تجربه رانندگی با لکسس RX350
در این مقاله تجربیات خود را از رانندگی با لکسس RX350 با شما عزیزان به اشتراک خواهم گذاشت. امیدوارم که لذت ببرید و با نظرات خود با پربار کردن هر چه بیشتر این مطلب من را یاری کنید. |
ابتدا از طراحی داخلی خودرو شروع میکنیم.
پروسهٔ وارد شدن به لکسس همانند محصولات تویوتاست. خودرو همراه با دو بوق کوتاه به شما خوشامد میگوید و WELCOME LIGHT پایین آینههای جانبی نیز جلبتوجه میکند. زمان وارد شدن به ماشین نیز رکاب نوشته شده به اسم لکسس همراه با نور آبی یخی زیبا جلوه مینماید. زمان نشستن روی صندلی کیفیت بالای قطعات، دکمه و ادوات چشم شما را نوازش میدهد. کابین RX ترکیبی میانهرو ولی حسابشده از چوب، چرم و پلاستیک باکیفیت است.
ارگونومی کنسول میانی و همهٔ کلیدها در سطح بالایی قرار دارد و استفاده از آنها راحت و دلپذیر است. طراحی داخلی RX منتقدان و طرفداران زیادی دارد شاید در این مدل از لحاظ نوآوری و تکنولوژی کمی پایینتر از رقیبان آلمانی خود باشد ولی مهمترین نکته در مورد کابین RX همان کیفیت و طراحی معتدل است که بعد از چند سال هنوز هم زیباست. از لحاظ طراحی میتوان گفت که RX با مد پیش نرفته است، همان چیزی که باعث قدیمی شدن چیزی و نو شدن چیز دیگری میشود.
سیستم صوتی خودرو از محصولات مارک لوینسون است که با 19 بلندگو، کیفیت صدای بسیار مطلوب و راضیکنندهای دارد و با توجه به عایقبندی خوب اتاق، در هر سرعتی میتوانید از شنیدن موزیک لذت ببرید.
باید گفت که صندلیها به خوبی شما را در بر میگیرند، هرچند کمی اسپرت هستند و بعد از مدت 3 یا 4 ساعت کمی احساس خستگی میکنید. این موضوع در صندلیهای عقب بیشتر خود را نشان میدهد.
کولر و سیستم تهویهٔ RX یکی از مزایای بزرگ این ماشین است و بعد از چند دقیقه در این هوای گرم، سرمای لذت بخشی را به ارمغان میآوردند.
سیستم ناوبری و صفحه نمایش، امکانات و اطلاعات بسیار کارا و مفیدی ازجمله بلوتوث، رادار و قطبنما، مصرف سوخت لحظهای و کلی و… را در اختیار شما میگذارد که در عکسها بعضی از آنها را مشاهده میکنید. این سیستم از طریق موس و تعدادی کلید مشخص قابل استفاده است.
سرنشینان عقب از امکانات خوبی برخوردار هستند. هدفون با کیفیت، صفحه نمایش باکیفیت با امکان پخش DVD، CD و فایلهای صوتی و… هرچند فضای پای صندلیهای عقب برای این کلاس کمی کوچک است.
حال به بررسی طراحی خارجی RX میپردازیم. طراحی خارجی نیز همانند طراحی داخلی معتدل ولی حسابشده است و بهطور قطع میتوان گفت که گرد کهنگی دیر به روی آن خواهد نشست. طراحی جلوی خودرو حاصل شکلهای هندسی منظم است که هارمونی مناسب و زیبایی را ایجاد کردهاند. بخصوص زمانی که چراغهای پرنور HID زنون آن روشن شوند. طراحی کنار خودرو ساده ولی زیباست. اندازهٔ رینگها، سطح پنجرهها و آینههای جانبی با بدنهٔ خودرو به خوبی، ظاهری قدرتمند و پخته را رقم زدهاند. در پایین درها نیز یک نوار استیل باعث درخشندگی و جلب توجه بیشتر میشود.
خب حال نگاهی به عقب این ژاپنی مدعی میاندازیم، همانند جلوی آن از اشکالی منظم تشکیل شده. چراغهای عقب از نوع LED هستند که روشنایی نسبتاً خوبی را تولید میکنند هرچند میتوانستند بهتر باشند. بالچهٔ بالای پنجره نیز حالتی اسپرت به خودرو داده و برفپاککن نیز در آن بهصورت مخفی تعبیه شده است.
