موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربو که این روزها بسیار متداول شده و توسط اکثر خودروسازان پیشرو تولید میگردد، در این خودرو از کراس اوور جدید NX200t به عاریت گرفته شده و البته اندکی تفاوت با آن دارد. نیروی خروجی این موتور به جای 235 اسب بخار به 241 اسب بخار رسیده و گشتاور آن نیز روی 350 نیوتن متر ثابت باقی مانده است.
در مقایسه با مدل IS250 قبلی که قدرتی به اندازه 204 اسب بخار و گشتاوری به اندازه 250.8 نیوتن متر از یک پیشرانه تنفس طبیعی V6 با حجم 2.5 لیتر استخراج میکرد، میتوان مدل توربو را یک جهش خوب به شمار آورد. این در حالی است که در بخش مصرف سوخت نیز موتور کوچکتر توربو، عملکرد بهتری را ارائه میکند و مصرف سوخت آن طبق برآورد EPA به طور میانگین 7 لیتر در هر صد کیلومتر میباشد.
پیشرانه 2.0 لیتری منحصراً با یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته با امکان شیفت دستی ارائه میشود و دیگر خبری از گیربکس شش سرعته قدیمی نیست. بعلاوه در حالی که IS250 به صورت دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک AWD ارائه میشد، مدل جدید فعلاً تنها به صورت دیفرانسیل عقب خواهد بود.
شتاب صفر تا 100 لکسس IS200t در 7.0 ثانیه تحقق یافته و به بیشینه سرعت 230 کیلومتر بر ساعت نیز میرسد.
کوچکترین خودروی سدان لکسس، توانسته کمی به ویژگیهای اسپرتتر مدل IS350 F اسپرت نزدیک شود. هنوز مشخص نیست که قیمت پایه 42 هزار دلاری مدل IS250 در این مدل چه تغییری خواهد نمود. ورود به بازار IS200t از اوایل سال 2016 پیشبینی میشود.