در نمایشگاه ژنو امسال در غرفه کمپانی محصولات مختلف از کانسپت های Zegna گرفته تا مدلهای سدان و اسپورت یکییکی بهصف شده بودند تا چشمها را متوجه هنر و ذوق اصیل ایتالیایی کنند، چیزی که در هیچ جای دیگر کره خاکی وجود ندارد.
اتاق نشیمن Ermenegildo Zegna برای گیبلی و کواتروپورته.
Ermenegildo Zegna خانه طراحی مد و لوازم لوکس که بیشتر در زمینههای مردانه فعالیت میکند در سال 1910 در منطقهای بنام تریوِرو (Trivero) در شمال غربی میلان ایتالیا تأسیس شد و در چند دهه بعدی توانست اسمورسم خوبی برای خود به پا کند. خودِ این منطقه نیز بهعنوان قطب مهمی در صنعت پشم ایتالیا به شمار میرود.
مازراتی بهطور رسمی تأیید کرده که نسخههایی به همین نام برای گیبلی و کواتروپورته از پاییز امسال بهصورت سفارشی برای تمامی بازارها در دسترس خواهند بود. Zegna در ساخت کابین مخصوص برای مازراتی از چرم بسیار مرغوب Paltrona Frau و ابریشم 100% خالص گیاه شاهتوت استفاده میکند که در پنل درها، آستر و لوازم نورپردازی سقف و سایبانها دیده میشوند؛ نتیجه هم یک اتاق نشیمن لوکس، شیک، آرام و کاملاً بهروز است که بیشک نفیسترین گزینه در بین سفارشات سدان های لوکس این برند است. ابریشم طبیعی و دستدوز با ظرافت قابلتحسین در قسمتهای مختلف بکار رفته و تضاد رنگآمیزی آن روی درها زیبایی خاصی به همراه داشته است. نوشته Ermenegildo Zegna نیز در جایجای کابین دیده میشود. طبق اعلام کمپانی سه رنگ مختلف چرم شامل قرمز، سیاه و طبیعی (بدون رنگ) قابل سفارش است که در همگی ابریشم طبیعی به رنگ طوسیِ آنتراسیت (Anthracite) و دوخت دستی تیرهرنگ ثابت خواهد بود.
کواتروپورته.
در حال حاضر قویترین نسخه کواتروپورته GTS است که یک بلوک 8 سیلندر V شکل با خروجی 530 اسب بخار و 710 نیوتون متر زیر کاپوت خود دارد که امکان شتاب اولیه در 4.7 ثانیه و حداکثر سرعت 307 کیلومتر بر ساعت را به آن میدهد. این نسخه دارای ویژگیهای ظاهری خاصی ازجمله نشان GTS در عقب، اسپویلر جلو، نیمه اِسکِرت های جانبی، زیر پایی راننده دارای چرم و نشان GTS دوختهشده، ساعت آنالوگ با عقربههای قرمزرنگ و حروف GTS درون آن و.. میباشد که آن را از بقیه مجزا میکند. جلوپنجره دارای حاشیه صاف و صیقلی مشکیرنگ بوده و سرنیزه مازراتی در مرکز آن جلبتوجه میکند؛ “Saeta” هم طبق معمول روی ستون C جای گرفته است. رینگها هم بهصورت استاندارد 20 اینچیِ فورج کاری شده هستند.
در کنار GTS که قویترین مازراتی موجود در غرفه بود، نسخه دیزلی قرار میگرفت که با پیشرانه 6 سیلندر V شکلِ 275 اسب بخاری، شتاب اولیه 6.4 ثانیهای و حداکثر سرعتی معادل 250 کیلومتر بر ساعت قابلیت طی مسافت بیش از 1000 کیلومتر را با هر بار سوختگیری دارد و در مسیرهای طولانی کم رقیب است.
همچنین نسخههای S Q4 و S هم در دسترس هستند که هردو دارای پیشرانه توربو دوقلوی V6 با 410 اسب بخار قدرت و جعبهدنده اتوماتیک 8 سرعته هستند؛ تفاوتشان هم در دو چیز است: نسخه S شتاب اولیه 5.1 ثانیهای و حداکثر سرعتی برابر با 285 کیلومتر بر ساعت دارد، درحالیکه S Q4 شتاب اولیه را در 4.9 ثانیه ثبت کرده و حداکثر سرعتش به 283 کیلومتر بر ساعت میرسد.
گیبلی.
در کنار کانسپت Zegna، قویترین نمونه بنزینی یعنی S Q4 قرار داشت که ازنظر فنی مشابه کواتروپورته S Q4 است اما مهندسی گیبلی بهگونهای است که ویژگیهای اسپرت را نیز توأمان دارد. شتاب اولیه این نسخه 4.8 ثانیه و حداکثر سرعت آن 284 کیلومتر بر ساعت است، همچنین قابلیت تطابق با انواع سطوح را دارد. نسخه پایه 330 اسب بخاری و نسخه S 410 اسب بخاری هم وجود دارند که دیفرانسیل عقب بوده و از همان جعبهدنده 8 سرعته اتوماتیک سود میبرند.
اما اگر بخواهید راحتی، کارایی و مصرف سوخت کم را همزمان داشته باشید نمونه دیزلی با پیشرانه 275 اسب بخاری V6، شتاب اولیه 6.3 ثانیه، حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت، مصرف سوخت 5.9 لیتر در یکصد کیلومتر و آلایندگی 158 گرم در هر کیلومتر (سیکل ترکیبی) گزینهی بسیار مناسبی است.