با اتکا به مدلهایی مانند اوتبک و فارستر، سوبارو اخیراً در بازار امریکا حتی از برند فولکسواگن نیز پیشی گرفته است. اکنون نیز این خودروساز ژاپنی امیدوار است تا با مدل لگاسی جدید خود، بالاخره جایگاهی در بین سدانهای خانوادگی پیدا کند. سوبارو در آخرین مدل لگاسی در کنار استفاده از دیفرانسیل تمامچرخ متحرک، سطح راحتی را ارتقا داده و بهینهسازیهای زیادی انجام داده است.
2015 Subaru Legacy 2.5i
تنها خودروهای سدان متوسط دیگری که استفاده از دیفرانسیل تمامچرخ متحرک را ارائه میدهند، فورد فیوژن و کرایسلر 200 هستند که آن هم به صورت اختصاصی برای تریمهای سطح بالاست. برای اینکه تصور بهتری از شرایط ایجاد شود، قیمتهای ۳۳۴۲۵ دلاری مدل فورد و ۲۹۶۹۰ دلاری کرایسلر را درنظر بگیرید. در همین حال، اگر تعداد چرخهای متحرک در خودروی سدان خانوادگی محصول صنایع سنگین فوجی ۴ عدد باشد، قیمت از ۲۲ هزار ۴۹۰ دلار آغاز میشود.
2015 Subaru Legacy 2.5i
برای بررسی سوبارو لگاسی ۲۰۱۵ از تریم متوسط «پرمیوم» استفاده شده است. امکاناتی چون پوشش چرمی فرمان، چرخهای آلومینیومی ۱۷ اینچی، صندلی هوشمند راننده و یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی در این مدل ارائه شدهاند. همچنین خودروی تست از یک پکیچ آپشن شامل سقف آفتابگیر، سیستم راهبری، ابزارهای مختلف دستیار راننده و تکنولوژی جلوگیری از برخورد سوبارو با عنوان «آیسایت» استفاده کرده است. قیمت مدل تست شده در مجموع به رقم ۲۷۴۸۰ دلار رسیده است.
2015 Subaru Legacy 2.5i
موتور پایه ۲/۵ لیتری چهار سیلندر تخت برای پیشرانه لگاسی تدارک دیده شده است. البته اگر سیستم گیربکس با انتقال متغیر پیوسته (CVT) به کار نمیرفت، شاید شرایط بهتری داشت. این پیشرانه در حالت گیربکس دستی کیفت مناسبتری نشان میدهد؛ ولی در هنگام استفاده از CVT نمیتواند چندان راضیکننده باشد. در این کلاس خودرویی، میتوانید خودروهایی را پیدا کنید که پدال کلاچ داشته باشند و یا خودروهایی که دیفرانسیل تمامچرخ متحرک داشته باشند؛ ولی در همین حال نمیتوانید خودرویی پیدا کنید که هر دو را همزمان داشته باشند! در لگاسی کنونی میتوان دندهها را در حالت دستی شیفت داد و در همین حال، احتمال میرود که مدل لگاسی 2.5i اسپورت چنین شرایطی داشته باشد.
با توجه به توسعه سیستم AWD، لگاسی وزنی به اندازه ۱۵۷۸ کیلوگرم دارد که هنوز هم از مدلهایی مانند شورولت مالیبو و هیوندای سوناتای جدید کمتر است. این عدد، لگاسی را در کنار فورد فیوژن با موتور ۱/۵ لیتری اکوبوست قرار میدهد. لگاسی از دیگر سدانهای خانوادگی چهار سیلندر با تنفس طبیعی سنگینتر است. ولی در همین حال، از بسیاری از آنها چابکتر عمل میکند.
2015 Subaru Legacy Interior
بسیاری از سدانهای خانوادگی شرایط خاصی در بازار دارند. به عنوان نمونه، تویوتا کمری یک مدل محبوب و فراگیر است. فولکسواگن پاسات نیز که اخیراً از موتور توربوی ۱/۸ لیتری استفاده کرده و بهینهسازیهایی انجام داده، خصوصیات ویژه یک خودروی آلمانی را دارد. ولی سوبارو لگاسی شرایط متفاوتی دارد؛ در حالی که پلتفرم آن چندان راضیکننده نیست، ولی تجربه داخل کابین آن شبیه به خودروهای شهری لینکلن است. لینکلن در طول دو دهه که از عمرش گذشته، دارای کابینهای متوسط ولی بسیار راحت و دلپذیری بوده است. درنتیجه، سوبارو نیز در داخل کابین شرایط مشابهی دارد. جنس پلاستیکی داشبورد را که کنار بگذاریم، کابین کنونی، گام بزرگی نسبت به لگاسی قبلی محسوب میشود. در همین حال، فراموش نکنیم که این خودرو با موتور تخت و دیفرانسیل تمامچرخ متحرک، دارای قیمت اولیه ۲۲۴۹۰ دلار است. همین ترکیب را اگر بخواهید در یک پورشه داشته باشید، ۹۲۰۲۵ دلار برایتان آب میخورد.
در همین حال، باید قبول کرد که لگاسی هیجان 911 را در جادهها ندارد. بهعلاوه، بر روی سطح جاده و هنگام پیچیدنها اندکی کمفرمانی دیده میشود، ولی به اندازهای نیست که اطمینان شما را نسبت به سیستم فرمان سلب کند. همچنین تایرها، چسبندگی مناسبی را برای این خودرو ایجاد کردهاند.
2015 Subaru Legacy Engine
واکنش سیستم ترمز مناسب بوده و کاملاً نسبت به پدال ترمز حساس است؛ ولی این سیستم لگاسی را از سرعت ۱۱۲/۵۶ کیلومتر بر ثانیه در فاصله ۵۲/۷۳ متری متوقف میکند که باعث میشود از این لحاظ در رده یکی مانده به آخر در کلاس خود قرار گیرد. در همین حال وضعیت مصرف سوخت، بهویژه در شرایط تست متفاوت است. سازمان حفاظت محیط زیست امریکا مصرف سوخت لگاسی 2.5i را در شهر ۹/۰۵ لیتر و در جاده ۶/۵۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده است. لگاسی در تست نیز مصرف سوخت قابلاحترام ۸/۴ لیتر را نشان داد.
مشخصات:- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
- قیمت مدل تست: ۲۷۴۸۰ دلار (قیمت پایه: ۲۲۴۹۰ دلار)
- نوع موتور: DOHC 16-valve flat-4، بدنه و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
- گنجایش: ۲۴۹۸ سیسی.
- قدرت: ۱۷۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۲۳۵/۹ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: CVT با حالت شیفت دستی
ابعاد:
- فاصله محوری: ۲/۷۵ متر.
- طول ماشین: ۴/۷۹ متر.
- عرض: ۱/۸۴ متر.
- ارتفاع: ۱/۵ متر.
- وزن کلی: ۱۵۷۸ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۸ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۴/۵ ثانیه.
- صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۴۷/۴ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۹/۱ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۶/۹ ثانیه با سرعت نهایی ۱۳۶/۸ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۲/۷۳ متر.
مصرف سوخت:
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۹ لیتر در شهر و ۶/۵ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۸/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.