در مجموع طراحی خارجی RX زیبا، پخته و به دور از اغواگری است.
حال زمان آن شده که پشت فرمان نشسته و این شاسیبلند لوکس را آزمایش کنیم. ابتدا صندلی را بهصورت برقی تنظیم میکنم. دکمهٔ استارت را میفشارم. پیشرانهٔ شش سیلندر 275 اسب بخاری خودرو نرم و با غرشی خفیف شروع به کار کردن میکند.
در حالتی ایدهآل با دید بسیار بالا مواجه میشوم که با پوشش خوب آینههای جانبی و آینهٔ عقب این امر به کمال خود میرسد! اینجا بود که به حرف صاحب خودرو ایمان آوردم که میگفت:
وقتی با این رانندگی کنی دیگه نمی تونی ماشینِ سواری برونی!!
دستهدنده کوچک را از حالت P خارج میکنم و بهآرامی راه میافتیم. سیستم HEAD UP DISPLAY در حین حرکت سرعت خودرو را به نمایش میگذارد. ابتدا با طمأنینه میرانم تا با ماشین خو بگیرم، فرمان عالی است و با توجه به جثه ماشین فرامین راننده را به خوبی به چرخها منتقل میکند. از طرفی این فرمان خوشدست اطلاعات خوبی را از سطح مسیر ارائه میداد که با بسیاری از فرمانهای برقی جدید تفاوت داشت که تنها مانند فرمان بازیهای پلیاستیشن این طرف و آن طرف میروند!
حال کمی سرعت میگیریم صدای موتور بم، دلنشین و زیباست. شتاب خودرو واقعاً راضیکننده است و در عرض 8 الی 8.5 ثانیه به 100 کیلومتر خواهد رسید. هرچند این لکسس دارای پدال تعویض دنده نبود ولی گیربکس 6 سرعته آن بسیار هوشمند و تیز بود و بدون هیچ وقفه و تکانی دندهها را تعویض میکرد.
در همان حال و هوا هستیم که تصمیم میگیرم ناگهان پدال ترمز را بفشارم…. اوه! بله!……خودرو ایستاد! حتی صاحب ماشین نیز تعجب کرده بود! ترمز RX یک پدیده است و واقعاً جز بهترینهایی بود که امتحان کرده بودم. بدون هیچ لرزش و تغییر مسیری خودرو را متوقف میکند. در طی انجام آزمایش در شهر مصرف سوخت 11 لیتر بود و در جاده به 8 میرسید.
دوربین دید عقب RX بسیار کارا است و با امکانات مناسب خود کمک شایانی به راننده در جهت پارک کردن خودرو میکند. از دوربینهای جانبی که جداول خیابان را نشان میدهند نیز نباید غافل شد. عایقبندی اتاق خودرو همانطور که گفته شد بسیار خوب است و آرامش را در سرعتهای زیر 160 کیلومتر برای شما آماده میکند. اما سیستم تعلیق ماشین در بعضی مواقع کمی تکان زیادی به کابین منتقل میکند و کمی اسپرت است… اما این خصلت خیلی هم بد نیست چون باعث افزایش واکنش خودرو در پیچها و پایداری آن میشد.
در کل رانندگی با RX و کیفیت آن خاص است. از این لحاظ که با رقیبان خود مانند X5 فرق داشت و این تفاوت برمیگردد به فلسفهٔ ساخت خودرو کمپانی لکسس.
در پایان باید اظهار کرد که RX350 خودرویی کارآمد، کم استهلاک، قدرتمند و باکیفیت است و صاحب خودرو بعد از 3 سال از آن رضایت کامل داشت. بعد از برانداز کردن این ماشین متوجه میشوید که هر چه از یک SUV سایز متوسط لوکس بخواهید را در اختیارتان خواهد گذاشت. هرچند به قول کارلوس لاگو نویسنده باتجربه سایت موتور ترند بهترین ماشین برای هر کس ماشینی است که نیازهای فرد را برآورده کند. در این خودرو نیز سعی شده به نیازهای کسانی که میخواهند اینطور ماشینی بخرند پاسخ داده شود. نه بیشتر نه کمتر…
با تشکر از وقتی که گذاشتید، امیدوارم کاستیها را ببخشید و لذت برده باشید.
نوشته: امین کریمی
منبع : سایت پدال