مکلارن 625C مختص آسیا
نخستین جزییات از اولین محصول سفارشی مکلارن برای یک بازار خاص منتشر شد؛ خودرویی با نام 625C که از بهار 2015 برای مشتریان آسیایی قابل سفارش است . . .
همانطور که حدس می زنید، 625C در واقع نسخه ارزان تری از مکلارن 650S است اما به لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی میان این دو مدل نیست. شاید بپرسید پس مکلارن چگونه این خودرو را ارزان تر از 650S کرده؟ جواب این سوال در دو نکته خلاصه می شود؛ یکی تغییر کامل سیستم تعلیق (نرم تر شدن کمک ها) و دیگری نیز کاهش مشخصات خروجی پیشرانه.
در 625C که هم در مدل کوپه و هم در مدل اسپایدر روانه بازار می شود، ازهمان انجین معروف 3.8 لیتری با توربوهای دوقلو استفاده شده با این تفاوت که در 650S بیش از 640 اسب بخار (650PS) قدرت داشت ولی حالا در 625C بیشتر از 616 اسب بخار (625PS) قدرت ندارد. حداکثر گشتاور آن نیز از 680 به 610 نیوتن متر کاهش یافته است. سایر مشخصات این خودرو عبارتند از:
مدل | 625C Coupe | 625C Spider |
0-100 | 3.1sec | 3.1sec |
0-200 | 8.8sec | 9.0sec |
0-300 | 26.7sec | 27.7sec |
حداکثر سرعت | 333km/h | 329km/h |
یک چهارم مایل | 10.6sec@219km/h | 10.8sec@215km/h |
وزن خالص | 1336kg | 1376kg |
625C همچون برادر دوقلوی اش مجهز به گیربکس 7 سرعته SSG بوده و سایز تایرهای استاندارد آن نیز که از مدل پرلی P Zero Corsa است، برای رینگ 19 اینچی جلو 235/35 و برای رینگ 20 اینچی عقب 305/30 خواهد بود.
در مورد مصرف سوخت این خودرو نیز باید گفت که مکلارن برای هر دو مدل کوپه و اسپایدر عدد 9.7 لیتر را در سیکل ترکیبی اعلام کرده؛ همچنین میزان آلایندگی ناشی از تولید CO2 برای هر دو مدل 275 گرم در هر کیلومتر است.
625C که حرف C در آن از کلمه Club آمده، باقیمتی نامشخص ابتدا در هنگ کنگ و سپس در سایر بازارهای آسیایی عرضه خواهد شد.