اولین نکته در مورد خودروی P85D انتقال نیرو به هر چهار چرخ است. این ویژگی سال آینده باید در مدل کراس آور X نیز بکار گرفته شود و چه بهتر که روی مدل S امتحان خود را پس دهد. برای دستیابی به این منظور، روی محور جلو نیز یک موتور الکتریکی قرار گرفته است. نیروی تولیدی این موتور 221 اسب بخار است. در حالی که موتور قرار گرفته روی محور عقب میتواند قدرتی برابر با 470 اسب بخار تولید کند. مجموع خروجی حاصل از موتورهای محور جلو و عقب به 691 اسب بخار و 931 نیوتن متر میرسد. رقمی که آن را حتی از سوپراسپرتهایی مطرح بالاتر قرار میدهد.
از چنین خودرویی با این گشتاور بالا عملکردی تندوتیز نیز انتظار میرود. شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت آن تنها 3.2 ثانیه است و مسافت 400 متر را در 11.8 ثانیه طی میکند که 16.1 کیلومتر کاهش یافته است. البته نهایت سرعت نیز بسته به مکان بین 209 تا 250 کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است.
برد این خودرو با باتریهای شارژ شده به 443 کیلومتر میرسد. تجهیزات اضافی حدود 132 کیلوگرم به وزن آن افزودهاند. وزن خودرو اکنون 2240 کیلوگرم میباشد. البته این جرم اضافی با قدرت و انرژی بیشتر به خوبی جبران شده است.
افزودن عبارت D به نام این مدل حدود 14600 دلار آب میخورد. علاوه بر پیشرانه از چرخهای 21 اینچی اسپرت و سیستم تعلیق بادی نیز در این خودرو استفاده میشود. مدل S 85 و S 60 نیز از این پس گزینه انتقال نیروی چهار چرخ را به صورت سفارشی در اختیار خواهند داشت. با این تفاوت که موتور ضعیف تر 188 اسبی برای آنها در نظر گرفته شده که قدرت را در مدل 60 و 85 کیلووات ساعتی به ترتیب به 376 و 370 اسب بخار میرساند. این آپشن مستقل نیز 4000 دلار قیمت دارد.
مورد مهم دیگری که تسلا از آن رونمایی کرده، سیستم رانندگی خودکار است که در حال حاضر در پکیج تکنولوژی گنجانده شده است و شامل سیستمهای هشدار برخورد، نمایش نقاط کور، هشدار خروج از خط، کروز کنترل دینامیک و کنترل سرعت خودکار میباشد. آلن ماسک اعتقاد دارد که ظرف 5 تا 6 سال آینده رانندگی خودکار و استقلال خودرو از راننده به بلوغ خواهد رسید.