی، رینگهای 19 اینچی آلیاژی با تایرهای 255/35 در جلو و 275/35 در عقب در لکسس GS F مشاهده میشوند.
در داخل کابین این خودرو هم روکشی دو رنگ از چرم و آلکانترا، صندلیهای اسپرت با نگهدارنده های جانبی، تریم فیبر کربنی، فرمان اسپرت و نمایشگرهای ویژه مورد استفاده قرار گرفتهاند.
این خودرو از موتور هشت سیلندر 5.0 لیتری V شکل با تنفس طبیعی مشابه با مدل RC F بهره میگیرد. بر روی کاغذ، این پیشرانه با قوای 467 اسب بخار در دور 7100 و گشتاور 527 نیوتن متر در دور موتور 4800 تا 5600 دور بر دقیقه، کاملاً قافیه را به بامو 552 اسبی، مرسدس 550 اسبی و کادیلاک 640 اسبی و 855 نیوتن متری میبازد.
در عوض لکسس روی کاهش وزن حساب کرده است. وزن این خودرو 1830 کیلوگرم میباشد که 115 کیلوگرم سبکتر از بامو M5 و 195 کیلوگرم سبکتر از مرسدس E63 AMG 4MATIC است. در حال حاضر شتاب این خودرو اعلام نشده است و نمیتوان فاصله آن با رقبا را اعلام کرد.
لکسس GS F از یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با امکان تعویض دستی، انتقال نیرو به چرخهای عقب همراه با دیفرانسیل TVD مشابه با مدل RC F و دارای سه حالت قابل انتخاب رانندگی استاندارد، اسلالوم و مسابقه میباشد. به گفته لکسس در این مدل، ساختار خودرو تقویت شده و سیستم تعلیق نیز برای به دست آوردن بهترین عملکرد اسپرت بدون کاهش کیفیت سواری، بهینه شده است.
اطلاعات بیشتر از این خودرو در هفته آینده در نمایشگاه دیترویت منتشر خواهند شد.