شاید یکی از افتخارات این برند، خوآن مانوئل فانگیو باشد که در مسابقات فرمول یک ۱۹۵۷ به مقام قهرمانی رسید. همچنین شاید برخی علاقهمندان خودروهای ایتالیایی بدانند که سیستم نامگذاری این کمپانی برای مدلهای دو سرنشینه اسپورت از نام بادها استفاده میکند و برای نام مدلهای چهار سرنشینه نیز از نام پیستهای مسابقه الهام گرفته میشود. برای مدلهای چهار سرنشینه، میتوان از سبرینگ، مکزیکو، ایندی و کیالامی نام برد؛ نمونههای مدلهای ۲ سرنشینه نیز از قرار زیرند:
- میسترال: باد خشک و سرد که از طرف شمال در جنوب فرانسه میوزد.
- گیبلی: عنوان لیبیایی باد سیراکو، باد جنوبشرقی مدیترانهای.
- بورا: باد خشکی و بسیار سردی که در دریای آدریاتیک و کشورهایی مانند کرواسی و ایتالیا میوزد.
- مراک: شاید نامگذاری این مدل یک استثنا باشد؛ چرا که از نام یک ستاره در صورت فلکی خرس بزرگ (دبّ اکبر) گرفته شده است.
در همین حال، در ادامه، ۱۰ نکته در مورد مازراتی را ذکر میکنیم که شاید کمتر کسی آنها را به خاطر داشته باشد:
۱) کمپانی توسط آلفیری مازراتی شروع به کار کرد و در ادامه سه تن از برادرانش با نامهای «بیندو»، «اتوره» و «ارنستو» در آن مشغول به کار شدند. در حال حاضر، مدل کانسپت مازراتی آلفیری به افتخار مؤسس این کمپانی نامگذاری شده است.
۲) چنگال سهشاخه در لوگوی مازراتی از وضعیت سیاره نپتون در محل تولد کمپانی در بولونای ایتالیا گرفته شده است.
۳) مازراتی قبل از اینکه خودرو بسازد، به خاطر شمعهایش برای موتور خودروها معروف بود.
۴) در دو دهه اول خودروسازیاش، مازراتی تنها خودروهای مسابقه را تولید میکرد؛ مدلهایی مانند Tipo 26B.
۵) مازراتی دو بار مسابقات ایندی 500 را فتح کرد؛ دو بار متوالی در سالهای ۱۹۳۹ و ۱۹۴۰.
۶) اولین خودروی جادهای مازراتی به ۱۹۴۷ میلادی و مدل A6 برمیگردد. این مدل در نمایشگاه مازراتی کانتنیال به نمایش درآمده است.
۷) پس از اینکه بیندو، اتوره و ارنستو مازراتی کمپانی مازراتی را ترک کردند، تصمیم گرفتند که کمپانی خودروسازی OSCA را شکل دهند.
۸) موتورهای ساخت مازراتی، علاوه بر اتومبیلها در قایقهای مسابقهای نیز مورد استفاده قرار میگیرد.
۹) مازراتی تا به حال پنج مالک داشته است؛ برادران مازراتی، خانواده اورسی، سیتروئن، الساندرو دی توماسو و فیات.
۱۰) کارخانه مازراتی واقع در شهر مدونا در ایتالیا، ساخت آلفا رومئو 4C را نیز برعهده دارد.