تولید نسل نخست بهصورت دو درب تا سال 1981 ادامه داشت تا اینکه لندروور تدارک گونه تازهای از نسل نخست رنجروور را دید و آن را بهصورت 4 درب تولید کرد. در سال 1986 به موتور دیزلی مجهز شد و 3 سال بعد نیز به نخستین SUV تبدیل شد که به سیستم ترمز ضدقفل مجهز شد.
نخستینهای رنجروور تمامی نداشت و بعدها این خودرو به نخستین SUV تبدیل شد که به سیستمهای کنترل کشش الکتریکی و تعلیق الکتریکی بادی مجهز گشت.
نسل دوم رنجروور در سال 1994 تولید گشت که به خریداران امکان انتخاب سه موتور مختلف ازجمله یک گونهٔ دیزلی 2.5 لیتری و دو گونهٔ 3.9 و 4.6 لیتریV8 را میداد. در سال 1999 رنجروور گونهای خاص را با نام LINELY به بازار معرفی کرد که از تجهیزات خاص و رنگبندی سیاه و سفید بیرون و درون خودرو سود میبرد.
نسل سوم بزرگترین و خاصترین نسل رنجروور بود که در سال 2001 وارد بازار شد و یک سری از موتورهای جدید ازجمله یک موتور بنزین 4.2 لیتری V8 سوپرشارژردار را با خود داشت که در سال 2005 روی آن نصب شد. از دیگر موتورهای این نسل میتوان به موتور دیزل TDV8 در سال 2006 اشاره کرد که 5.0 لیتر حجم داشت و بهصورت V8 ساخته شده و بنزین سوز بود.
نسل آخر یا چهارمین سری رنجروور نیز در سال 2012 معرفی شد. رنجروور در نسل چهارم کار بزرگی انجام داد و مدل جدید را بهعنوان ” اولین SUV تمام آلومینیومی در جهان ” طراحی و تولید نمود. در ماه مارس سال جاری این شرکت مدل رنجروور SV Autobiography را روانه بازار نمود که شاهکاری تمام بود. این مدل یکی از بزرگترین و لوکسترین SUVهای حال حاضر جهان است.