موتورهای جدید ولوو، این بار با سه سیلندر
ولوو تأیید کرده که پس از کنار رفتن موتورهای چهار سیلندر سری Drive-E از سال ۲۰۱۶، موتورهای جدید سه سیلندرش وارد مرحله تولید خواهند شد. این موتورهای ۱/۵ لیتری توربوی سه سیلندر در مدلهای مختلف ولوو مانند S60، خانواده V60 و شاسیبلندهای متوسط XC به کار گرفته خواهند شد.
انتظار میرود که پیشرانههای هیبریدی در اوایل دهه آینده میلادی وارد جریان اصلی صنعت خودرو شوند؛ بنابراین موتورهای سه سیلندر احتمالاً عنصری کلیدی در ارتباط با استفاده از پیشرانههای هیبریدی خواهند بود.
درک کراب، رئیس بخش پیشرانه جهانی ولوو، کنار گذاشتن موتورهای قبلی و ارائه موتورهای جدید سه سیلندر Drive-E را تأیید کرده است. نسخه اولیه این موتورها احتمالاً به صورت بنزینی خواهد بود. در همین حال، درک کراب توضیح بیشتری در مورد نسخههای مختلف این موتورها نداده است؛ ولی به نظر میرسد که خط تولید این موتورها به اندازه موتورهای ۲ لیتری گسترده نخواهد بود. کراب در این زمینه میگوید:
من توانایی این موتور سه سیلندر را برای یک S60 به چشم دیدهام، ولی برای بیشتر از آن شک دارم. بنابراین در حال حاضر برنامهای برای خودروهای بزرگتر XC نداریم. مسئله قدرت نیست؛ بلکه در زمینه گشتاور کارهای زیادی باید انجام شود.
کراب خبر داده که این موتورها نقشی کلیدی در الکتریکیکردن پیشرانه خط تولید ولوو ایفا خواهند کرد. ولوو در زمینه آلودگی قصد دارد تا در میانههای دهه ۲۰۲۰ میلادی به میزان ۷۵ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر برسد. وی توضیح میدهد:
در حال حاضر میانگین آلودگی ما در اروپا ۱۲۰ گرم در هر کیلومتر است. در سال ۲۰۲۰ ما باید این مقدار را به ۹۵ گرم کاهش دهیم؛ ولی در همین مدت زمان، در استرالیا باید به ۷۵ گرم در هر کیلومتر برسیم. پیشبینی من این است که اگر مهندسی را در مسیر درستی پیش ببریم، میتوانیم بدون الکتریکیکردن پیشرانه به ۹۵ گرم در کیلومتر برسیم.
به این ترتیب، کراب پیشبینی میکند که ولوو برای یک دهه دیگر احتیاجی به الکتریکیکردن کامل خط تولید خود ندارد:
احتمالاً در سال ۲۰۲۵، استفاده از پیشرانه الکتریکی، از لحاظ تجاری موقعیت حساستری خواهد داشت و شما در آن زمان بایستی از پیشرانههای الکتریکی بالاتر استفاده کنید؛ ولی در همین زمان، به موتورهای سه سیلندر احتیاج خواهید داشت. بنابراین ارائه موتورهای سه سیلندر، باعث بسترسازی تا قبل از ۲۰۲۵ خواهد شد.
کراب همچنین تأیید می کند که افزایش قدرت موتورهای سری Drive-E هر دو سال یک بار در دستور کار ولوو قرار میگیرد. ولوو قابلیت استفاده از پیشرانههای هیبریدهای برای خودروهای خود درنظر گرفته است. استفاده از یک ژنراتور در محور جلو یا یک موتور الکتریکی در محور عقب همانند چیزی که در XC90 بنزینی-الکتریکی شاهد هستیم، از جمله اقدامات ولوو در این زمینه است.