جدیدترین مدل آستون مارتین در ژنو رونمایی شد + تصاویر
«DBX»، مقدمه و سرآغاز «کراس اوور» آستون مارتین است.DBX، مجلل، قد بلند، AWD، الکتریکی و اسپرت، این موارد از نکات برجسته و بارز این خودرو است. |
X
آستون مارتین رسماً تصمیم گرفته است که در کنار فروش اتومبیل های «GT» و مدل چهار درب رپید، گسترهٔ محصولات خود را افزایش داده و طبق یک استراتژی فروش، حجم فروش بیش از 4000 دستگاه که در سال گذشته تجربه کرد را برای سال های آتی حفظ کند و افزایش دهد.
همچنین مدل سدان لوکس لاگوندا هم در خط تولید قرار گرفته است و فروش آن را هم در بازارهای جهانی تأیید کرده است.
در نمایشگاه خودرو ژنو 2015، آستون مارتین از یک کراس اُور AWD، که روح GT نیز در آن دمیده شده است، با نام DBX کانسپت رونمایی کرد.
DBX یک کراس اُور متفاوت از همنوع های قدبلند خودش است، خودرویی بزرگ تر از DB9 و کوچک تر از یک رپید، دو درب، چهار صندلی و مجهز به سیستم انتقال چهار چرخ متحرک است.
ظاهر خودرو کاملاً اسپرت به نظر می رسد و با شخصیتی جنجالی با چرخ هایی بزرگ و افزایش ارتفاع، در شمای کلی، به وضوح می توان زبان طراحی حال حاضر آستون مارتین را در آن دید. سایز چرخ ها 22 اینچ است. خطوط بدنه، همانند مدل ونکوئیش بر روی این خودرو نقش بسته است.
گلگیرهای عضلانی و باد کرده و سقف خمیده و شیب دار هم با حذف ستون B نمای یک خودروی کوپهٔ سریع را القاء می کند.
ستون های سقف از جنس کروم است و با رنگ تیرهٔ بدنه، متضاد است. خطوط کاپوت و گلگیرها هم با چراغ ها و جلوپنجرهٔ مشبک، بینی کوسه را تداعی می کند. چراغ های جلو باریک و تنگ تر از بقیهٔ مدل های آستون می باشد.
مدیرعامل جدید آستون، اندی پالمر، در بیانیه ای که اخیراً صادر شد، گفت: DBX خودرویGT اسپرت آمادهٔ تولید نیست ولی می توانید اطلاعات کافی را در مورد سیستم انتقال قدرت این خودرو و برخی تکنولوژی های بکار رفته در آن به دست بیاورید؛ DBX EV چهار چرخ متحرک است.
با موتورهای الکتریکی که هرکدام برای هر یک از چرخ ها وظیفهٔ تأمین انرژی را دارند. آستون همچنین ادعا می کند این خودرو مجهز به سیستم رانندگی با سیم، ترمزهای سرامیک کربن، سیستم KERS، دوربین آینه های جانبی، چراغ های اتوماتیک و شیشه های هوشمند می باشد.
از نظر فضای داخلی هم گویا حرف هایی برای گفتن دارد، چراکه فضای مخصوصی برای چمدان ها در عقب و قرار دادن وسایل در محفظه های جلو تعبیه شده است، کف کابین هم کاملاً تخت می باشد.
این تخت بودن کف کابین و عدم وجود هر نوع کنسول وسط، فضای پای بسیار وسیعی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. پوشش صندلی ها هم از رنگ سیاه و قهوه ای به نوعی دوخت خاص، مزیّن شده است.
آستون می گوید که DBX به وضوح نقطهٔ عطف محصولات جدید ما می باشد؛ اما سؤال اینجاست که نمونهٔ تولید انبوه، تا چه مقدار مانند نسخهٔ مفهومی این کراس اُور جذاب خواهد بود؟ شاید هم نمونهٔ اصلی، یک چهار درب غمگین و بی روح باشد، اما اگر DBX صرفاً به همین طراحی برسد، به شاخصی برای آیندهٔ کراس اُور GT از آستون مارتین بدل خواهد شد و به جرأت می گوییم که این یک موفقیت بزرگ است.
توضیح درباره «کراس اوور»: نام کراس اوور چند سالی بیشتر نیست که در صنعت خودرو رواج پیدا کرده است. با محبوبیت ماشین های بیابانی و محدودیت هایی که این ماشین ها از نظر ابعاد و مصرف در شهرها داشتند، خودروسازان ماشین هایی به بازار عرضه کردند که بر روی پلت فرم ماشین سواری ساخته می شد و خصوصیت های ماشین های بیابانی را داشت.
در واقع ماشین های کراس اوور ترکیبی از پلت فرم و ظاهر خودروهای سواری و شاسی بلند (SUV) است. این خودروها در رده خودروهای اسپرت قرار می گیرند.
خودروهای مختلفی با ویژگی های متفاوت تا کنون به این بازار عرضه شده اند که برخی نیز توانسته اند با وجود کیفیت بالاتر ، طراحی بهترو قیمت کمترمحبوبیت بیشتری کسب کنند.(پدال)